Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

Exmar

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses
K/w
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1128
Contacteer:

Re: Exmar

Bericht door K/w »

bertje schreef:
29 jun 2020 15:33
iemand kocht er 5000
Ik zou zeggen, succes ermee Bert! Hier uberhaüpt nog instappen lijkt me riskant, te veel vervelende vraagtekens en vooral onzekerheden.

- Hoe zal het aflopen met de FM en wat met de Tango midden september? Heropstart of niet?

- Wat met Gunvor en wat zal hier de uitspraak zijn, afwachten tot begin 2021? Bij een negatief advies, moeten ze dan de verkregen betalingen terug betalen?

- Wat met de liquiditeitspositie op het einde van het jaar, tot dan kunnen ze het zelf nog uitzingen?

- Wat met de financiering van de 2 nieuwe VLGC's, dit lijkt me een hele lastige? Oplevering midden 2021 en kostprijs $ 140.000.000 voor de beide.

- Blijven de vrachttarieven laag tot zeer laag? VLGC noteert nog amper $ 325.000, een tijdje terug $ 1.450.000

- Saverys die zal blijven verkopen.
Wees hebzuchtig als de markt angstig is en
wees angstig als de markt hebberig is.

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 570
Contacteer:

Bericht door sjos »

topkoop schreef:
29 jun 2020 13:30
K/w schreef:
29 jun 2020 13:03
bertje schreef:
29 jun 2020 12:40
Sta me toe, dit op zijn minst verdacht te vinden en waarom geen PR midden mei? Als men vaststelt dat meer dan 1/3 van je EBITDA wegvalt? Waarom mochten we zo een belangrijk gegeven niet weten?
hij gaf wel dit interview nav de AV eind mei. Behoorlijk misleidend en ontjuist. Men kan geen aandeel dividendklaar maken als er problemen zijn met 36% van de ebitda.

We zijn operationeel weinig geschaad door het coronavirus’, verklaarde grootaandeelhouder en voorzi er Nicolas Saverys op de algemene vergadering van Exmar.
‘Maar de toekomst blijft wel onzeker, omdat de economische groei vertraagt en de vraag naar energie daalt.
We zijn de afgelopen jaren door een zware storm gegaan en waren nu min of meer weer gestabiliseerd. Nu moeten we Covid-19 beheersen.’ Saverys bracht hulde aan de voormalige Exmar-voorzi er Philippe Bodson, die stierf aan het coronavirus. ‘Het kleine beestje heeft ons heel veel pijn gedaan, want ik heb een vriend verloren. We zullen zijn optimisme
om alles te overleven en alles op te lossen altijd indachtig zijn.’
Saverys was aanvankelijk niet van plan het CEO-schap van Exmar op te geven om door te schuiven naar het voorzi erschap, maar de dood van Bodson versnelde die beslissing. Bexco- topman Francis Mo rie werd de nieuwe CEO. De touwenproducent is eigendom van Exmar. ‘Mo rie gaat Exmar leiden. Ik houd me met de commerciële taken bezig’, zei Saverys.
Exmar ging de afgelopen jaren door een zware financiële storm, omdat het geen huurder vond voor zijn dure drijvende gasfabriek Caribbean FLNG, die intussen omgedoopt is tot Tango. Die problemen werden vorig jaar eindelijk opgelost. ‘Onze
operationele cijfers in het eerste kwartaal zijn verbeterd, onze schuldenlast is verminderd, onze cashpositie en liquiditeit zijn beter en onze lpg-vloot doet het goed. Tango is dit jaar goed voor een operationele cashfl ow van 40 miljoen dollar. De
vooruitzichten zijn positief. We zetten onze transformatie verder.’
Exmar ligt wel nog in conflict met de grondstoffentrader Gunvor. Die huurt de drijvende hervergassingsfabriek FSRU van Exmar. De grondstoffentrader heeft bezwaren tegen de sale-and-leasebackprocedure die Exmar afsloot met het Chinese CSSC.
Gunvor vond nog geen klant voor het schip. ‘Er loopt een arbitrageprocedure’, zegt Saverys. ‘We hebben een stevig contract. Gunvor betaalt zijn facturen. We verwachten een uitspraak begin 2021.’
Exmar schrapte net als vorig jaar zijn dividend. ‘We gaan er alles aan doen om Exmar weer dividendklaar te maken’, zei Saverys, die meer dan 40 procent van het bedrijf in handen heeft. ‘De business is goed, maar de impact van Covid-19 kunnen we voorlopig niet inschatten.’

Bron de tijd
Hartverwarmend dat interview van Saverijs (hij kan dat goed). Hiermee voelt de kleine belegger zich weer gesteund en dat doet deugd.
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

Kas
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 9
Contacteer:

Bericht door Kas »

Als ik de meeste commentaren hier lees begrijp ik überhaupt niet waarom de meesten dit aandeel nog bijhielden wanneer het 4 euro stond... :?
beursfre liked last!

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 570
Contacteer:

Bericht door sjos »

wimvd schreef:
29 jun 2020 12:38
Exmar is weer een mooi voorbeeld van hoe aandeelhouderswaarde vernietigen. Hoeveel miskleunen zitten er niet op de Brusselse beurs intussen.
Dat is hylarisch want er komen er nog bij.
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

K/w
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1128
Contacteer:

Bericht door K/w »

Kas schreef:
29 jun 2020 16:54
Als ik de meeste commentaren hier lees begrijp ik überhaupt niet waarom de meesten dit aandeel nog bijhielden wanneer het 4 euro stond... :?
Door het wegvallen van de Tango, is dit een verschil van dag en nacht! Ze spelen hier bijna 40 % van hun EBITDA kwijt, een zekerheid die normaal gezien, 10 jaar had moeten duren.
Laatst gewijzigd door K/w op 29 jun 2020 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Wees hebzuchtig als de markt angstig is en
wees angstig als de markt hebberig is.

sperweroog
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 166
Contacteer:

Bericht door sperweroog »

sjos schreef:
wimvd schreef:
29 jun 2020 12:38
Exmar is weer een mooi voorbeeld van hoe aandeelhouderswaarde vernietigen. Hoeveel miskleunen zitten er niet op de Brusselse beurs intussen.
Dat is hylarisch want er komen er nog bij.
Als er ergens Argentinië bij te pas komt blijf je er best ver weg van.

groeten,

topkoop
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 117
Contacteer:

Bericht door topkoop »

K/w schreef:
29 jun 2020 17:02
Kas schreef:
Door het wegvallen van de Tango, is dit een verschil van dag en nacht! Ze spelen hier bijna 40 % van hun EBITDA kwijt, een zekerheid die normaal gezien, 10 jaar had moeten duren.
ze zijn het nog lang niet kwijt he, mogelijke verlening contract en lagere huurprijs is iets anders, contractbreuk is 100 miljoen schadevergoeding, bovendien blijven de vorderingen doorlopen
Kas liked last!

Louis
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 7
Contacteer:

Bericht door Louis »

Het nieuws was heel slecht volledig mee akkoord. Maar het is inderdaad wel zo dat ze het contract nog niet kwijt zijn. En de borgsom is er ook nog. Ypf moet je goed in de gaten houden op de beurs.
Maar ergens zijn het de enige inkomsten nog voor Argentinië, als ze exmar laten vallen moeten ze op het einde van het jaar weer gas importeren. Ik denk nog steeds dat beide partijen er baat aan hebben van het contract verder te zetten.
Het is gokken momenteel maar hopelijk komt er een oplossing.

Sieg
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 74
Contacteer:

Re: Fearnleys Weekly Report

Bericht door Sieg »

topkoop schreef:
11 jun 2020 14:29
wat een barslecht aandeel
Sedert de crash van Exmar horen we topkoop niet meer klagen. Bizar...

topkoop
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 117
Contacteer:

Re: Fearnleys Weekly Report

Bericht door topkoop »

Sieg schreef:
29 jun 2020 19:46
topkoop schreef:
11 jun 2020 14:29
wat een barslecht aandeel
Sedert de crash van Exmar horen we topkoop niet meer klagen. Bizar...
:down: :down: :down:

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie