KBC Group

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
sjos
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 354

Re: KBC Group

Berichtdoor sjos » 10 Mar 2018 11:03

charel01 schreef:HSBC verhoogt het koersdoel voor KBC van 86 naar 88 euro.

Dat lijkt me echt een heel optimistische inschatting; ik zie ze wel de 80 halen de komende weken. Gisteren een dag hoog van 75,68 Euro
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

Kevander
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 60

Berichtdoor Kevander » 10 Mar 2018 22:39

sjos schreef:

Dat lijkt me echt een heel optimistische inschatting; ik zie ze wel de 80 halen de komende weken. Gisteren een dag hoog van 75,68 Euro

Waarom is 88 euro overdreven? Ik zie dat wel haalbaar voor 2020.
in port: Ageas (€35), KBC (€55,24), KBCA (€31,64), GSK ($51,20), Ahold Delhaize (€18,50), AB Inbev, Shell (€30,09), BMW (€70), Bekaert (€40), Wereldhave Belgium (€91), BAM (€3,90), PostNL (€3,22)

sjos
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor sjos » 12 Mar 2018 10:32

Kevander schreef:
sjos schreef:

Je kan inderdaad een lijn naar de toekomst doortrekken naar een jaar later of twee jaar of twintig. Altijd in de veronderstelling dat er niets ernstig gebeurt en alles rustig voortkabbelt.
En Max Jadot van BNP Paribas Fortis denkt dat er een grote consolidatiegolf in de banksector kan komen.(De Tijd van 10 maart blz 23). Optimisme is een mooie eigenschap.
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

Karl
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 554

Berichtdoor Karl » 15 Mar 2018 20:24

Beurshuis Société Générale
Aandeel KBC Groep
Datum 15 maart 2018
Advies Kopen
Koersdoel 82,00 EUR

Vorig koersdoel was een jaar geleden nog €70,50.
blotte marc liked last!
Nyrstar Engie Euronav KBC Galapagos Acacia ABN Amro

Banner
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 600

Berichtdoor Banner » 16 Mar 2018 08:53

Echte gangsters maar ze hebben wel alles op een rijtje.

KBC rondt overname resterende belang in UBB-MetLife joint venture

KBC Groep (15 mrt)
EUR 73,540 0,000 (0,00%)

(ABM FN) KBC heeft de overname van het resterende belang van 40 procent van MetLife in UBB-Metlife Insurance Company afgerond. Dit maakte de bank vrijdag voorbeurs bekend.

In 2017 verwierf KBC via UBB al 60 procent in deze joint-venture als een onderdeel van de overname van UBB en Interlease.

UBB-MetLIfe heeft volgens KBC een marktaandeel van 10 procent op de Bulgaarse markt voor levensverzekeringen en biedt een volledig gamma van levensverzekeringsproducten aan. De levensverzekeringsproducten van UBB-MetLife worden uitsluitend verdeeld via UBB-bankkantoren.

De financiële impact van deze transactie is "verwaarloosbaar", voor KBC.

Het aandeel KBC Groep sloot donderdag 0,4 procent hoger op 73,53 euro.

Aandeelhoudertje
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 21

Berichtdoor Aandeelhoudertje » 21 Mar 2018 17:08

Bankaandelen staan onder druk lees ik alweer.
Ik weet niet meteen waarom vandaag alweer. Maar waarschijnlijk door het te verwachten nieuws van de FED.

Echter waar ik al een tijdje vraag bij heb.
Als de centrale banken hun interesten verhogen, dan is dat toch net een goed ding voor de banken. Want dat is waar ze al jaren over klagen. Toch is het zo dat telkens er wat aandacht is voor renteverhoging, de bankaandelen onder druk komen en zelfs stevig zakken.

Kan iemand mij die dubbelzinnigheid verklaren ?
Ik zou denken dat bankaandelen meer winsten weer kunnen maken, en toch dalen hun koersen.

Alvast bedankt.

Chukky2
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 35

Berichtdoor Chukky2 » 21 Mar 2018 19:27

Aandeelhoudertje schreef:Bankaandelen staan onder druk lees ik alweer.
Ik weet niet meteen waarom vandaag alweer. Maar waarschijnlijk door het te verwachten nieuws van de FED.

Echter waar ik al een tijdje vraag bij heb.
Als de centrale banken hun interesten verhogen, dan is dat toch net een goed ding voor de banken. Want dat is waar ze al jaren over klagen. Toch is het zo dat telkens er wat aandacht is voor renteverhoging, de bankaandelen onder druk komen en zelfs stevig zakken.

Kan iemand mij die dubbelzinnigheid verklaren ?
Ik zou denken dat bankaandelen meer winsten weer kunnen maken, en toch dalen hun koersen.

Alvast bedankt.

Misschien heel simpel uitgelegd met een beetje waarheid en dat weet iedereen , stel dat de rente de komende maanden gestaagd gaat stijgen , dan weet je toch ook zelf dat men een beetje minder aandelen gaat kopen en meer in andere producten gaat beleggen omdat het ricico kleiner is . Een bankaandeel is een hoge risico factor vind ik zelf . Kijk eens even waar KBC stond in 2008 tijdens de crisis ? Idd rond de 8 euro . Daarom zie ik op korte termijn zeker niet de koersdoelen verschijnen van 80 euro en meer. Ik verwacht zelfs dit of volgend jaar dat we terug naar 50 euro gaan en dan hebben de zittenblijvers die van rond de 10'euro gekocht hebben nog een heel,mooi rendement die je nergens kunt krijgen. Maar de hoogvliegers nu moeten toch gaan uitkijken . Dat is heel normaal met zo een grote stijging van 2008 tot nu 2018.

charel01
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 7772

Berichtdoor charel01 » 23 Mar 2018 11:27

KBC snoeit in kantorennetwerk
De Belgische bank-verzekeraar sluit acht kantoren en vormt 66 vestigingen om tot een onbemand kantoor.

KBC telt 625 bemande bankkantoren in Vlaanderen, Brussel en Wallonië. Dat netwerk worden de komende maanden hervormd, maakt de bank-verzekeraar vrijdag bekend.

Acht kantoren sluiten de deuren en fuseren met naburige vestigingen. 66 kantoren worden dan weer omgevormd tot een onbemande vestiging waar dagelijkse transacties enkel nog via een automaat geregeld kunnen worden. KBC heeft al 110 onbemande kantoren in Vlaanderen.

Dat gaat niet gepaard met jobverlies, onderstreept KBC. 'De medewerkers en sociale partners worden in alle openheid geïnformeerd', klinkt het. Het aantal kantoren waar alle diensten aangeboden worden, verdubbelt immers tot 145. En KBC zet meer in op bankieren-op-afstand, onder meer via chat of videochat.

Met die ingreep speelt de bank-verzekeraar in op de 'daling van het aantal spontane kantoorbezoeken': 'Klanten treden steeds vaker en sneller via digitale kanalen in contact met hun bank-verzekeraar'.

Hoogtechnologische omwentelingen en de schrik voor toenemende concurrentie van techreuzen als Amazon en Google doen klassieke bankiers al langer worstelen met hun modus operandi. In 2016 veroorzaakte ING een schokgolf toen het aankondigde in ons land 3.000 jobs - ongeveer een op de drie - te schrappen en op termijn zowat de helft van de 1.245 kantoren (inclusief dochterbedrijf Record Bank) te sluiten. BNP Paribas Fortis, de grootste bank in ons land, schrapte de voorbije vijf jaar ruim 2.000 jobs en herleidde zijn kantoren van 938 in 2013 tot 680 eind dit jaar.

Uit een studie van de Europese Centrale Bank bleek vorig jaar dat sinds de kredietcrisis 6.939 bankkantoren gesloten zijn in de eurozone.
Bron:"De Tijd"
Go with the flow.

sjos
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor sjos » 25 Mar 2018 11:19

Kevander schreef:
sjos schreef:

En ook KBC-voorzitter Thomas Leysen ziet dat anders:

"KBC-voorzitter Thomas Leysen heeft woensdag via de familiale holding Tradicor voor bijna 3,4 miljoen euro aan KBC-aandelen verkocht op de Brusselse beurs. Dat blijkt uit de transparantiemeldingen van toezichthouder FSMA. Voor de beleggers die zich graag baseren op de transacties van insiders: de prijs bedroeg 73,02 euro per aandeel"

bron: De tijd online vrijdag

charel01
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 7772

Berichtdoor charel01 » 18 Apr 2018 07:13

KBC haalt 1 miljard op
Door met succes 1 miljard euro aan financiële instrumenten te verkopen aan grote beleggers, kan de bank en verzekeraar zijn kapitaalbuffers aan interessantere voorwaarden financieren.

De operatie die KBC dinsdag afrondde was dus niet bedoeld om die kapitaalbuffers van de groep nog verder te verstevigen. De bank gaat er immers prat op dat ze een van de best gekapitaliseerde en winstgevende financiële instellingen van Europa is.

Dat KBC dinsdag voor 1 miljard euro aan financiële instrumenten verkocht aan grote investeerders uit Azië en Europa, had vooral te maken met het feit dat een uitstaand pakket met gelijkaardige producten stilaan zijn vervaldag nadert. In 2014 had de bank- en verzekeraar al eens voor 1,4 miljard euro aan zogenaamde AT1-effecten verkocht aan grote beleggers.

Die effecten - voluit Additional Tier 1 - beantwoordden aan de strengere kapitaaleisen die de banken na de crisis werden opgelegd. Ze hebben als voordeel dat ze samen met de uitstaande aandelen tot het kernkapitaal worden gerekend en tegelijk het kapitaal van de bestaande aandeelhouders niet verwateren. De AT1-effecten die KBC in 2014 uitgaf leveren beleggers een jaarlijkse coupon op van 5,62 procent en kunnen worden afgelost vanaf 2019.

De nieuwe AT1-effecten, die KBC verkocht in tranches van 200.000, hebben een looptijd van zeven jaar en een coupon van 4,25 procent op jaarbasis. De nieuwe effecten worden uitgegeven op 24 april, en het is de bedoeling dat ze ook een notering zullen krijgen op de Brusselse beurs.
Bron:"De Tijd"
Go with the flow.