Exmar

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

3logic
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1262

Re: Exmar

Bericht door 3logic »

Met de dividenden bijekocht in Exmar

Biobel
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 37

Bericht door Biobel »

Beleggingsportefeuille

Voor het opbouwen van een portefeuille kijkt Stefan Willems altijd eerst naar wat er op macro-economisch vlak speelt. Daarna kiest hij aandelen op basis van de topdown benadering. “Dat betekent dat ik eerst bekijk of een bepaalde sector wel interessant is voor ik individuele aandelen uitkies”, legt Stefan uit. Zo heb ik heel mijn portefeuille omgegooid in de maanden februari en maart omdat het duidelijk werd voor mij dat de oorlog in Oekraïne ging leiden tot energiedisruptie. Exmar, een Belgische scheepvaartgroep die transport en andere diensten verzorgt voor de olie- en gasindustrie, is één van de aandelen die hierop inspeelde. Daarnaast is een stevige balans ook van belang bij het kiezen van aandelen. Al is het voor de beursanalist niet noodzakelijk dat een bedrijf schuldenvrij moet zijn. Een bedrijf mag perfect veel kortlopende schulden hebben, maar het potentieel om dit op relatief korte termijn op te lossen moet er wel zijn. Exmar is bijvoorbeeld schuldenvrij geworden na de verkoop van zijn drijvende lng-fabriek genaamd Tango FLNG aan Eni. Daarnaast is ook een nettokaspositie een belangrijke troef in tijden van recessie. Het laat bedrijven toe om tegen een stootje te kunnen en stelt hen ook in staat om overnames te kunnen doen van sectorgenoten die het moeilijk krijgen.

Zijn beleggingsfilosofie legde Stefan nog geen windeieren. Sinds de start van zijn parcours als Pro bij ProBeleggen behaalt hij een rendement van 15% in een paar maanden tijd

3logic
Forum elite
Forum elite

Bericht door 3logic »

: Ta analyse Exmar

Er is bij Exmar er sprake van evenwicht tussen kopers en verkopers.
Exmar wordt door kopers en verkopers in evenwicht gehouden boven steun 8,30 (bodem van 12 augustus). Eerder werd de stijgende trend verlaten, hetgeen enige technische verzwakking signaleerde. Enkel bij een doorbraak boven weerstand 10,56 (gevormd op 19 november 2015) wordt de uptrend hervat en krijgt Exmar ruimte voor verdere koersstijging.

Austin Harley
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 116

TANGO EINDELIJK ONDERWEG

Bericht door Austin Harley »

https://www.vesselfinder.com/vessels/details/9699945

Transporter van dienst SEAWAY SWAN, ruchting Spanje

The current position of SEAWAY SWAN is at South America Inland (coordinates 33.86451 S / 58.42944 W) reported 2 min ago by AIS. The vessel is en route to ES/FERROL, sailing at a speed of 0.1 knots and expected to arrive there on Dec 17, 08:00

Filantroop
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 614

Bericht door Filantroop »

De gasprijs trekt door een significante Europese winterprik aan en EXMAR is andermaal van de partij in positieve zin...
Opmerkelijk feit vandaag is dat in de laatste minuten van de handel alsnog bijna 1000000 stuks van partij wisselden aan de hoogste dagkoers.
Ik denk dat we niet lang moeten zoeken wie er nogmaals stevig bijkocht! :up:

3logic
Forum elite
Forum elite

Bericht door 3logic »

De gasprijs daalde deze namiddag met 6 procent. Maar Saverys kocht reeds voorgaand tussen 8.69 en 10.00 euro.

3logic
Forum elite
Forum elite

Bericht door 3logic »

;)
Filantroop schreef: ↑
30 nov 2022 20:10
De gasprijs trekt door een significante Europese winterprik aan en EXMAR is andermaal van de partij in positieve zin...
Opmerkelijk feit vandaag is dat in de laatste minuten van de handel alsnog bijna 1000000 stuks van partij wisselden aan de hoogste dagkoers.
Ik kijk persoonlijk liever naar de vrachttarieven van gas omdat dit wel een directe impact heeft. Ook niet zo direct wat Exmar betreft want we weten dat Saverys helaas nogal heel wat lange contracten lopen heeft. Maar hopelijk kunnen zich in de toekomst wel betere contracten worden afgedwongen. De stijging is enorm het laatste kwartaal wat dit betreft.

3logic
Forum elite
Forum elite

Bericht door 3logic »

Jefferies expects outsized tanker earnings
US investment bank sees first quarter of next year as the next peak for all tanker segments
29 Nov 2022
NEWS

wde
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 5

Bericht door wde »

Filantroop schreef: ↑
30 nov 2022 20:10
Vraag is ook wie er verkocht. Het orderboek geeft geen blijk van dergelijke grote orders...

wde
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 5

Bericht door wde »

3logic schreef: ↑
30 nov 2022 20:26
De gasprijs daalde deze namiddag met 6 procent. Maar Saverys kocht reeds voorgaand tussen 8.69 en 10.00 euro.
Dit lijkt me een creatieve posting, wetende dat gasprijs een stijging kende van 25% (low to high) in 2 dagen...

Plaats reactie