Exmar

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing
K/w
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1090
Contacteer:

Fearnleys

Bericht door K/w »

Fearnleys
Weekly Report
Week 20 - May 14, 2020
https://fearnpulse.com/#3

GAS

Chartering
EAST
Market liquidity has been limited East of Suez this week: on the supply side, a large number of trader re-lets spread throughout May and into June has increased competition between owners. On the demand side, charterers see a falling baltic and a lengthy positions list and feel there is no pressure to fix in before it is necessary to do so.

Reduced market activity has made it difficult to say exactly how freight should be priced. However, a trader was heard to fix in a 2002-blt vessel at $45 Ras Tanura/Chiba for early June while an Indian oil major has entered the market with a requirement for end May. Although not necessarily the best benchmarks, Charterers will likely use these two things as a reference before the release of Saudi acceptances early next week.

WEST
In the West, there is a gap between the expectations of charterers, who can’t justify buying spot cargoes on current netback econs, and those of Owners, who find it difficult to accept freight ideas substantially below last done. The result of this is a longer positions list with a fair share of relets and an abundance of FOB cargoes for sale throughout June in the US. There has been no news of cancellations in 1H June so far, and Owners may feel they are able to leverage that to get better rates for the earlier part of the month. However, many are of the opinion that weak product sentiment globally means that concessions will need to be made on freight. The addition of ethane carriers into the VLGC market this week will put further pressure on those with ships to be more competitive when it comes to pricing.
Wees hebzuchtig als de markt angstig is en
wees angstig als de markt hebberig is.

topkoop
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 108
Contacteer:

Re: Fearnleys

Bericht door topkoop »

K/w schreef:
14 mei 2020 18:36
Fearnleys
Weekly Report
Week 20 - May 14, 2020
https://fearnpulse.com/#3

GAS

Chartering
EAST
Market liquidity has been limited East of Suez this week: on the supply side, a large number of trader re-lets spread throughout May and into June has increased competition between owners. On the demand side, charterers see a falling baltic and a lengthy positions list and feel there is no pressure to fix in before it is necessary to do so.

Reduced market activity has made it difficult to say exactly how freight should be priced. However, a trader was heard to fix in a 2002-blt vessel at $45 Ras Tanura/Chiba for early June while an Indian oil major has entered the market with a requirement for end May. Although not necessarily the best benchmarks, Charterers will likely use these two things as a reference before the release of Saudi acceptances early next week.

WEST
In the West, there is a gap between the expectations of charterers, who can’t justify buying spot cargoes on current netback econs, and those of Owners, who find it difficult to accept freight ideas substantially below last done. The result of this is a longer positions list with a fair share of relets and an abundance of FOB cargoes for sale throughout June in the US. There has been no news of cancellations in 1H June so far, and Owners may feel they are able to leverage that to get better rates for the earlier part of the month. However, many are of the opinion that weak product sentiment globally means that concessions will need to be made on freight. The addition of ethane carriers into the VLGC market this week will put further pressure on those with ships to be more competitive when it comes to pricing.
Vlgc gezakt naar 44k komende van 80

K/w
Premiummember
Premiummember
Contacteer:

Bericht door K/w »

topkoop schreef:
14 mei 2020 21:42
Ze hebben voorlopig maar één VLGC, belangrijk is dat de tarieven nog
altijd winstgevend zijn! Trouwens de vloot is toch voor xx % gefixed
voor 2020?

topkoop
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 108
Contacteer:

Bericht door topkoop »

K/w schreef:
14 mei 2020 22:24
topkoop schreef:
voor 2020?
Dat weet ik de tarieven van het midsize segment vind ik geen actuele cijfers

Er wordt voorspeld dat de tarieven zullen dalen naar q3 en q4. Wat als dan moeten herbevrachten ?
Ik volg Joakim Hanisdahl op twitter

Filantroop
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 596
Contacteer:

Bericht door Filantroop »

topkoop schreef:
14 mei 2020 22:44
K/w schreef:
topkoop schreef:
voor 2020?

Er wordt voorspeld dat de tarieven zullen dalen naar q3 en q4. Wat als dan moeten herbevrachten ?
Het voordeeltje van een 'zwakke' Noorse Kroon op een deel van de uitstaande schuld, lijkt door de aantrekkende olieprijs eveneens meer en meer aan kracht te verliezen...
Vandaag wordt het aandeel EXMAR in de algemene beursmalaise meegezogen maar toch daalt het grosso modo 2x sterker dan de index, vooral bij grote(re) volumes naar het slot van de beurssessie.
Nog iets opmerkelijk is het gegeven dat we via de FSMA de laatste 14d geen melding meer kunnen noteren van een mogelijke verkoop van aandelen door dhr. Nicolas Saverys, concreet: er blijken ándere grotere verkopers in de markt.
Ik hoop dat mijn schoolmeester morgen - na 2 maanden inactiviteit - mijn huiswerk naar behoren kan valideren...
Wait and see next episode!

wimilio
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 189
Contacteer:

Bericht door wimilio »

voor 2020?
[/quote]

En volgens mij dan nog in 50 % JV

BeursTips
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 144
Contacteer:

Re: Exmar

Bericht door BeursTips »

Ze hebben 1/2 VLGC die in JV zit. De grootste brok is MGC en daar zijn de tarieven 830K/maand.

Fix voor dit jaar was 81% voor Midsize. VLGC tot nov 2020 fix en Press was 61%.
KAATSCLUB liked last!

KAATSCLUB
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 832
Contacteer:

Bericht door KAATSCLUB »

Filantroop schreef:
14 mei 2020 23:23
topkoop schreef:
14 mei 2020 22:44
K/w schreef:
topkoop schreef:
voor 2020?

Het voordeeltje van een 'zwakke' Noorse Kroon op een deel van de uitstaande schuld, lijkt door de aantrekkende olieprijs eveneens meer en meer aan kracht te verliezen...
Vandaag wordt het aandeel EXMAR in de algemene beursmalaise meegezogen maar toch daalt het grosso modo 2x sterker dan de index, vooral bij grote(re) volumes naar het slot van de beurssessie.
Nog iets opmerkelijk is het gegeven dat we via de FSMA de laatste 14d geen melding meer kunnen noteren van een mogelijke verkoop van aandelen door dhr. Nicolas Saverys, concreet: er blijken ándere grotere verkopers in de markt.
Ik hoop dat mijn schoolmeester morgen - na 2 maanden inactiviteit - mijn huiswerk naar behoren kan valideren...
Wait and see next episode!
Filantroop , voor je zaken post die totaal onjuist zijn ...doe je huiswerk maar grondig opnieuw , grandioos gebuisd.
Als Saverys verkoopt is dat buiten de beurs en niet anders .
Andere grotere verkopers in de markt :?: Kijk naar het dagelijks volume en dan weet je dat er alleen kleine verkopers zijn .
In Exmar zelf heb jij ook geen interesse...je aanwezigheid hier heeft louter en alleen de bedoeling om alles in een negatief daglicht proberen te stellen .
K/w liked last!

K/w
Premiummember
Premiummember
Contacteer:

Bericht door K/w »

KAATSCLUB schreef:
15 mei 2020 17:02
In Exmar zelf heb jij ook geen interesse...je aanwezigheid hier heeft louter en alleen de bedoeling om alles in een negatief daglicht proberen te stellen .
Hier sla je de nagel op de kop Kaats!

3logic
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 540
Contacteer:

Re: Exmar

Bericht door 3logic »

Kaats dàban je hem gewoon. Vrij forum. Het is niet dat je geen aandelen hebt dat je geen mening hebt. Provocatie is uitgesloten.uiteraard. daarvoor hebben we een beheerder...

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen.

Plaats reactie