Order €1.000 Shell: LYNX €6,00 / Binck €8,00
Bij DEGIRO: €2,30 (klik voor meer info)

Exmar

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses
topkoop
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 114
Contacteer:

Re: Exmar

Bericht door topkoop »

https://www-batimes-com-ar.cdn.ampproje ... ship.phtml

boost the vaca muerta ???

waarom doen ze dan lastig ?

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

Freddy
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 556
Contacteer:

Bericht door Freddy »

topkoop schreef:
29 jun 2020 22:09

Ik zie er een poging in om de prijs te heronderhandelen. Ze weten goed genoeg dat Exmar financieel met de rug tegen de muur staat. Zelfs als ze al een neutraal juridisch forum hebben (wat ik hoop dat Exmar zo slim was om te bedingen, zou standaard moeten zijn) zal een procedure niet op 1 2 3 gedaan zijn, en dus meer dan lang genoeg kunnen duren om wel te moeten settelen voor een slechtere prijs.

USSENTERPRISE
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1463
Contacteer:

Bericht door USSENTERPRISE »

Vaca muerta is een toepasselijke naam in de Exmar context.

Kas
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 9
Contacteer:

Bericht door Kas »

Freddy schreef:
30 jun 2020 11:28
topkoop schreef:

Ik zie er een poging in om de prijs te heronderhandelen. Ze weten goed genoeg dat Exmar financieel met de rug tegen de muur staat. Zelfs als ze al een neutraal juridisch forum hebben (wat ik hoop dat Exmar zo slim was om te bedingen, zou standaard moeten zijn) zal een procedure niet op 1 2 3 gedaan zijn, en dus meer dan lang genoeg kunnen duren om wel te moeten settelen voor een slechtere prijs.
De afnemers van de gas zullen toch ook met hun rug tegen de muur staan...? Of blijft Exmar de gas gratis leveren aan die Argentijse vacas...?
stijn1983 liked last!

topkoop
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door topkoop »

William Wallace 2 schreef:
20 mei 2020 09:04
We zijn operationeel weinig geschaad door het coronavirus’, verklaarde grootaandeelhouder en voorzi er Nicolas Saverys op de algemene vergadering van Exmar.
‘Maar de toekomst blijft wel onzeker, omdat de economische groei vertraagt en de vraag naar energie daalt.
We zijn de afgelopen jaren door een zware storm gegaan en waren nu min of meer weer gestabiliseerd. Nu moeten we Covid-19 beheersen.’ Saverys bracht hulde aan de voormalige Exmar-voorzi er Philippe Bodson, die stierf aan het coronavirus. ‘Het kleine beestje heeft ons heel veel pijn gedaan, want ik heb een vriend verloren. We zullen zijn optimisme
om alles te overleven en alles op te lossen altijd indachtig zijn.’
Saverys was aanvankelijk niet van plan het CEO-schap van Exmar op te geven om door te schuiven naar het voorzi erschap, maar de dood van Bodson versnelde die beslissing. Bexco- topman Francis Mo rie werd de nieuwe CEO. De touwenproducent is eigendom van Exmar. ‘Mo rie gaat Exmar leiden. Ik houd me met de commerciële taken bezig’, zei Saverys.
Exmar ging de afgelopen jaren door een zware financiële storm, omdat het geen huurder vond voor zijn dure drijvende gasfabriek Caribbean FLNG, die intussen omgedoopt is tot Tango. Die problemen werden vorig jaar eindelijk opgelost. ‘Onze
operationele cijfers in het eerste kwartaal zijn verbeterd, onze schuldenlast is verminderd, onze cashpositie en liquiditeit zijn beter en onze lpg-vloot doet het goed. Tango is dit jaar goed voor een operationele cashfl ow van 40 miljoen dollar. De
vooruitzichten zijn positief. We zetten onze transformatie verder.’
Exmar ligt wel nog in conflict met de grondstoffentrader Gunvor. Die huurt de drijvende hervergassingsfabriek FSRU van Exmar. De grondstoffentrader heeft bezwaren tegen de sale-and-leasebackprocedure die Exmar afsloot met het Chinese CSSC.
Gunvor vond nog geen klant voor het schip. ‘Er loopt een arbitrageprocedure’, zegt Saverys. ‘We hebben een stevig contract. Gunvor betaalt zijn facturen. We verwachten een uitspraak begin 2021.’
Exmar schrapte net als vorig jaar zijn dividend. ‘We gaan er alles aan doen om Exmar weer dividendklaar te maken’, zei Saverys, die meer dan 40 procent van het bedrijf in handen heeft. ‘De business is goed, maar de impact van Covid-19 kunnen we voorlopig niet inschatten.’

Bron de tijd
van wanneer was dat artikel ? ik vind het nergens nog terug...

William Wallace 2
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 89
Contacteer:

Bericht door William Wallace 2 »

Bron de tijd 20 mei dag na de AHV

topkoop
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door topkoop »

30 jun 2020 13:24
dat is vreemd ik heb een app en volledige toegang tot de tijd en vind dat artikel nergens in de archieven, is het door een journalist van de tijd zelf geschreven ?

topkoop
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door topkoop »

Freddy schreef:
30 jun 2020 11:28
topkoop schreef:

ja maar ik dacht dat ze toch ook normaal in septermber weer willen heropstarten met gaslevern en dat dan ook betere prijzen verwacht worden...

topkoop
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door topkoop »

http://www.exmar.be/sites/default/files ... oorden.pdf

ook uit de vragen en antwoorden blijkt er geen vuiltje aan de lucht, blijft men spreken over herfinanciering Tango en dividend door de betere vooruitzichten... frappant

3logic
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 560
Contacteer:

Bericht door 3logic »

topkoop schreef:
30 jun 2020 14:59
http://www.exmar.be/sites/default/files ... oorden.pdf

ook uit de vragen en antwoorden blijkt er geen vuiltje aan de lucht, blijft men spreken over herfinanciering Tango en dividend door de betere vooruitzichten... frappant
Inderdaad - Saverys is een krak in het verkopen van verdraaide waarheden. Goednieuwsshow verkocht dit terwijl men heel goed wist dat het geld niet binnenkwam. In de antwoorden staat dat COVID19 de oorzaak is van het debacle met de Tango maw ze beamen het alibi van de Argentijnen. medio 2021 moeten ze heel wat kapitaal ophoesten 80% voor het opleveren van de 2 VLGC - Gunvor zou ten vroegste 2021 voor de arbitrage moeten beslecht zijn en er staat eigenlijk geen tijdslimiet in dit dossier dan weet je het wel... een kapitaalverhoging ipv dividend en ferme verwatering in het vooruitzicht de heronderhandelingen over de Tangoschulden van meer dan 100 miljoen kan men ook op zijn buik schrijven gezien de laatste ontwikkelingen dus men zal NIET aan de convenanten kunnen voldoen eind 2020. Ben reeds weggevlucht met 45% verlies van aankoopbedrag bij dag 1 na het slechte nieuws met mijn resterende 1/4. Ik zal in elk geval niet meer investeren in Exmar die mijn inziens de limieten van het bankroet zal opzoeken. Goed voor speculanten zoal K/W het juist omschrijft.
K/w liked last!

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie