KBC Group

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Freddy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 744

Re: KBC Group

Bericht door Freddy »

Aandeelhoudertje schreef:
27 mei 2021 22:14
Fortis en ING met meer dan 3% omhoog.
Kbc slechts 0,35% 😟
Die aandelen noteren nog een stuk beneden hun boekwaarde hé

Aandeelhoudertje
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 53

Bericht door Aandeelhoudertje »

HSBC put buy on KBC.
Hold on ING.
homer bundy liked last!

homer bundy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 6007

Bericht door homer bundy »

(Trivano.com) - Op 28 mei 2021 hebben de analisten van HSBC hun beleggingsadvies voor KBC Groep (KBC; ISIN: BE0003565737) herhaald. Het advies van HSBC voor KBC Groep blijft "kopen".

Het koersdoel wordt door de analisten verhoogd van 78,00 EUR naar 83,00 EUR.

Op 11 februari 2021 publiceerde KBC Groep zijn jaarresultaten.
Blackadder liked last!
Portefeuille: LT: AGS en KBC/KBCA. Mijn motto: "meten is weten"

Blackadder
Moderator
Moderator
waarderingen: 3058

Bericht door Blackadder »

KBC wil klanten belonen met eigen digitale munt

De bank-verzekeraar KBC werkt aan een KBC Coin, die trouwe klanten kunnen besteden aan extra diensten. Tegelijk bouwt de groep een digitale kluis, waar klanten meer persoonlijke gegevens veilig kunnen bewaren.

KBC KBC-0,44% experimenteert al lang met virtuele munten en de technologie waarop ze draaien. Eerder deze maand lanceerde de groep een proefproject met TRES, een initiatief rond de vroegere Option-topman Jan Callewaert, om te achterhalen of oplaadbeurten voor elektrische wagens niet makkelijker kunnen worden betaald met een eigen cryptomunt.
" Het gaat hier niet om bitcoin of speculatie met andere virtuele munten. "

Maar de bank heeft nog meer toepassingen met crypto in de pijplijn, zegden topman Johan Thijs en directeur innovatie Erik Luts vrijdag. ‘Daarbij heb ik het niet over bitcoin of speculatie met andere virtuele munten’, verduidelijkte Thijs. ‘Wel over cryptomunten als een digitale versie van de cash die je op zak hebt. Centrale banken en banken onderzoeken volop de mogelijkheden van virtuele munten en de extra diensten je ermee kan aanbieden.'

KBC Coin

De KBC Coin waar de groep aan timmert, is moeilijk te vergelijken met de bitcoin. De cryptomunt zou alleen in een gesloten omgeving kunnen worden gebruikt - vergelijk het met een jeton op een festival - en is gelinkt aan bestaande valuta, zoals de euro.
De essentie

KBC zet de komende maanden in op de ontwikkeling van eigen virtuele munten en de bescherming van de privacy van zijn klanten.
Met de KBC Coin, zoals de eigen cryptomunt heet, worden trouwe klanten beloond. Al zijn ook andere toepassingen mogelijk: de munt kan in principe ook een consumptiecheque vervangen.
Tegelijk bouwt de bank-verzekeraar een platform waar klanten veilig persoonlijke digitale gegevens kunnen bewaren.
Kate, de digitale stemassistente die zes maanden geleden werd gelanceerd, lijkt beloftevol. KBC gaat Kate nu ook inschakelen in zijn kantoornet om medewerkers te ontzorgen.

De bank-verzekeraar kan de KBC Coin gebruiken om trouwe klanten te belonen, geeft Thijs mee. ‘Daarmee kunnen ze dan de franchise voor hun ongevallenverzekering betalen, of een reisverzekering voor hun volgende trip kopen. In principe kunnen we ook ons personeel een bonus uitkeren in KBC Coins in plaats van bijvoorbeeld consumptiecheques.'

Niet alleen geld wordt digitaal, ook de persoonlijke data van klanten. Die staan vaak wantrouwig tegenover de grote technologieplatformen waar ze hun gegevens kunnen bewaren en vrezen er geen controle meer over te hebben. Als grootbank geniet KBC wel dat vertrouwen, meent Thijs. De bank gaat daarop inspelen en profileert zich als ‘schatbewaarder van de privacy’. De mobiele app van KBC heeft al een datakluis, maar de bank wil die diensten op korte termijn uitbreiden.

‘We bouwen een platform waar klanten de controle hebben over hun digitale identiteit’, verduidelijkt Luts. ‘Ze kunnen daar garantiebewijzen, informatie over hun beleggersprofiel of andere identiteitsbewijzen bewaren. De bank heeft geen directe toegang tot die info. We waken er wel over dat die veilig aan andere partijen kan worden bezorgd als de klant dat wil, bijvoorbeeld bij het boeken van een vliegtuigreis’, legt Luts uit. Vanuit diezelfde visie werkte KBC samen met het gezondheidsplatform Helena ook een oplossing uit waarbij klanten en niet-klanten weldra makkelijker en veiliger informatie over coronavaccinaties en testresultaten kunnen bijhouden.
Kate voor kantoor

In november lanceerde KBC Kate. Met de gepersonaliseerde stemassistent kunnen klanten bankzaken afhandelen met de smartphone, maar ook via artificiële intelligentie voorstellen krijgen om hun financiën beter te regelen. Een half jaar na de officiële start heeft een op de twee gebruikers van de KBC-app Kate minstens één keer aangeklikt of gebruikt.
" De stemassistent Kate zal bepaalde arbeidsintensieve taken uitvoeren, zoals het analyseren van klantendossiers of de agenda voor onze medewerkers samenstellen. "

Deze maand nog wil KBC Kate voor het eerst ook inzetten om bedrijfsklanten te ondersteunen. Vanaf augustus zal de digitale assistente ook het KBC-personeel bijstaan. ‘Kate kan arbeidsintensieve taken uitvoeren, zoals klantendossiers analyseren of de agenda voor onze medewerkers samenstellen. Daardoor hebben medewerkers meer tijd om hun gesprekken met de klanten zo optimaal mogelijk te laten verlopen.’

De Tijd
charel01 liked last!

Aandeelhoudertje
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 53

Bericht door Aandeelhoudertje »

Wat zijn jullie verwachtingen voor de volgende weken ?
Verwachten jullie nog een koersopstootje richting 70 EUR. Of blijft het weer een tijdje kwakkelen ?

Kevander
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 146

Bericht door Kevander »

Zie ze tegen het einde van het jaar wel over de €70 gaan. Nu zal het zijdelings zijn vermoed ik.
in port: Ageas (€35), KBC (€55,24), KBCA (€31,64), GSK ($51,20), Ahold Delhaize (€18,50), AB Inbev (€105), Shell (€30,09), BMW (€70), Bekaert (€40), Wereldhave Belgium (€91)

goudvinger
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 1

Bericht door goudvinger »

Wat is het nut van hun KBC coin? Wat is het verschil met een klantenkaart?

Om te beginnen moet je een onderscheid maken tussen gecentraliseerde en gedecentraliseerde cryptomunten.
Bij het laatste is de munt niet afhankelijk of onderworpen aan de wil van 1 centrale partij. Dat kan samenwerking mogelijk maken tussen instituten die elkaar niet volledig vertrouwen, of die gewoon verschillende belangen hebben. Hoe maakt dit de KBC coin interessant voor KBC en partners, en hun gebruikers? Ik hoor graag wat jullie hier van denken.

Bij gecentraliseerde munten daarentegen heb je dus wel nog steeds één authoriteit die de munt beheert. Maar, de gebruikers kunnen wel nog steeds onder elkaar vrij de munt uitwisselen (in tegenstelling tot een klantenkaart puntensysteem).

Misschien ontstaat op deze manier een nieuw betaalcircuit dat los staat van de EURO; en dat is niks nieuws: betaalkaarten, gift cards en dergelijke zijn eigenlijk gelijkaardig. Hoe kan dit interessant zijn voor KBC of hun gebruikers? Ik denk bij dergelijke betaalmethodes onmiddelijk na over hoe ik die creatief kan gebruiken: ik kan bijvoorbeeld tegen betaling klusjes doen voor mijn buur, en dat zal minder snel in het oog van de fiscus springen dan euros die op mijn rekening verschijnen (tot als de fiscus zijn ogen op KBC coin richt natuurlijk, ik veronderstel dat KBC coin geen anonieme munt zal zijn zoals Monero). Ik beeld me in dat fiscus, overheid, en centrale banken dergelijke initatieven niet apprecieren, omdat dit het moeilijker maakt om de flow van geld te overzien).

Wat maakt KBC coin interessant voor KBC? Ik zie het niet ... Is het enkel marketing?

Rijkdoorvlijt
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 129

Bericht door Rijkdoorvlijt »

goudvinger schreef:
08 jun 2021 10:32
Wat is het nut van hun KBC coin? Wat is het verschil met een klantenkaart?

Om te beginnen moet je een onderscheid maken tussen gecentraliseerde en gedecentraliseerde cryptomunten.
Bij het laatste is de munt niet afhankelijk of onderworpen aan de wil van 1 centrale partij. Dat kan samenwerking mogelijk maken tussen instituten die elkaar niet volledig vertrouwen, of die gewoon verschillende belangen hebben. Hoe maakt dit de KBC coin interessant voor KBC en partners, en hun gebruikers? Ik hoor graag wat jullie hier van denken.

Bij gecentraliseerde munten daarentegen heb je dus wel nog steeds één authoriteit die de munt beheert. Maar, de gebruikers kunnen wel nog steeds onder elkaar vrij de munt uitwisselen (in tegenstelling tot een klantenkaart puntensysteem).

Misschien ontstaat op deze manier een nieuw betaalcircuit dat los staat van de EURO; en dat is niks nieuws: betaalkaarten, gift cards en dergelijke zijn eigenlijk gelijkaardig. Hoe kan dit interessant zijn voor KBC of hun gebruikers? Ik denk bij dergelijke betaalmethodes onmiddelijk na over hoe ik die creatief kan gebruiken: ik kan bijvoorbeeld tegen betaling klusjes doen voor mijn buur, en dat zal minder snel in het oog van de fiscus springen dan euros die op mijn rekening verschijnen (tot als de fiscus zijn ogen op KBC coin richt natuurlijk, ik veronderstel dat KBC coin geen anonieme munt zal zijn zoals Monero). Ik beeld me in dat fiscus, overheid, en centrale banken dergelijke initatieven niet apprecieren, omdat dit het moeilijker maakt om de flow van geld te overzien).

Wat maakt KBC coin interessant voor KBC? Ik zie het niet ... Is het enkel marketing?
De KBC coin heeft enkel nut dan voor KBC zelf. Moeilijk te geloven dat een instelling die enkel kan overleven dank zij staatssteun de Staat zo openlijk gaat bedriegen.

reteiP
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 599

Bericht door reteiP »

Belachelijk initiatief om op de crypto kar te springen.
Enorm ironisch dat net een bank hun eigen 'coin' gaat lanceren.
Gaat hun zelfs geen promille beurswinst opleveren, misschien moeten ze nog ergens een link met waterstof proberen leggen.

goudvinger
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 1

Bericht door goudvinger »

Rijkdoorvlijt schreef:
08 jun 2021 10:47
De KBC coin heeft enkel nut dan voor KBC zelf. Moeilijk te geloven dat een instelling die enkel kan overleven dank zij staatssteun de Staat zo openlijk gaat bedriegen.
Ik denk ook niet aan "bedriegen", gewoon een kleine marketingstunt die een playground creeert dat dan weer een tijdje gedoogd kan worden. Uiteindelijk zal alles aan KBC coin waarschijnlijk perfect te traceren zijn, en zal KBC of de overheid of wie dan ook de nodige audits kunnen doen.

Plaats reactie