KBC Group

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Blackadder
Moderator
Moderator
waarderingen: 3055

Re: KBC Group

Bericht door Blackadder »

Jefferies krikt koersdoel KBC op

Na het sterke kwartaalrapport verhoogt beurshuis Jefferies het koersdoel voor KBC KBC1,84% van 76,30 naar 78,50 euro, het advies blijft gelet op dat stevige koersdoel logischerwijs 'kopen'.

'De netto rente-inkomsten van KBC bleven in het eerste kwartaal stabiel en hielden dus beter stand de sector, aangezien Europese banken de inkomsten gemiddeld 2 procent zagen dalen', stelt analist Martina Matouskova.

" Als KBC de surpluscash tot het gewenste niveau zou aftoppen impliceert dat een dividend van 9,43 euro over boekjaar 2021, een rendement van 14 procent " :o
Martina Matouskova
Jefferies-analiste

'De groep heeft de boodschap nog verstevigd dat alle kapitaalbuffers boven 15,5 procent (van de risicogewogen activa, red.) potentieel kunnen uitgekeerd worden', stipt de Jefferies-analiste aan. 'Het surplus tot dat niveau aftoppen impliceert een dividend van 9,43 euro over boekjaar 2021, een rendement van 14 procent'. Naast het opgespaarde dividend van 2 euro over boekjaar 2020 en het voorschotdividend van 1 euro over boekjaar 2021 ziet de analiste dus nog ruimte voor een forse 6,43 euro extra in mei 2022.

'We verwachten dat beleggers tegen september, als de ECB de ban op dividenden versoepelt, oog zullen krijgen voor de best rendementsverhalen. En KBC heeft de sterkste balans om aan de vereisten van de ECB voor winstgevendheid, kredietkwaliteit en kapitaalbuffers te voldoen'.

De Tijd
Lotus liked last!

charel01
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 15058

Bericht door charel01 »

PERSBERICHT: KBC Groep: Bericht aan de aandeelhouders en obligatiehouders van KBC Groep
Bericht aan de aandeelhouders en obligatiehouders van KBC Groep -
Gereglementeerde informatie -- 18 mei 2021, vóór beurstijd
(08u00)

Volgende documenten worden beschikbaar op
https://www.globenewswire.com/Tracker?d ... ppQlHSIg==
www.kbc.com:

-- Notulen van de jaarvergadering(en) van KBC Groep
(www.kbc.com/nl/corporate-governance/alg ... -2021.html)
blotte marc liked last!

reteiP
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 599

Bericht door reteiP »

Blackadder schreef:
15 mei 2021 08:34
" Als KBC de surpluscash tot het gewenste niveau zou aftoppen impliceert dat een dividend van 9,43 euro over boekjaar 2021, een rendement van 14 procent " :o
Martina Matouskova
Jefferies-analiste

De Tijd
Aangezien KBC Ancora deze zonder hefboom binnenkrijgt zouden zij dus zo'n 9,4 euro per aandeel kunnen uitkeren of een dividendrendement van meer dan 24% aan de huidige koers.

Koopjes op de Brusselse beurs bestaan nog hoor! (ook al weerspiegelt dit niet het werkelijke dividend, het weerspiegelt wel het potentieel)
Feed the Muscle. liked last!

Freddy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 744

Bericht door Freddy »

Zou ergens logisch zijn want we hebben natuurlijk een verloren jaar qua dividend terwijl de cijfers dat wel toelieten. Ik zou er echter de voorkeur aan geven dat ze mondjesmaat een kleine surplus op het normale dividend uitkeren en de rest van de cash aan het werk zetten in hun business. In elk geval uiteraard niet laten opvreten door inflatie. Bij KBCA kan met de surplus eventueel versneld werk worden gemaakt van schuldafbouw. Of voor mijn part krikken ze er hun belang in KBC wat mee op.
Blackadder liked last!

Aandeelhoudertje
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 53

Bericht door Aandeelhoudertje »

Is er een reden waarom KBC vandaag zo sterk achter blijft vergeleken met bv ING en Fortis ?
Nochtans was de ochtend goed beginnen met een koers tegen de 69 EUR (+1,2%) terwijl ze nu rood kleuren aan -0,14%.

reteiP
Forum veteraan
Forum veteraan

Bericht door reteiP »

KBC Ancora ontvangt voor 34 miljoen euro aan KBC dividenden vandaag. Hierdoor loopt de schuld per aandeel KBCA terug tot €4 (komende van €4,4).
De faire waarde van KBCA kan dus vandaag als volgt berekend worden: koers KBC * 0,99 - 4
Bij een koers van €68 is de faire waarde van KBCA dus: €63,32
charel01 liked last!

Lotus
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 643

Bericht door Lotus »

reteiP schreef:
18 mei 2021 10:17
Blackadder schreef:
15 mei 2021 08:34
Martina Matouskova
Jefferies-analiste

De Tijd
Aangezien KBC Ancora deze zonder hefboom binnenkrijgt zouden zij dus zo'n 9,4 euro per aandeel kunnen uitkeren of een dividendrendement van meer dan 24% aan de huidige koers.

Koopjes op de Brusselse beurs bestaan nog hoor! (ook al weerspiegelt dit niet het werkelijke dividend, het weerspiegelt wel het potentieel)
Helaas heb ik het hier niet gedeeld maar ik las nog niet zo lang geleden een artikel over de koopjes die vooral in België nog te doen zijn. In feite is dat ook zo en in bijvoorbeeld Nederland lijkt de AEX het goed te doen maar is dat ook voor een groot deel door ASML. Buiten tech zijn er denk ik nog wel koopjes te doen maar het is nu wel wat onzeker aan het worden op de beurzen, voorzichtigaan zal ik al wel wat kopen.

chrissie
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 2

Bericht door chrissie »

Ik dacht dat KBC maandag ex-dividend noteerde en gisteren uitbetaling dividend. Heb echter niets ontvangen. Ben ik fout?

Nevets
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 15

Bericht door Nevets »

chrissie schreef:
20 mei 2021 11:14
Ik dacht dat KBC maandag ex-dividend noteerde en gisteren uitbetaling dividend. Heb echter niets ontvangen. Ben ik fout?
Klopt, 0,44/aandeel gisteren uitbetaald normaal gezien.

reteiP
Forum veteraan
Forum veteraan

Bericht door reteiP »

chrissie schreef:
20 mei 2021 11:14
Waarschijnlijk op dat nieuwe Saxobank platform? Alles lijkt daar fout te lopen

Plaats reactie