Exmar

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Austin Harley
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 116

Re: Exmar nieuw scheepsorder?

Bericht door Austin Harley »

josklos liked last!

KAATSCLUB
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1346

Re: Exmar nieuw scheepsorder?

Bericht door KAATSCLUB »

Effe de vertaling van bovenstaande, toch ook nog vermelden dat er komend jaar vrij veel nieuwbouw schepen op de markt komen ...echt goed nieuws is dat natuurlijk niet voor Exmar.

Op de Hyundai Mipo Dockyard in Zuid-Korea worden momenteel twee nieuwe LPG-gastransportschepen gebouwd, met een optie voor nog twee schepen (bron: Wärtsilä).

Exmar bestelt vracht- en brandstoftoevoersystemen voor grote middelgrote LPG-nieuwbouw

Wärtsilä won de order voor de vrachtafhandeling en brandstoftoevoersystemen voor wat een van 's werelds grootste middelgrote LPG-tankers zal zijn

Een joint venture tussen maritieme en offshore leverancier Exmar LPG en moederbedrijf Seapeak (voorheen Teekay LNG Partners) heeft orders geplaatst voor vrachtbehandeling en brandstoftoevoersystemen op twee nieuwe LPG-gastransportschepen die momenteel in aanbouw zijn bij Hyundai Mipo Dockyard (HMD) in Zuid-Korea , met een optie voor nog twee schepen.

Na voltooiing zullen de schepen met een capaciteit van 46.000 m 3 tot de grootste middelgrote LPG-tankers ter wereld behoren. Wärtsilä leverde onlangs een gelijkaardig contract voor een reeks Exmar-schepen gebouwd op de Jiangnan-scheepswerf in China.

"Er is een toenemende vraag naar efficiënte en goed ontworpen gastankers, en deze twee schepen zijn ontworpen volgens de nieuwste normen", zei HMD senior engineer Jae Woon Kim. "De geselecteerde apparatuur is de nieuwste en meest geavanceerde technologie."

De levering van de Wärtsilä-apparatuur aan de werf is gepland eind 2023.

De belangrijkste aandachtsgebieden van Wärtsilä Gas Solutions zijn de behandeling van gas in zeetransport (beheersystemen voor opslag, brandstof, overdracht en verdampingsgas), gas-to-power, liquefactie en biogasoplossingen.

3logic
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1260

Re: Exmar

Bericht door 3logic »

Ontploffing in Russische gaspijplijn die ook gas vervoert naar Europa: drie doden, beelden tonen hoge vlammen
In een Russische gaspijpleiding, die gas voert naar OekraĂŻne en vervolgens naar Europa, is een ontploffing gemeld. Dat laat de plaatselijke gouverneur weten, berichten Russische media. Het is nog niet duidelijk of de toevoer van gas getroffen is door de ontploffing. Verschillende beelden van het incident tonen metershoge vlammen.

3logic
Forum elite
Forum elite

Bericht door 3logic »

Tijdens geplande onderhoudswerkzaamheden ontstond een gasvlam, die intussen werd geblust. Bij het incident zijn drie personeelsleden omgekomen, een vierde raakte gewond.

3logic
Forum elite
Forum elite

Bericht door 3logic »

Investeren in goedkope aandelen in 2023:
CTP
Deceuninck
Exmar
ForFarmers
Aegon
Ordina
PostNL
Accsys w
Avantium
BAM
Bron beursgenoten.nl
Tevens in Gazet van Antwerpen opgenomen als titel 10 Antwerpse aandelen die zullen knallen in 2023

en in lijstje op de tijd

https://www.google.com/url?sa=t&source= ... Tt8-jXuj17
Dus hopelijk wordt 2023 een succesvol jaar, met aanvullend meerdere mooie jaren tegemoet met stevige dividenden of aankoop eigen aandelen. Fijne feesten alvast.

Filantroop
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 614

Bericht door Filantroop »

3logic schreef: ↑
24 dec 2022 09:40
CTP
Deceuninck
Exmar
ForFarmers
Aegon
Ordina
PostNL
Accsys w
Avantium
BAM
Bron beursgenoten.nl
Tevens in Gazet van Antwerpen opgenomen als titel 10 Antwerpse aandelen die zullen knallen in 2023

en in lijstje op de tijd

Dus hopelijk wordt 2023 een succesvol jaar, met aanvullend meerdere mooie jaren tegemoet met stevige dividenden of aankoop eigen aandelen. Fijne feesten alvast.
Ik laat me niet leiden door favoritisme op de aandelenmarkt, het rendement van de 5 geselecteerde aandelen voor 2022 door prof Van der Elst, zijn tranen met tuiten...
Anderzijds klop ik met mijn 8 aandelen nogmaals met zeer ruim verschil de BEL-20 voor het achtste opéénvolgende jaar, mét uitzondering van 2021 toen ik zeer nipt de duimen moest leggen! :up:

wde
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 5

Bericht door wde »

Filantroop schreef: ↑
24 dec 2022 11:24
Ik laat me niet leiden door favoritisme op de aandelenmarkt, het rendement van de 5 geselecteerde aandelen voor 2022 door prof Van der Elst zijn tranen met tuiten...
Anderzijds klop ik met mijn 8 aandelen nogmaals met zeer ruim verschil de BEL-20 voor het achtste opéénvolgende jaar, mét uitzondering van 2021 toen ik zeer nipt de duimen moest leggen! :up:
Wel Filantroop, dan mag je gerust jouw 8 aandelen erbij zetten :clap:

3logic
Forum elite
Forum elite

Bericht door 3logic »

24 dec 2022 11:24
3logic schreef: ↑
24 dec 2022 09:40
CTP
Deceuninck
Exmar
ForFarmers
Aegon
Ordina
PostNL
Accsys w
Avantium
BAM
Bron beursgenoten.nl

en in lijstje op de tijd

Ik laat me niet leiden door favoritisme op de aandelenmarkt, het rendement van de 5 geselecteerde aandelen voor 2022 door prof Van der Elst, zijn tranen met tuiten...
Ik doe mijn huiswerk zelf en inderdaad de lijstjes zijn niet altijd een succesverhaal maar als ze veelvuldig voorkomen en vooral de reden dezelfde zijn als mijn huiswerk voel ik me gesterkt in mijn keuzes.
KristofD liked last!

Filantroop
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 614

Bericht door Filantroop »

EXMAR is in 2022 zonder meer dé grote winnaar in mijn port, ik verwacht trouwens voor volgend jaar andermaal een significante stijging, inclusief mooi slotdividend.
Men kan voor of tegen de Savereysen zijn maar Nicolas speelde het toch maar mooi klaar om de TANGO flng te verpatsen aan ENI op een tijdstip dat algemene (gas)paniek de prijs tot een nooit verwachte hoogte dreef.
Meerdere landen (ondermeer Duitsland) beginnen overigens zelf te investeren in drijvende platforms die blijkbaar in recordtempo in bedrijf worden gebracht.
Het is bijgevolg niet helemaal zeker of dat er bij een mogelijk huurcontract van pakweg 3 tot 5j nog voldoende vraag is voor zulke werktuigen en al zeker niet aan een rendabele prijs.
Soit, men is ervan af en met de ruime beschikbare financiële middelen wordt er mijn inziens rationeel geïnvesteerd in meer toekomst gerichte activiteiten, onder meer uitbreiding van de tankervloot.
Rusland als betrouwbare partner en leverancier is uitgeteld, zelfs als de oorlog morgen zou beëindigd worden!
Gas zal de komende jaren elders vandaan worden gehaald, in de eerste plaats uit de VS maar dat geografisch te ver van Europa verwijderd ligt om de aanvoer te verzekeren via pijpleidingen.
Ik kan me vergissen maar volgens mij gaat de tankermarkt (zeker die van het gas) het komende decennium een gouden tijd tegemoet met aantrekkelijke prijsvorming.
Het is net daar dat EXMAR blijkbaar - terecht - het licht heeft gezien en stelselmatig haar vloot uitbreidt of vernieuwt...
Net voor de uitkering van het (interim)dividend heb ik ongeveer de helft van mijn aandelen met zeer hoge winst verkocht maar ongeveer een drietal weken geleden heb ik opnieuw bijgekocht met een discount van 25%.
Austin Harley liked last!

KAATSCLUB
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1346

Bericht door KAATSCLUB »

27 dec 2022 22:37
EXMAR is in 2022 zonder meer dé grote winnaar in mijn port, ik verwacht trouwens voor volgend jaar andermaal een significante stijging, inclusief mooi slotdividend.
Men kan voor of tegen de Savereysen zijn maar Nicolas speelde het toch maar mooi klaar om de TANGO flng te verpatsen aan ENI op een tijdstip dat algemene (gas)paniek de prijs tot een nooit verwachte hoogte dreef.
Meerdere landen (ondermeer Duitsland) beginnen overigens zelf te investeren in drijvende platforms die blijkbaar in recordtempo in bedrijf worden gebracht.
Het is bijgevolg niet helemaal zeker of dat er bij een mogelijk huurcontract van pakweg 3 tot 5j nog voldoende vraag is voor zulke werktuigen en al zeker niet aan een rendabele prijs.
Soit, men is ervan af en met de ruime beschikbare financiële middelen wordt er mijn inziens rationeel geïnvesteerd in meer toekomst gerichte activiteiten, onder meer uitbreiding van de tankervloot.
Rusland als betrouwbare partner en leverancier is uitgeteld, zelfs als de oorlog morgen zou beëindigd worden!
Gas zal de komende jaren elders vandaan worden gehaald, in de eerste plaats uit de VS maar dat geografisch te ver van Europa verwijderd ligt om de aanvoer te verzekeren via pijpleidingen.
Ik kan me vergissen maar volgens mij gaat de tankermarkt (zeker die van het gas) het komende decennium een gouden tijd tegemoet met aantrekkelijke prijsvorming.
Het is net daar dat EXMAR blijkbaar - terecht - het licht heeft gezien en stelselmatig haar vloot uitbreidt of vernieuwt...
Net voor de uitkering van het (interim)dividend heb ik ongeveer de helft van mijn aandelen met zeer hoge winst verkocht maar ongeveer een drietal weken geleden heb ik opnieuw bijgekocht met een discount van 25%.
Dat de tankervloot van Exmar bijna volledig bestaat voor transport van LPG en niet voor LNG ...dat wordt blijkbaar door iedereen over het hoofd gezien , nietwaar Filantroop :!:
De 2 tankers in aanbouw zijn ook voor LPG transport en niet voor het gas waar iedereen over spreekt nml LNG.

Plaats reactie