KBC Group

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing

Jimmy1570
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 65
Contacteer:

Re: KBC Group

Bericht door Jimmy1570 » 09 aug 2019 14:33

Dienen Thijs van KBC mag dees jaar gerust zijnen bonus nekeer overslaan denk ik.

Maar zo zitten die bankbosses niet in mekaar : graaien zolang de bankentitanic drijft.

powered by Surfing Waves

Liptoons
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 14
Contacteer:

Bericht door Liptoons » 09 aug 2019 18:14

Jimmy1570 schreef:Dienen Thijs van KBC mag dees jaar gerust zijnen bonus nekeer overslaan denk ik.

Maar zo zitten die bankbosses niet in mekaar : graaien zolang de bankentitanic drijft.

De beurs, dat zijn driekwart emoties en een fractie intellect. Maar wat jij hier in 't koeterwaals komt verkondigen, raakt kant noch wal. Frustraties uit je beter in 't zoeken van een job, alwaar je je negatieve energie met gemak kwijt kan. Herpak je, en als 't moet stuur of lever ik je een voedselpakket met heerlijke spijzen, die je nooit eerder mogen ervaren hebt!
Tdv liked last!

Chukky2
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 143
Contacteer:

Bericht door Chukky2 » 09 aug 2019 18:37

wimvd schreef:
Freddy schreef:Is dit nu ook weer niet wat overroepen. De banken hun rentemarge is de afgelopen jaren altijd laag geweest, en de winsten zijn meer dan aanvaardbaar geweest.
Dag Freddy, is zeker niet overroepen. Naast de ultra-lage rentes is er een nieuw gevaar de kop op gestoken, namelijk nieuwe financiële spelers zoals Flow traders, crowdfunding, crowd lending, crypto … allemaal initiatieven die de traditionele banksector op de kop zetten. De traditionele spelers kunnen hierbij niet meer mee en de jeugd kiest massaal voor deze nieuwe vormen. Ik zou alle bankaandelen verkopen nu je nog massale koerswinst hebt sinds 2008. Dit is een sector zonder toekomst, alle tussenpersonen gaan eruit. Een bank creëert geen toegevoegde waarde meer.
Waarom heb je dan NNB in port genomen?
Die dalen ook gelijk een baksteen.
En gooi schell ook maar buiten dan , dat heeft al helemaal geen toekomst.
Je kan met de banken wat gelijk hebben , maar ooit komt er een tijd dat deze veel meer winsten maken als die renten ooit ik zeg ooit terug gaa stijgen.
avantiumBamBayer-BiocartiBpost-cresent-econocom -Exmar -Fagron-greenyard-ing-MDxH-Nyrstar -Ontex -Oxurion-Pharming-umicore-XFab-Arcelor ,IAsiat-Aperam-melexis-Solvay,AMG,.galap.verk:kbc,bekaert

Chukky2
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 143
Contacteer:

Bericht door Chukky2 » 09 aug 2019 18:42

Jimmy1570 schreef:Ja mannekes, de financials worden goe buitengesmeten!

Wie gaat vandaag mee de roden trui van het staartpeloton eindigen? ING of KBC? Ik gok zwaar op KBC.

:lol: :lol: :lol:
Begrijp die reacties eigenlijk niet zo goed . Stel dat het weer mis gaat gaan met de banken , dat trekt echt alles naar beneden hoor vriend , ook de toekomst van onze kinderen , nu ik heb er zelf geen.....
avantiumBamBayer-BiocartiBpost-cresent-econocom -Exmar -Fagron-greenyard-ing-MDxH-Nyrstar -Ontex -Oxurion-Pharming-umicore-XFab-Arcelor ,IAsiat-Aperam-melexis-Solvay,AMG,.galap.verk:kbc,bekaert

jabber
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0
Contacteer:

Bericht door jabber » 09 aug 2019 20:51

Gezien de markt omstandigheden (ECB rente 0) zijn de resultaten toch wel behoorlijk. KBC is volgens mij een van de sterkere Europese banken. Dit lijkt me op lange termijn dan ook beloftevol, het niveau van de rente kan tochniet eeuwig zo laag gehouden worden ...

Jimmy1570
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 65
Contacteer:

Bericht door Jimmy1570 » 12 aug 2019 06:35

Allez vandaag een nieuwe rush op de obligaties, en dus trieste dag weeral voor de boeg voor KBC,ING,...

De 50 eurotjes wenken voor KBC en eenmaal deze onderschreden dan vliegensvlug richting 40 eurotjes.

Alleen een serieus afdankingsgolfje kan soelaas brengen volgens mijn bescheiden mening.

Hanky
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 875
Contacteer:

Bericht door Hanky » 12 aug 2019 07:39

Jimmy1570, ik hoop da ge ook handeld naar uwen grote mond en al weken ne short hebt openstaan?

Welk is de volgende voorspelling aub?
BSU liked last!
ABInbev, Ageas, ArgenX, Galapagos, KBC, KBCA, Sioen

gede
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 747
Contacteer:

Bericht door gede » 12 aug 2019 10:13

Jimmy1570 schreef:Ja mannekes, de financials worden goe buitengesmeten!

Wie gaat vandaag mee de roden trui van het staartpeloton eindigen? ING of KBC? Ik gok zwaar op KBC.

:lol: :lol: :lol:
Oeps, zwaaaar verloren dus...

Nico1616
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 20
Contacteer:

Bericht door Nico1616 » 12 aug 2019 10:44

Na lang twijfelen heb ik ze vandaag verkocht. Allereerst denk ik dat de rente nog jaren, zo niet decennia, laag zal blijven. En dan is er nog het verdienmodel, met kapers op de kust zoals Amazon, Apple... Europese banken zullen daar volgens mij niet tegenop kunnen.
Ik kan me natuurlijk vergissen, maar dan stop ik liever nog wat centjes in Belgische biotech, waar veel beurskoersen nog verder kunnen exploderen. Het risico compenseer ik wel met wat Immo aandelen.

Enkele jaren geleden heb ik zo ook mijn Euronavs verruild voor Facebook. De beurs gaf me tot nog toe gelijk. Ik beleg voor mijn pensioen en probeer de trend op 15 jaar in te schatten.

Ik zal het dikke dividend van KBC wel missen en wens alle blijvers succes.
Port : AAPL, ADBE, AED, AMZN, ARGX, ATVI, BABA, BAC, BIDU, COFB, CPINV, DAL, ELI, FAGR, FB, GBLB, GIMB, GLPG, GOOGL, IMMO, JEN, LOTB, MIKO, MSFT, MTLS, NVDA, ONTX, RES, SIOE, TUB, VGP, WDC

Zeus
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 335
Contacteer:

Bericht door Zeus » 12 aug 2019 11:22

In de startnota van N-VA voor de Vlaamse formatie wordt er gewag gemaakt van het afschaffen van de woonbonus.

Erg negatieve zaak voor de Vlaamse retailbanken, als je het mij vraagt.
charel01 liked last!
Ahold, C&C Group, Deutsche Bank, Dynavax, EVS, Exmar, Flow Traders, Gazprom, Intercept, Noble Corp, OCI, PostNL, Publicis, Roularta, Socfinaf, Suez, Thrombo, US Silica, Veolia, Yamana Gold

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. 
Registreer binnen enkele tellen

Plaats reactie