Exmar

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing
Filantroop
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 596
Contacteer:

Re: Fearnleys

Bericht door Filantroop »

KAATSCLUB schreef:
15 mei 2020 17:02
Filantroop schreef:
14 mei 2020 23:23
topkoop schreef:
14 mei 2020 22:44
K/w schreef:
14 mei 2020 22:24

Ze hebben voorlopig maar één VLGC, belangrijk is dat de tarieven nog
altijd winstgevend zijn! Trouwens de vloot is toch voor xx % gefixed
voor 2020?
Dat weet ik de tarieven van het midsize segment vind ik geen actuele cijfers

Er wordt voorspeld dat de tarieven zullen dalen naar q3 en q4. Wat als dan moeten herbevrachten ?
Ik volg Joakim Hanisdahl op twitter
Het voordeeltje van een 'zwakke' Noorse Kroon op een deel van de uitstaande schuld, lijkt door de aantrekkende olieprijs eveneens meer en meer aan kracht te verliezen...
Vandaag wordt het aandeel EXMAR in de algemene beursmalaise meegezogen maar toch daalt het grosso modo 2x sterker dan de index, vooral bij grote(re) volumes naar het slot van de beurssessie.
Nog iets opmerkelijk is het gegeven dat we via de FSMA de laatste 14d geen melding meer kunnen noteren van een mogelijke verkoop van aandelen door dhr. Nicolas Saverys, concreet: er blijken ándere grotere verkopers in de markt.
Ik hoop dat mijn schoolmeester morgen - na 2 maanden inactiviteit - mijn huiswerk naar behoren kan valideren...
Wait and see next episode!
Filantroop , voor je zaken post die totaal onjuist zijn ...doe je huiswerk maar grondig opnieuw , grandioos gebuisd.
Als Saverys verkoopt is dat buiten de beurs en niet anders .
Andere grotere verkopers in de markt :?: Kijk naar het dagelijks volume en dan weet je dat er alleen kleine verkopers zijn .
In Exmar zelf heb jij ook geen interesse...je aanwezigheid hier heeft louter en alleen de bedoeling om alles in een negatief daglicht proberen te stellen .
@Kaatsman
Neen hoor, mijn leraar was blij me terug te zien en heeft me beloond met een briljante 9 op 10, niet slecht!
Onder meer op het vak 'transacties leidinggevenden' kreeg ik een volle 10 door mijn stelling dat een aan- of een verkoopopdracht, ongeacht binnen of buiten beurs, door 'een persoon verbonden met een lid van een bestuurs- of toezichthoudend orgaan' steeds melding dient te maken aan de beurswaakhond FSMA.
Vorig jaar zijn er voor EXMAR 15 zulke meldingen geweest via SAVEREX NV waar dhr. Nicolas Saverys de plak zwaait...het betrof allemaal verkooporders!
Opmerkelijk is dat er dit jaar nog maar 1 transactie plaats vond, heel recent op 17/4 waar 60000 stuks aan €3,98 per eenheid de deur uitgingen.
Vandaag merken we mooie opwaartse beweging grotendeels toe te schrijven aan een breed dragend technisch herstel van de beurs in het algemeen.
Als ik jou was, zou ik me iets meer verdiepen in de geplogenheden van de beurs in het algemeen alvorens iemand de levieten te lezen.
Alleszins veel succes!

KAATSCLUB
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 832
Contacteer:

Re: Fearnleys

Bericht door KAATSCLUB »

Filantroop schreef:
15 mei 2020 18:18
KAATSCLUB schreef:
15 mei 2020 17:02
Filantroop schreef:
14 mei 2020 23:23
topkoop schreef:
14 mei 2020 22:44

Dat weet ik de tarieven van het midsize segment vind ik geen actuele cijfers

Er wordt voorspeld dat de tarieven zullen dalen naar q3 en q4. Wat als dan moeten herbevrachten ?
Ik volg Joakim Hanisdahl op twitter
Het voordeeltje van een 'zwakke' Noorse Kroon op een deel van de uitstaande schuld, lijkt door de aantrekkende olieprijs eveneens meer en meer aan kracht te verliezen...
Vandaag wordt het aandeel EXMAR in de algemene beursmalaise meegezogen maar toch daalt het grosso modo 2x sterker dan de index, vooral bij grote(re) volumes naar het slot van de beurssessie.
Nog iets opmerkelijk is het gegeven dat we via de FSMA de laatste 14d geen melding meer kunnen noteren van een mogelijke verkoop van aandelen door dhr. Nicolas Saverys, concreet: er blijken ándere grotere verkopers in de markt.
Ik hoop dat mijn schoolmeester morgen - na 2 maanden inactiviteit - mijn huiswerk naar behoren kan valideren...
Wait and see next episode!
Filantroop , voor je zaken post die totaal onjuist zijn ...doe je huiswerk maar grondig opnieuw , grandioos gebuisd.
Als Saverys verkoopt is dat buiten de beurs en niet anders .
Andere grotere verkopers in de markt :?: Kijk naar het dagelijks volume en dan weet je dat er alleen kleine verkopers zijn .
In Exmar zelf heb jij ook geen interesse...je aanwezigheid hier heeft louter en alleen de bedoeling om alles in een negatief daglicht proberen te stellen .
@Kaatsman
Neen hoor, mijn leraar was blij me terug te zien en heeft me beloond met een briljante 9 op 10, niet slecht!
Onder meer op het vak 'transacties leidinggevenden' kreeg ik een volle 10 door mijn stelling dat een aan- of een verkoopopdracht, ongeacht binnen of buiten beurs, door 'een persoon verbonden met een lid van een bestuurs- of toezichthoudend orgaan' steeds melding dient te maken aan de beurswaakhond FSMA.
Vorig jaar zijn er voor EXMAR 15 zulke meldingen geweest via SAVEREX NV waar dhr. Nicolas Saverys de plak zwaait...het betrof allemaal verkooporders!
Opmerkelijk is dat er dit jaar nog maar 1 transactie plaats vond, heel recent op 17/4 waar 60000 stuks aan €3,98 per eenheid de deur uitgingen.
Vandaag merken we mooie opwaartse beweging grotendeels toe te schrijven aan een breed dragend technisch herstel van de beurs in het algemeen.
Als ik jou was, zou ik me iets meer verdiepen in de geplogenheden van de beurs in het algemeen alvorens iemand de levieten te lezen.
Alleszins veel succes!
Alle verkooporders van SAVEREX NV BUITEN BEURS :!: ook deze van 17/4 .
Als ik al nog iets zou te leren hebben , dan zeker en vast niet van een persoon die van zichzelf denkt dat hij de slimste van de klas was.
Afgesloten.

Filantroop
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 596
Contacteer:

Re: Exmar

Bericht door Filantroop »

@Kaats
Onder meer dit megaorder is vorig jaar formeel via de reguliere weg verhandeld hoor, ik weet écht niet waar dat je de mosterd vandaan haalt dat dit buiten beurs zou zijn gegaan...
In de grafieken merk je trouwens duidelijk op deze datum een enorme piek, net als een ander omvangrijk verkooporder dat op 11 oktober 19 werd verhandeld.
Voor mij eveneens afgesloten...

28/10/2019
NAAM MELDPLICHTIGE
SAVEREX NV
HOEDANIGHEID MELDPLICHTIGE
Persoon verbonden met een lid van een bestuurs- of toezichthoudend orgaan
LEIDINGGEVENDE(N) WAARMEE DE MELDPLICHTIGE NAUW VERBONDEN IS
Nicolas Saverys
EMITTENT
EXMAR
SOORT FINANCIEEL INSTRUMENT
Aandeel
ISIN-CODE FINANCIEEL INSTRUMENT
BE0003808251
SOORT TRANSACTIE
Verkoop / Vervreemding
PLAATS VAN UITVOERING TRANSACTIE
Euronext Brussels
TRANSACTIEDATUM
28/10/2019
MUNT
EUR
AANTAL FINANCIËLE INSTRUMENTEN
500.000
PRIJS
5,15
TOTAAL BEDRAG
2.575.000,00

topkoop
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 108
Contacteer:

Bericht door topkoop »

wanneer gaat dat hier eens stijgen ?

dit kan alleen maar dalen long term precies... volgens mij zien we iets over het hoofd.

K/w
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1090
Contacteer:

Bericht door K/w »

topkoop schreef:
19 mei 2020 09:34

dit kan alleen maar dalen long term precies... volgens mij zien we iets over het hoofd.
Als je ziet vanuit welk dal ze komen, zullen ze eerst nog enkele kwartalen moeten bevestigen.
Eén zwaluw (lees kwartaal) maakt nog geen zomer!
Wees hebzuchtig als de markt angstig is en
wees angstig als de markt hebberig is.

topkoop
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door topkoop »

K/w schreef:
19 mei 2020 15:46
topkoop schreef:
19 mei 2020 09:34

Als je ziet vanuit welk dal ze komen, zullen ze eerst nog enkele kwartalen moeten bevestigen.
Eén zwaluw (lees kwartaal) maakt nog geen zomer!
onder het laagste niveau van 2017 ! ze verhuren de tango voor 10 jaar, presteert beter dan verwacht, de tarieven zijn hoog en vastgeklikt, de schulden verlagen, en NOG kan het niet stijgen dat is toch bijzonder vreemd, voor de corona stonden we 5+ en dit is er niet door geïmpacteerd ik begrijp het dus niet

Sieg
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 73
Contacteer:

Bericht door Sieg »

De beurs is niet te begrijpen op korte termijn.
Op langere termijn volgt de koers de werkelijke waarde.

topkoop
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door topkoop »

Sieg schreef:
19 mei 2020 17:43
De beurs is niet te begrijpen op korte termijn.
Op langere termijn volgt de koers de werkelijke waarde.
heeft er niemand geluisterd naar de AV ?

William Wallace 2
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 87
Contacteer:

Bericht door William Wallace 2 »

topkoop schreef:
19 mei 2020 17:51
En gekeken en vragen gesteld zoals men doet als betrokken eigenaar van een stukje van het bedrijf.
Riverbasin liked last!

topkoop
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door topkoop »

William Wallace 2 schreef:
19 mei 2020 18:06
topkoop schreef:
19 mei 2020 17:51
En gekeken en vragen gesteld zoals men doet als betrokken eigenaar van een stukje van het bedrijf.
je mag het altijd delen...

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen.

Plaats reactie