GIMV

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Nico1616
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 26
Contacteer:

Re: GIMV

Bericht door Nico1616 »

kierkegaard schreef:
20 mar 2020 17:38
Van de terugval gebruik gemaakt om aan 41,75 positie met 25% te verhogen.
Ik had mijn limiet ook extreem laag gezet. Groot was dan ook mijn verbazing toen ik er woensdagavond aan 41,65 bijgekocht had.
Dat moet ongeveer de prijs van mijn eerste pakket geweest zijn in 2015.
Ik zet mijn volgende aankooporder aan 35, je weet nooit...
Lukang liked last!
Port : AAPL, ADBE, AED, AG, AMZN, ARGX, ATVI, BABA, COFB, CPINV, ELI, FB, FLUX, GBLB, GILD, GIMB, GLPG, GOLD, GOOGL, IMMO, JNJ, LOTB, MRNA, MSFT, NOW, PAAS, RES, SYK, TKWY, TTOO, TUB, VGP, VRTX

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

Lukang
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 617
Contacteer:

Bericht door Lukang »

Dat zal ik ook beginnen doen. Een te lage limiet(10% lager dan koers) gedurende één maand.
port. Bekaert Proximus Nyrstar Elia Agfa Tess. Socfinasia Ahold engie Enel Telecom Italia Pfizer tinc Solvay Telenet kbc euronav Xior Sofina ab inbev gimv umicore neste nokia en fondsen

kierkegaard
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 593
Contacteer:

Bericht door kierkegaard »

GIMV laat alvast een mooi herstel zien. Is de grootste positie in mijn portefeuille en staat alweer mooi groen.

kierkegaard
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Niet alleen in GIMV, maar wat een intraday volatiliteit... 10% vandaag voor GIMV, terwijl dat nu toch niet zo'n volatiel aandeel is. Nu alweer flink lager nadat het eerst 8% hoger ging.

Alverman
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 87
Contacteer:

Bericht door Alverman »

kierkegaard schreef:
25 mar 2020 14:34
Niet alleen in GIMV, maar wat een intraday volatiliteit... 10% vandaag voor GIMV, terwijl dat nu toch niet zo'n volatiel aandeel is. Nu alweer flink lager nadat het eerst 8% hoger ging.
Niet zoveel de koers op een dag nakijken. Daar word je toch zeeziek van de laatste dagen... :D
HoubyTelli liked last!

kierkegaard
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Koersen staan bij mij altijd open. En net nog iets meer dezer dagen.

Largo
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 89
Contacteer:

Bericht door Largo »

Ik ben niet zeker dat ze het dividend kunnen uitbetalenin 2020.
Vele bedrijven van hun portefeuille zijn momenteel in lockdown. Dat ziet er toch niet goed uit voor de korte termijn.

gr
Angst en hebzucht zijn oerinstincten die beleggers het leven erg moeilijk maken.

kierkegaard
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Er is zeker een impact op verschillende van de bedrijven in hun portefeuille. Anderzijds hebben ze ook heel wat tech en innovatieve bedrijven in huis, die minder hinder ondervinden. En sommige bedrijven uit hun zorg en gezondheid portfolio (ik denk aan arseus medical) zullen dan weer wel varen bij de rush op medisch materiaal. Moeilijk in te schatten dus wat de eindsom zal zijn.

Ze hebben ook zo'n half miljard in kas om goedkoop te gaan shoppen nu.

GIMV heeft een erg conservatief dividendbeleid, en streeft ernaar dividend op peil te houden en enkel te verhogen als dat duurzaam kan. Dividend is al een paar jaar ongewijzigd, zelfs al halen ze een mooie 15% portefeuille rendement. M.i. was er nu ruimte voor een verhoging in de volgende jaren. Die zal er nu waarschijnlijk niet komen, maar volgens mij handhaaft GIMV gewoon het huidige dividend. Ze hebben ook probleemloos de kasmiddelen om dat uit te betalen (ze zitten op een cash berg van 7 à 8 keer de totaalkost van het jaardividend).

De overheid zou kunnen aandringen om geen dividend uit te betalen, maar VPM heeft slechts een kwart van de aandelen en ik zie dat niet gebeuren bij de andere aandeelhouders.
RogierBa liked last!

bartel
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 328
Contacteer:

Bericht door bartel »

Corona: Gimv ziet negatieve impact van 10 procent op portefeuille

In een tradingupdate over de impact van Covid-19 bevestigt Gimv een brutodividend uit te keren van 2,5 euro in de maand juli. Op 24 juni is de algemene vergadering gepland. De aandeelhouders kunnen kiezen tussen een uitkering in cash of in aandelen.

Een keuzedividend is niet ongewoon bij Gimv. Ter herinnering: de Vlaamse overheid heeft een belang van 27 procent in Gimv. In het verleden koos Vlaanderen voor een gedeeltelijke uitkering in aandelen, waardoor zijn belang verwaterde.

Door de coronacrisis is er wel een waardevermindering van de beleggingen van Gimv. 'Voor het volledige boekjaar gaan we uit van een negatief portefeuilleresultaat van 10 procent.' Dat boekjaar werd afgesloten op 31 maart.

Koen Dejonckheere, CEO Gimv : 'Het is vandaag te vroeg om te weten in welke mate de lagere beurskoersen een correcte voorafspiegeling zijn van de verwachte economische impact op de bedrijfsresulaten ten gevolge van de corona-crisis.'

De Tijd - 22/04
RogierBa liked last!
Ja wadde we gaan ne gang.

kierkegaard
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

GIMV doet het goed. Ze houden hun dividend op hetzelfde niveau, zoals ik verwachtte. Mogelijk trekt dat wat nieuwe investeerders aan nu andere gevestigde dividendbetalers hun uitbetalingen verminderen of schrappen. Cash stelt alleszins geen probleem.

Toch blij dat ik klaarzat om op die dip van 41 de positie weer wat te hebben versterkt.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie