GIMV

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Lukang
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 617
Contacteer:

Re: GIMV

Bericht door Lukang »

Kort uittreksel van de aankondiging A.V. op 24 /06/20 in De Tijd van vandaag.

Bevestiging div.
Goedkeuring van de jaarrekening met betrekking tot het boekjaar afgesloten op 31 maart 2020 en bestemming van het resultaat Voorstel tot besluit: goedkeuring van de jaarrekening met betrekking tot het boekjaar afgesloten op 31 maart 2020, met inbegrip van de bestemming van het resultaat zoals voorgesteld door de raad van bestuur, met name: (i) de vaststelling van het brutodividend op 2,50 euro per aandeel; en (ii) kennisname van de keuzemogelijkheid voor de aandeelhouders om dit dividend te laten uitkeren in aandelen van de Vennootschap onder de voorwaarden en modaliteiten zoals toegelicht op de algemene vergadering.
port. Bekaert Proximus Nyrstar Elia Agfa Tess. Socfinasia Ahold engie Enel Telecom Italia Pfizer tinc Solvay Telenet kbc euronav Xior Sofina ab inbev gimv umicore neste nokia en fondsen

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

Lieve16
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 4714
Contacteer:

Bericht door Lieve16 »

Meer info i.v.m. met het keuzedividend:
https://www.gimv.com/nl/newsroom/pressr ... idend-voor

wimvd
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 802
Contacteer:

Bericht door wimvd »

Herinnering: Laatste dag vandaag om GIMV in te kopen voor het dividend, maandag gaan ze ex-dividend. Hoewel ik nog niet het gewenste aantal in port heb, ga ik vandaag niet meer bijkopen. Huidige koers is geen koopje meer, een paar dagen geleden kon je ze nog aan 51 EUR oppikken. Anderzijds door hun lage pay-out ratio wel een bedrijf dat ook in crisis-tijden nog dividend kan uitbetalen.
Dividend port aan het opbouwen ... soms tussendoor eens een ritje (proberen) maken met een speculatieve positie.

kierkegaard
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 593
Contacteer:

Bericht door kierkegaard »

Hetzelfde hier. Ik rijf graag het dividend binnen maar koop momenteel niet bij. Ik ga ook niet voor het keuzedividend (26 rechten aan 1,75 ofte 45,5/aandeel). Nog niet zo lang geleden kon er bijgekocht worden net boven de 40, wat ik ook heb gedaan. Bovendien vult het cash dividend mooi mijn korf van de fiscale vrijstelling, waardoor het de facto onbelast is.
HoubyTelli liked last!

aossa
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 55
Contacteer:

Bericht door aossa »

Ook bij uitkering in aandelen heb je RV betaald (netto dividend is €1,75 of brutto €2,5).
Die kan je logischerwijze ook recupereren.

Door voor het cashdividend te kiezen laat je wat geld liggen, immers: huidige beurskoers minus dividend is hoger dan €45.5 wat je betaalt voor de nieuwe aandelen (ex-dividend).

Lieve16
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 4714
Contacteer:

Bericht door Lieve16 »

Ik kies voor het dividend in aandelen. Zeker weten.
Als je kijkt naar de koers bij ex-dividend, dan zakt die uiteraard wat, maar die veert ongelooflijk snel terug op.
Voor de vrijstelling RV op 812€ aan dividenden moet ik het ook niet doen, want die heb ik al binnen. ;)
HoubyTelli liked last!

aossa
Forum gebruiker
Forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door aossa »

Met gelijkblijvend dividend is het netto dividendrendement op de nieuwe aandelen 3,85%

Ik heb wat bijgekocht om op een geheel aantal nieuwe aandelen uit te komen.
Geen gedoe meer met wat te doen met het restant aan coupons.

Misschien verkopen we straks weer een deel wanneer de koers gunstig is.

gert
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 293
Contacteer:

Bericht door gert »

Bij de presentatie van de jaarcijfers zei de CEO in de conference call dat er nog 'minder mooie' cijfers gepresenteerd gaan worden over het kwartaal april/mei/juni door de corona-crisis. Als je dat zou gaan toepassen op GIMV zelf, bestaat het risico dat het resultaat over de eerste helft van het boekjaar 2020/21 (periode april-> sept 2020) er niet fantastisch uit zal zien, met opnieuw afwaarderingen tot gevolg.
Ik las hier de voorbije dagen vooral over het keuzedividend, maar niemand stelde zich vragen bij de resultaten over het vorige boekjaar en over de mogelijke afwaarderingen binnenkort!

aossa
Forum gebruiker
Forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door aossa »

Het is zo dat door de crisis de NAV gedaald is en GIMV nu op de beurs verhandeld wordt met een premie.

Maar GIMV zit ook op een berg cash die ze gunstig kan aanwenden voor nieuwe investeringen en het track record van GIMV is er een om gebruik te maken van opportuniteiten in een crisis.

Ik hou GIMV aan voor het dividend en zoals vermeld bedraagt het netto-dividend rendement op de nieuwe aandelen €3,85%. GIMV heeft me, wat het dividend betreft, nog nooit teleur gesteld.

Pidb
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 30
Contacteer:

Bericht door Pidb »

Iemand enig idee over volgend:
indien persoon a 13 rechten op een dividend heeft op account 1, ik heb 13 rechten op account 2, kunnen we beiden geen aanspraak maken op keuzedividend. Tesamen zouden we 1 dividend kunnen krijgen.
is het mogelijk deze rechten samen te voegen?
- transfer van een account naar het ander. (hoelang zou dit in beslag nemen?)
- verkoop van rechten, maar dat is niet mogelijk indien ik goed gelezen heb (en hoe weet je zeker dat je de rechten van persoon a koopt en niet van iemand random.) Bijde accounts op dezelfde broker (bolero)

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie