Exmar
- USSENTERPRISE
- Premiummember
- waarderingen: 2082
Re: Exmar
We zullen zien. 40 % van mijn portefeuille is nog steeds goud en zilver (trackers en mijnen). Dat ging dit jaar al zeer goed en ik verwacht nog meer.jean de florette schreef: ↑31 aug 2024 18:56Juist, daar gaat het dus volgens mij naartoe. Eind feb 2025 kom ik hier nog wel eens op terug.USSENTERPRISE schreef: ↑31 aug 2024 15:24
Als de rente op 10 jaar op zes maanden met 2 % zou stijgen dan zou dat een ramp zijn voor zowel aandelen als goud. ...
Moest de rente stijgen ipv dalen dan ben ik uiteraard geflurkt.
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com
De rente stijgen ??USSENTERPRISE schreef: ↑31 aug 2024 21:42We zullen zien. 40 % van mijn portefeuille is nog steeds goud en zilver (trackers en mijnen). Dat ging dit jaar al zeer goed en ik verwacht nog meer.jean de florette schreef: ↑31 aug 2024 18:56Juist, daar gaat het dus volgens mij naartoe. Eind feb 2025 kom ik hier nog wel eens op terug.USSENTERPRISE schreef: ↑31 aug 2024 15:24
Als de rente op 10 jaar op zes maanden met 2 % zou stijgen dan zou dat een ramp zijn voor zowel aandelen als goud. ...
Moest de rente stijgen ipv dalen dan ben ik uiteraard geflurkt.
Enkel in Turkse lira. Finanzbanken geven nu een dagrente voor deposito s boven een miljoen Tl waarbij dus de opbrengst van een dag rente al meegenomen wordt voor de volgende dag.
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.
er zit zeker een deel speculatie in de huidige koers denk ikBlackadder schreef: ↑31 aug 2024 17:43DitUSSENTERPRISE schreef: ↑31 aug 2024 15:24
Als de rente op 10 jaar op zes maanden met 2 % zou stijgen dan zou dat een ramp zijn voor zowel aandelen als goud. De algemene verwachting is dan ook dat de korte en de lange termijnrente gaan dalen.
En for the record, ik verwacht vroeg of laat een nieuw overnamebod op Exmar
-
- Forum veteraan
- waarderingen: 386
-
- Forum verkenner
- waarderingen: 36
Cijfers - invloed verkoop BEXCO
Ik zat zwaar in Exmar tot aan het overnamebod
Na jaren geduld ben ik er met meer dan een verdubbeling uitgestapt.
Ik ben zeer beperkt ingestapt enkele weken voor het dividend - kapitaalvermindering.
Dit geeft mij dus tot op heden een mooi rendement
Ik ben het met de meesten eens dat de cijfers goed zullen zijn.
Bijkomend stel ik mij de vraag wat de verkoop van BEXCO van invloed kan hebben, en of deze zal leiden tot een kapitaalvermindering ?
Ik ben zeer beperkt ingestapt enkele weken voor het dividend - kapitaalvermindering.
Bijkomend stel ik mij de vraag wat de verkoop van BEXCO van invloed kan hebben, en of deze zal leiden tot een kapitaalvermindering ?
Re: Cijfers - invloed verkoop BEXCO
BEXCO heeft Exmar iets van een 19milj euro gekost ( totale overname prijs ) men heeft het boeltje in Mei verkocht voor 40 milj euro ....sowieso een prima zaak dus.windom earle schreef: ↑04 sep 2024 20:39Ik zat zwaar in Exmar tot aan het overnamebod
-
- Forum elite
- waarderingen: 2036
Nettowinst * 3 1e semester, met dank aan de Kaats elders. Was het compleet uit het oog verloren.
Kasstroomoverzicht geeft netto kas 147M$, netto fin. schuld 235.9M$ (ofte -235.9Ms dus). Erg weinig fin. lasten.
Amper belastingen.
Ook een lijntje getallen in € (was dat er vroeger ooit?): netto 1.12€/a winst.
Voor een half jaartje maar, ronduit schitterend.
'k Had er meer moeten kopen...
Kasstroomoverzicht geeft netto kas 147M$, netto fin. schuld 235.9M$ (ofte -235.9Ms dus). Erg weinig fin. lasten.
Amper belastingen.
Ook een lijntje getallen in € (was dat er vroeger ooit?): netto 1.12€/a winst.
Voor een half jaartje maar, ronduit schitterend.
'k Had er meer moeten kopen...
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes.
Mijn klok staat op winteruur...
Mijn klok staat op winteruur...
-
- Forum elite
- waarderingen: 2036
-
- Forum actieveling
- waarderingen: 46
Komt er nieuw bod op exmar?