Jaarrendement

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
back_for_more
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 3

Jaarrendement

Berichtdoor back_for_more » 01 Jan 2014 21:00

Vooreerst voor iedereen een gelukkig, succesvol maar bovenal gezond 2014!

Ik ben nu een jaartje terug actief op de beurs en vraag me af wat zo de behaalde rendementen zijn over 2013.

Voor mezelf:
Gerealiseerd rendement: 10.13%
Niet-gerealiseerd rendement: -9.18%

Wat bij mij de balans negatief maakt op dit moment is thrombo en tig. Zonder deze 2 aandelen zou ik een totaal rendement van 18.65% behaald hebben. Maar ja, zal 't als leergeld beschouwen zeker he.

Aan allen een mooi rendement in 2014 toegewenst.

Relipul
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 16

Re: Jaarrendement

Berichtdoor Relipul » 01 Jan 2014 23:46

en wat is je totale rendement dan?

ik reken niet met gerealiseerd of niet, ik heb 12,37%, slechter dan de bel 20

dat is dan ook mijn voornemen voor 2014 om de bel20 te verslaan

charel01
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 7240

Berichtdoor charel01 » 02 Jan 2014 07:56

Ik kom op mijn losse aandelen op een 17%. Had veel hoger moeten liggen maar had een paar rotte appels ertussen zitten.
Mijn gemengde fondsen hebben amper een rendement gehaald gemiddeld van 4,5%.
De kasbons die we hebben draaien nog goed, maar spijtig genoeg deel vervalt in mei.
Onze spaarboekjes daar zwijgen we maar over.
Het vastgoed dat we hebben is volgens mij geen bal gestegen.
Als ik de totale rekening maak, heb ik doordat ik ieder maand opleg bij mijn pensioen. Nog wat onverwachtte onkosten en een dochter waar we wat sponsor voor gespeeld hebben een negatief rendement over het ganse jaar. :lol: :evil: :twisted:
Go with the flow.

bergenendalen
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 5

Berichtdoor bergenendalen » 02 Jan 2014 08:26

charel01 schreef:Ik kom op mijn losse aandelen op een 17%. Had veel hoger moeten liggen maar had een paar rotte appels ertussen zitten.
Mijn gemengde fondsen hebben amper een rendement gehaald gemiddeld van 4,5%.
De kasbons die we hebben draaien nog goed, maar spijtig genoeg deel vervalt in mei.
Onze spaarboekjes daar zwijgen we maar over.
Het vastgoed dat we hebben is volgens mij geen bal gestegen.
Als ik de totale rekening maak, heb ik doordat ik ieder maand opleg bij mijn pensioen. Nog wat onverwachtte onkosten en een dochter waar we wat sponsor voor gespeeld hebben een negatief rendement over het ganse jaar. :lol: :evil: :twisted:

Met zo'n diversiteit aan spaarproducten zouden velen tevreden zijn ! Trouwens je geld lijkt me goed gespendeerd, en moet het uiteindelijke doel niet zijn dat alles op is op het einde van zijn leven ? Iedereen een goede gezondheid, veel plezier en een tof jaar gewenst ;) Oh ja, mijn rendement = 12% op deel dat ik zelf beheer, 7% op deel dat wordt beheerd, en ik ben daar zéér tevreden mee, ook al doet de Bel20 beter.

charliesheen
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 39

Berichtdoor charliesheen » 02 Jan 2014 08:39

2013 was een mooi jaar voor mij. Met de geboorte van m'n zoontje, en een rendement van 25% bij mijn 'hobby', mag ik me gelukkig prijzen :D
kbc - ageas - SBM - - Arcelor - talvivaara :-/

No regrets.

Putbruy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 571

Berichtdoor Putbruy » 02 Jan 2014 09:27

Ik heb mijn huidige port pas opgebouwd tussen eind oktober en eind november tijdens een dalende beurs.
Zat op een bepaald moment met ruim 10% verlies dankzij Ablynx en Nyrstar...ik hoop deze week een break even te bereiken (inleg + aan- en verkoopkosten) :)

Heb nog in de zomer een kort ritje gedaan met kbc & thrombo met wat winst en in september een kort ritje met tigenix en thrombo met een meer dan aardig verlies ;)
in port : vanalles..

wimvd
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 592

Berichtdoor wimvd » 02 Jan 2014 09:42

Gerealiseerd rendement 6,5%.
Gerekend inclusief virtuele winst en verliezen sta ik op -2%. Dit is te danken aan Nyrstar wat 50% van m'n port uitmaakt intussen en ook de helft in waarde gedaald is in 2013. Anders zag het totaalbeeld er rooskleuriger uit. Ook dikwijls met winst uitgestapt maar veel te vroeg. Als ik 1 les geleerd heb in 2013: stap uit als je 10% verlies hebt op een aandeel en laat je winnaars lopen. Neem niet te snel winst.
In port: Shell (€17,95), Befimmo (€51,5), Proximus (€23,05), Euronav (€3,87), Intervest (€22,32), QfG (€6,89), bpost (€16,67)
Cut your losses and let your winners run

Putbruy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 571

Berichtdoor Putbruy » 02 Jan 2014 09:47

wimvd schreef:Gerealiseerd rendement 6,5%.
Gerekend inclusief virtuele winst en verliezen sta ik op -2%. Dit is te danken aan Nyrstar wat 50% van m'n port uitmaakt intussen en ook de helft in waarde gedaald is in 2013. Anders zag het totaalbeeld er rooskleuriger uit. Ook dikwijls met winst uitgestapt maar veel te vroeg. Als ik 1 les geleerd heb in 2013: stap uit als je 10% verlies hebt op een aandeel en laat je winnaars lopen. Neem niet te snel winst.

Mijn les is toch iets anders geweest...verkoop rampaandelen, zet verliezers met een herstelpotentieel in de koelkast en koop andere aandelen bij, volg uw winnaars op enige afstand met een stoploss...
in port : vanalles..

Midlife Crisis Fund
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 22

Berichtdoor Midlife Crisis Fund » 02 Jan 2014 10:00

Ik heb een jaarrendement van 3.1%. Niet veel beter dan op spaarboekje dus, maar wel met meer stress ;) ...

Zonder Galapagos zou het er veel mooier uitgezien hebben, maar zo hebben we allemaal wel aandeeltjes zeker :roll:
In Port: RealDolmen, MDXHealth, IBA, Ter Beke, DSM, Biocartis
Watchlist: Barco, Tessenderlo

MrBurnss
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 148

Berichtdoor MrBurnss » 02 Jan 2014 10:35

momenteel viritueel rendement van 10,85 % , alleen werkelijke winst genomen van 12% op Ageas midden vorig jaar , als ik mijn virtuele winst ook zou verzilveren nu dan zou ik het goed gedaan hebben eind 2013 ( 22,85 % ) 8-) maar laat momenteel mijn andere aandelen nog staan , heb Ablynx en Galapagos nog in PF vandaar mijn viruele winst , heb tijd , zullen het mooie weer nog maken 2014 ;)

Verder zie ik mij ageas nog aankopen , maar wacht eigenlijk nog een beetje op een (kleine) correctie .......

Ook aan iedereen een gelukkig en vruchtbaar 2014 gewenst !!
in portf : ablynx /ageas/euronav/CFE