Exmar

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
topkoop
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 27

Re: Exmar

Berichtdoor topkoop » 10 Jan 2018 08:41

Icksray-1979 schreef:
amazingless schreef:
topkoop schreef:https://www.fsma.be/nl/saverys-nicolas-2

wat moeten we hiervan denken ?

zag het net ook.
Bizar dat je eerst loopt te verkondigen koop het aandeel om erna zelf te verkopen?

Had het al gezegd, maar ga het nog eens herhalen: hij zegt in het interview "ze mogen zeker aandelen beginnen kopen", MAAR hij mompelt er ook achter "ze mogen ook verkopen".

Ik beweert niet dat het hier slecht gaat aflopen, ik bedoel gewoon dat je alles moet horen, en niet enkel het deel dat je WILT horen ;-)

ik denk dat hij dat zegt omdat hij zo eigenlijk niets heeft gezegd en er hem niets ten laste kan worden gelegd

Icksray-1979
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 153

Berichtdoor Icksray-1979 » 10 Jan 2018 09:06

topkoop schreef:
Icksray-1979 schreef:
amazingless schreef:
topkoop schreef:https://www.fsma.be/nl/saverys-nicolas-2

wat moeten we hiervan denken ?

zag het net ook.
Bizar dat je eerst loopt te verkondigen koop het aandeel om erna zelf te verkopen?

Had het al gezegd, maar ga het nog eens herhalen: hij zegt in het interview "ze mogen zeker aandelen beginnen kopen", MAAR hij mompelt er ook achter "ze mogen ook verkopen".

Ik beweert niet dat het hier slecht gaat aflopen, ik bedoel gewoon dat je alles moet horen, en niet enkel het deel dat je WILT horen ;-)

ik denk dat hij dat zegt omdat hij zo eigenlijk niets heeft gezegd en er hem niets ten laste kan worden gelegd

Inderdaad, dat kan (en zal ook wel). Maar dus zegt hij evenzeer verkoop dan dat hij koop zegt :-)
En weeral, ik HOOP het ook, want heb ze zelf in port. In ieder geval ga ik er niet vanuit dat hij zegt "kopen", en bepaal ik vanuit eigen standpunt/visie/huiswerk wel of ik al dan niet (bij)koop ;-)
Euronav - Exmar - Econocom Group - ArcelorMittal -
Genkyotex - Thrombogenics - Nordic American Tankers - IBA - Teekay Tankers LTD - Ahold Delhaize.

Dominiquetg
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 56

Berichtdoor Dominiquetg » 10 Jan 2018 17:52

Denk ook dat die correctie er kwam omdat ie anders de fsma achter zich krijgt... nu ik hoop het dat ie eindelijk zijn zaakje op orde krijgt. Laatste aankoop aan 10e gedaan omdat ik toen dacht dit kan niet lager....
Argen-X Kiadis Pharming Biocartis Celyad Mithra

vogelspotter
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 1674

Berichtdoor vogelspotter » 12 Jan 2018 08:59

12 januari 2018

 Koen Lambrecht
Exmar

De stij­gen­de rente kan be­drij­ven die een zware schul­den­last tor­sen - in ver­hou­ding tot de cash die ze ge­ne­re­ren - pijn doen. Het wordt dan nog moei­lij­ker hun ver­plich­tin­gen na te komen. We speur­den op Eu­ronext Brus­sel naar de schul­de­naars die in de nauw­ste schoen­tjes zit­ten.

Exmar

Bo­ven­aan op de lijst vin­den we Exmar, al is niet he­le­maal dui­de­lijk hoe groot de schul­den­berg van de Ant­werp­se ver­voer­der en be­han­de­laar van gas­sen eind 2017 was. Exmar deed vorig jaar ver­schei­de­ne ac­ti­va van de hand - ver­ze­ke­rings­ma­ke­laar Bel­gi­bo en 50 pro­cent­be­lan­gen in de lng-tan­ker Excel en in drie lng-tan­kers met eigen hervergassings­installaties (FSRU’s) - zodat de schul­den zeker lager zijn dan de 983 mil­joen dol­lar waar­van in mei spra­ke was. Wel­licht zijn de schul­den ge­daald tot er­gens tus­sen 600 en 650 mil­joen dol­lar.

Vol­gens Bloom­berg re­ke­nen ana­lis­ten voor het hele jaar op een bru­to­be­drijfs­winst (ebit­da) van 86,5 mil­joen dol­lar, zodat we op een ver­hou­ding schul­den/ebit­da van on­ge­veer 7,2 uit­ko­men. Dat is bij­zon­der hoog en is voor­al te wij­ten aan de zware in­ves­te­rin­gen in twee tui­gen: de drij­ven­de lng-fa­briek Ca­rib­bean FLNG en een nog naam­loos her­ver­gas­sings­plat­form (FSRU). Voor de FSRU heeft Exmar in­tus­sen een con­tract beet, voor de CFLNG nog niet. Als dat ook voor de Ca­rib­bean het geval is, zul­len be­lang­rij­ke in­kom­sten bin­nen­stro­men. Maar de in­kom­sten in de lng-di­vi­sie zul­len sterk te­rug­val­len omdat Exmar bijna geen lng-tan­kers meer bezit. Hoe de schul­den­mul­ti­ple zal evo­lu­e­ren, is dan ook moei­lijk te voor­spel­len. Ana­lis­ten hou­den zich op de vlak­te.
Bron:"De Tijd."
Ahold Delhaize,ArcelorMittal,ASIT biotech,Avantium, Deceuninck, Euronav, Nyrstar, TomTom, UCB, X-Fab, Vasco Data.
Verkocht:Petrobras ADR, Weight Watchers.

LorenzoC
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 4

Berichtdoor LorenzoC » 16 Jan 2018 13:01

Ons geduld wordt op de proef gesteld :roll:

Lampi
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 90

Berichtdoor Lampi » 16 Jan 2018 13:59

LorenzoC schreef:Ons geduld wordt op de proef gesteld :roll:

patience is a virtue :D maar heb er ergnes wel verrouwen in afgaande op het potentieel van de caribean en de toekomst van gas wereldwijd!

vogelspotter
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 1674

Berichtdoor vogelspotter » 18 Jan 2018 10:34

09:51

18-01-2018
Blokorder Exmar

Vanmorgen, om 9.11 uur, werden een blok van 120.000 aandelen Exmar verhandeld tegen 6,48 euro het stuk. Het blok had daarmee een marktwaarde van 777.600 euro. De omvang van het blok is iets groter dan het gemiddelde handelsvolume in Exmar.

Wie het blok heeft verkocht, is niet duidelijk. Volgens Bloomberg zijn er 14 aandeelhouders van Exmar die minstens 120.000 aandelen bezitten.

Bij de Antwerpse gastankerrederij is het nog steeds wachten op een contract voor de drijvende LNG-fabriek FLNG Caribbean.
Bron:"De Tijd."
charel01 liked last!
Ahold Delhaize,ArcelorMittal,ASIT biotech,Avantium, Deceuninck, Euronav, Nyrstar, TomTom, UCB, X-Fab, Vasco Data.
Verkocht:Petrobras ADR, Weight Watchers.

topkoop
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor topkoop » 18 Jan 2018 18:34

https://www.fsma.be/nl/saverys-nicolas-2

Hoe zit precies ineen oefent hij opties uit ?

sjos
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 326

Berichtdoor sjos » 19 Jan 2018 08:41

Lampi schreef:

patience is a virtue :D maar heb er ergnes wel verrouwen in afgaande op het potentieel van de caribean en de toekomst van gas wereldwijd!

Die toekomst wordt bepaald door Rusland. Meer dan een derde van het gas voor verbruik in Europa wordt geleverd door Rusland. Die houden hun vraagprrijs laag om hun concurrent uit de USA (schalegas) onder druk te zetten.
En dit al heeft uiteraard invloed op het transport van dat gas (in pijpleidingen of met schepen)
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

topkoop
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor topkoop » 19 Jan 2018 09:36

sjos schreef:
Lampi schreef:

Die toekomst wordt bepaald door Rusland. Meer dan een derde van het gas voor verbruik in Europa wordt geleverd door Rusland. Die houden hun vraagprrijs laag om hun concurrent uit de USA (schalegas) onder druk te zetten.
En dit al heeft uiteraard invloed op het transport van dat gas (in pijpleidingen of met schepen)

waar blijft Saverys met zijn beloofde nieuws in januari ?