Exmar
Re: Exmar
Algemeen gesteld kan er een link zijn, maar zelfs na deze daling is de gasprijs meer dan dubbel zo hoog als 12M geleden, en is die meer dan 10 keer duurder dan vroeger. De impact lijkt me op dit ogenblik verwaarloosbaar.Austin Harley schreef: ↑12 sep 2022 13:06Ik volg U totaal niet.observator schreef: ↑12 sep 2022 11:27Ook niet vergeten dat de koers van Exmar mee beïnvloed wordt door de gasprijs. Die is sinds een paar weken gezakt van 350 naar minder dan 200€/MWh vandaag. Speelt m.i. ook een rol.
Als gas goedkoper wordt gaat m'n meer gas willen gebruiken
Hierdoor zal de vraag naar transport stijgen, dus de transportprijs stijgen
https://www.investing.com/commodities/i ... c1-futures
Daarenboven is het geld van de Tango binnen, dus daarop is dit niet van invloed.
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com
-
- Forum elite
- waarderingen: 614
Klopt allemaal, maar in feite mogen we ons gelukkig prijzen dat de deals met de Tango en Eemshaven LNG rond zijn.wde schreef: ↑12 sep 2022 13:27Algemeen gesteld kan er een link zijn, maar zelfs na deze daling is de gasprijs meer dan dubbel zo hoog als 12M geleden, en is die meer dan 10 keer duurder dan vroeger. De impact lijkt me op dit ogenblik verwaarloosbaar.Austin Harley schreef: ↑12 sep 2022 13:06Ik volg U totaal niet.observator schreef: ↑12 sep 2022 11:27Ook niet vergeten dat de koers van Exmar mee beïnvloed wordt door de gasprijs. Die is sinds een paar weken gezakt van 350 naar minder dan 200€/MWh vandaag. Speelt m.i. ook een rol.
Als gas goedkoper wordt gaat m'n meer gas willen gebruiken
Hierdoor zal de vraag naar transport stijgen, dus de transportprijs stijgen
https://www.investing.com/commodities/i ... c1-futures
Daarenboven is het geld van de Tango binnen, dus daarop is dit niet van invloed.
Velen vergeten mogelijk dat de bedrijfscijfers over de eerste 6 maanden absoluut niet fameus waren, om niet te zeggen: slecht!
Daar wordt EXMAR nu op afgerekend...
Zo moet je het zien. Een unieke koopmans voor MT. De cijfers komende kwartalen zullen subliem zijn terwijl men nu kijkt naar laatste semester jaar op jaar. Het dividend is stevig en vooral aanhoudbaar in de toekomst. Ik blijf ietwat longer dan verwacht omwille van deze maatregelen. Het lijkt een gezonde mix te worden van schuldafbouw, kortlopende leningen en investeringe´ cfr excalibur en twee midsize.... bijgekocht dus vandaag
Heb vandaag ook getwijfeld maar is nu al belangrijkste positie en ben dus heringestapt in een andere belofte; Onespan aan 9,8 MLT is Exmar een nobrainer3logic schreef: ↑12 sep 2022 17:15Zo moet je het zien. Een unieke koopmans voor MT. De cijfers komende kwartalen zullen subliem zijn terwijl men nu kijkt naar laatste semester jaar op jaar. Het dividend is stevig en vooral aanhoudbaar in de toekomst. Ik blijf ietwat longer dan verwacht omwille van deze maatregelen. Het lijkt een gezonde mix te worden van schuldafbouw, kortlopende leningen en investeringe´ cfr excalibur en twee midsize.... bijgekocht dus vandaag
Vaste Portefeuille:WRN, Accentis, Roularta, Siga, Bavarian, Sorrento, Inventiva, Materialise, Econocom, Exmar, UUUU en Exmar