Jaarrendement

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
sharky
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 530

Re: Jaarrendement

Berichtdoor sharky » 13 Jan 2018 09:46

Eind jaren negentig werd iedereen slapend rijk met beleggen, heb toen ook geld in telecom gestoken en verdiend, een paar jaar later was het liedje uit en heb ik veel geld verloren aan Carestel en L&H , ben toen zeker 6 jaar van de beurs weggebleven
Bron: http://beursig.com/forum/viewtopic.php? ... &start=650

Ja denk niet dat dit een alleenstaand geval is .Heb ze ook toen goed verdiend in de L&H tijd maar serieus pak verloren met uitstaande geschreven put opties .Ook eventjes een degout gehad maar na 2 jaar terug begonnen en wel met risico toen terug veel winst gemaakt en ben daarom nu pak voorzichtiger geworden en niet meer zo hebberig .
Aegon ,Ahold,Galapagos,Retail estates,Pharming,Mithra

Umi
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 563

Berichtdoor Umi » 19 Jan 2018 23:35

Umi schreef:
anika schreef:
Je moet dat niet persoonlijk nemen. Er zijn zeker mensen die mooie rendementen haalden, maar dat 80% boven de 30% en zelfs boven de 40% gaat, zonder risicovolle hefbomen (of trading) doet mij blozen. Ik ben heel tevreden met mijn rendement, zonder al te grote risico's. Net als de vorige jaren.

Anika,waarom zou je geen 30a40% kunnen halen zonder hefbomen?

dit is een schaduwport die ik in december 2015 heb aangemaakt.
14 aandelen die in België of Nederland (AMG) noteren. Aandelen waarvan ik vond dat ze (op het eerste zicht, of na wat huiswerk) ondergewaardeerd waren. Enkel Econocom & RealDolmen heb/had ik niet in port (geen tijd/zin meer om die aandelen te bestuderen.)
De Bel20 index is sinds toen 2% achteruit gegaan, maar dat is geen goede referentie. mid & small caps deden het veel beter.

Even die schaduwport terug opfrissen. Al eeuwen niet meer bekeken op Binck :D (RealDolmen zit nog steeds niet in mn port :oops: )
Rendement van Econocom doet moeilijk, dus dat laten we maar links liggen dan :) (zal ergens +50% zijn gok ik)
Unitronics is -delisted- & AMG krikt het gemiddelde natuurlijk wat op :)
Soit, rendement op 2 jaar & 2 maand = +-77% (zonder dividenden!)

Buy & Hold, geen sprinters, opties, transactiekosten,wisselkoersen of wat dan ook...
U kunt de afbeeldingen in deze bijlage niet bekijken, registreer hier en bekijk de bijlage.

Putbruy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 578

Berichtdoor Putbruy » 22 Jan 2018 15:25

het jaar is nog wel niet voorbij, maar tot op vandaag al een rendement van 51,2 % :D
in port : vanalles..

doorwinterd
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 237

Berichtdoor doorwinterd » 09 Feb 2018 14:08

doorwinterd schreef:Cashpositie wordt ongewild groot. De combinatie van een gebrek aan inspiratie en limieten die gehaald worden.

Ze werd er alleen maar groter op. :)

rikvanlooy
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 48

Berichtdoor rikvanlooy » 16 Apr 2018 13:39

jens_dev schreef:2017 afgesloten op een rendement van 10,3% netto. Geen ‘wow’-rendement in vergelijking met dat van de indices, maar aan het begin van het jaar had ik hier zeker voor getekend. Volgend jaar idem. Ik streef naar een behoorlijk rendement met een lager dan gemiddeld risico. Geen biotech dus, geen banken en geen bedrijven met negatieve kasstromen tout court.

Grootste stijgers:
Picanol
Ter Beke
RPS Group
Payton Planar
Recticel
Roularta
RealDolmen

Grootste dalers:
Baron de Ley
AB InBev
Publicis

Van uw aandelen heb ik enkel Recticel en Payton Planar in bezit. Payton verkoop ik helemaal niet (dat aandeel is nog redelijk goedkoop). Bij Recticel twijfel ik. Het aandeel daalt tesamen met Melexis altijd redelijk veel op het moment dat de markt weer beslist heeft dat het weer risk off is.

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 2822

Berichtdoor jens_dev » 16 Apr 2018 14:26

Een van de grootste fouten die ik de voorbij jaren heb gemaakt, is goede bedrijven te snel (gedeeltelijk) verkopen. Ik verkoop geen enkel aandeel van Recticel.

Vergelijk de waardering van Recticel eens met concurrenten, bv. Kingspan. En ik zeg niet dat Recticel dezelfde multiples moet krijgen. Soms zijn hogere multiples gewoon gerechtvaardigd als een bedrijf sneller groeit, hogere marges haalt, beter geleid wordt, etc. Maar multiples die 2x zo laag liggen, terwijl Recticel een gezond bedrijf is en elk jaar beter wordt, dat is er ver over. Bedenk ook eens hoeveel er de laatste tijd voor Recticel is misgegaan. Ongeziene grondstoffenstijgingen, vervuilde grondstoffen van BASF, een fabriek die afbrandt,... en de koers? Alleen maar gestegen. Achteraf bekeken, heeft een enorm lage instapkoers mij beschermt tegen alles wat fout kon en zou lopen. En eigenlijk is Recticel de afgelopen jaren weinig of niet duurder geworden. De koers is gewoon gestegen in lijn met de resultaten. Multiples blijven zeer laag. Daarbovenop zijn er veel zaken in beweging. De focus die verschuift naar de divisie met de hoogste marges, de divisie met de laagste marges die verkocht wordt. Behoudens een zware recessie is er volgens mij nog aanzienlijk opwaarts potentieel in de komende jaren.
JelleD liked last!
Never waste a good crisis

kierkegaard
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 352

Berichtdoor kierkegaard » 16 Apr 2018 18:32

Serieuze rendementen hier.

Ik zit aan 8% YTD, tov Bel20 die enkele procenten negatief staat. Gaat voor mij voorlopig beter dan vorige jaren toen ik dichter bij de benchmark aanschurkte.

Umi
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 563

Berichtdoor Umi » 16 Apr 2018 23:24

Hier is het nog geen feest dit jaar.. -2% op de port; boosdoeners vooral AMG (20% vd port), produce investment & Agfa(kleine positie).
Andere port met enkel Umicore's heft het verlies op.

Putbruy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 578

Berichtdoor Putbruy » 17 Apr 2018 07:22

Zit momenteel zo'n -6% onder mijn top van januari, heeft enkele dagen geleden nog op -11% gestaan
Met Altice NV en Bpost diep in het rood gestaan, nu nog alleen met Bpost
in port : vanalles..

aston
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 63

Berichtdoor aston » 17 Apr 2018 20:18

In YTD voorlopig op - 1%, zelfde als begin februari. Mijn top één maand geleden was +9%. Grootste positie wat recente kleine tegenslagen en raakt ondergewaardeerd ondanks dat resultaten enkel maar verbeteren. Tgaat wat op en af. Een goede maand en tzit weer uitstekend. Heb vooral dollaraandelen dus valt eigenlijk nog mee. Na 3 j +36%.