Exmar

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Beste broker van 2020 (volgens Beleggers Belangen)
Profiteer van voorbeurs en nabeurs handelen!
Aandelen kopen voor €3.000: €1,80 kosten (o.a. BE&NL)
Vraag het informatiepakket van MeXeM aan

Gekko4ever
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 102

Re: Exmar

Bericht door Gekko4ever »

Het ziet er inderdaad goed uit! Hopelijk wordt snel de Tango opnieuw verhuurd. Dat zou dan kassa zijn!
Payton Planar, Boskalis, Quest for Growth, Accsys, Onespan, Biocartis, Pareteum, X-Fab, Shell

Chukky2
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 250

Bericht door Chukky2 »

Gekko4ever schreef:
22 apr 2021 19:37
Het ziet er inderdaad goed uit! Hopelijk wordt snel de Tango opnieuw verhuurd. Dat zou dan kassa zijn!

Goed uit , deze niet . De cijfers

ABM FN) Exmar is het afgelopen kwartaal in de rode cijfers gedoken op een lagere omzet. Dit bleek donderdag nabeurs uit de kwartaalcijfers van de Antwerpse scheepvaartgroep.

Exmar boekte het afgelopen kwartaal een bedrijfsresultaat van 3,4 miljoen dollar, in vergelijking met 16,1 miljoen dollar in dezelfde periode een jaar eerder. Onder de streep resteerde een verlies van 2,2 miljoen dollar, tegenover een winst van 16,7 miljoen dollar een jaar eerder.

De omzet daalde van 44,6 miljoen dollar in het eerste kwartaal van 2020 naar 33,5 miljoen dollar het afgelopen kwartaal.

De kasstroom uit bedrijfsactiviteiten bedroeg 20,0 miljoen dollar, terwijl de netto financiële schuld ultimo maart 2021 455,1 miljoen dollar bedroeg, tegenover 487,9 miljoen dollar eind 2020.

Het bedrijf deed donderdag geen uitspraken over de outlook. 

Door: ABM Financial News.
pers@abmfn.be
Redactie: +32(0)78 486 481
avantium Bam Bayer-Bioc.Bpost-cresent-econocom -Exmar -Fagron-greenyard-ing-MDxH-Nyrstar -Ontex -Oxurion-Pharming-umic.XFab-Arcelor ,IAsiat-argenx melex -Solvay,AMG,beka.acaci.shel.

Stonks
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 47

Bericht door Stonks »

Chukky2 schreef:
22 apr 2021 20:34
Gekko4ever schreef:
22 apr 2021 19:37

Goed uit , deze niet . De cijfers

ABM FN) Exmar is het afgelopen kwartaal in de rode cijfers gedoken op een lagere omzet. Dit bleek donderdag nabeurs uit de kwartaalcijfers van de Antwerpse scheepvaartgroep.

Exmar boekte het afgelopen kwartaal een bedrijfsresultaat van 3,4 miljoen dollar, in vergelijking met 16,1 miljoen dollar in dezelfde periode een jaar eerder. Onder de streep resteerde een verlies van 2,2 miljoen dollar, tegenover een winst van 16,7 miljoen dollar een jaar eerder.

De omzet daalde van 44,6 miljoen dollar in het eerste kwartaal van 2020 naar 33,5 miljoen dollar het afgelopen kwartaal.

De kasstroom uit bedrijfsactiviteiten bedroeg 20,0 miljoen dollar, terwijl de netto financiële schuld ultimo maart 2021 455,1 miljoen dollar bedroeg, tegenover 487,9 miljoen dollar eind 2020.

pers@abmfn.be
Seffes weer billenkoek voor Exmar

K/w
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1239

Bericht door K/w »

Chukky2 schreef:
22 apr 2021 20:34

...
...
..., terwijl de netto financiële schuld ultimo maart 2021 455,1 miljoen dollar bedroeg, tegenover 487,9 miljoen dollar eind 2020.

pers@abmfn.be
Hadden ze niet beter met het dividend betaaldatum 27 mei, hun schulden verder
afgelost? Gezien de situatie, leek me dit véél nuttiger, maar het is maar een idee?
Wees hebzuchtig als de markt angstig is en
wees angstig als de markt hebberig is.

Sieg
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 98

Bericht door Sieg »

Onderstaande schreef ik op 21 maart. Mijn idee kon op niet veel bijval rekenen...
Sieg schreef:
21 mar 2021 22:36
Filantroop,

Onderstaande klopt maar is nogal kort door de bocht...
Het uitbetalen van een dividend is ten nadele van het bedrijf Exmar waarvan ik mede-eigenaar ben.
Torenhoge schulden afbouwen heeft prioriteit als de corporate governance zou toegepast worden.

Hoeveel aandelen Saverys nog moet verkopen omdat hij zichzelf in moeilijkheden heeft gestoken interesseert mij eigenlijk geen fluit.

"Het uitbetalen van een dividend komt vooral grootaandeelhouder Saverys ten goede maar verhindert mogelijk dat hij nog aandelen dient te verkopen..."

macfall
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 25

Bericht door macfall »

Inderdaad wat dat dividend betreft

windom earle
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 24

Bericht door windom earle »

Ik plaats zelden iets op dit forum.
Ik heb redelijk wat Euronav aandelen en volg het bedrijf al langere tijd.

Het is iedere update hetzelfde - we zien het beteren - het zal beteren - we zijn bezig met - de markt hier en de markt daar.
De realiteit is dat ze er de laatste jaren een zootje van hebben gemaakt.

Ik ga niet snel reageren als aandeelhouder

Ik stel mij ernstige vragen bij de dividendpolitiek van het bedrijf.
Deze is er enkel gekomen om de voorzitter van de raad van bestuur te helpen zijn persoonlijk schulden af te lossen.
Geen enkel zinnig bedrijf keert een paar miljoen Euro uit als er een schuldenberg is van meer dan 400 miljoen.

Wat mij ook stoort is de benoeming van opnieuw een aantal familieleden als lid van de raad van bestuur.
Indien het bedrijf vooruit wil moet dringend werk worden gemaakt om externe expertise in huis te halen.

In plaats vaan kapitaal uit te keren zouden ze beter een kapitaal verhoging van 100 miljoen doen
Dan is 1/4 van de schuldenlast weg en komen nieuwe aandeelhouders in het bedrijf die bekwame expertise aan bestuurders kunnen meebrengen.

------>>> al haalt het wss niets uit denk ik er toch aan om te stemmen op de aandeelhoudersvergadering.
Tegen het dividend en tegen de benoeming van de nieuwe leden vd raad van bestuur

Sieg
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 98

Bericht door Sieg »

Je bedoelt dat je redelijk wat "Exmar" aandelen hebt?

Niet alles is natuurlijk kommer en kwel. Een groot deel van hun schepen vaart aan goede (vastgeklikte) tarieven.

Er zijn wel een aantal onzekerheden die zwaar wegen:
- Zal Gunvor verder blijven betalen en zijn de reeds ontvangen bedragen definitief?
- Zal men spoedig een klant vinden zodat de Tango weer kan dansen?
- De schuldenlast moet verder naar beneden.

windom earle
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 24

Bericht door windom earle »

Juist - Exmar aandelen - de andere heb ik ook :-)

Het loop daar al jaren niet goed.
Die raad van bestuur is daar een familiebijeenkomst

Moeten dringend extern gaan kijken vind ik.
Dividend is nu ook niet zo hoog, maar toch met zo'n pak schulden

Lieve16
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 4479

Bericht door Lieve16 »

Plaats reactie