Texaf

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing
Meirito
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 88

Texaf

Berichtdoor Meirito » 02 Dec 2013 15:19

[img]http://media2.express.be/pictures/smallres/logos/texaf.jpg[/img]

Ben eerlijkgezegd verbaasd niet meteen iets over Texaf terug te vinden, want het is toch een interessant aandeel:

Kort geschetst:

TEXAF is een investeringsmaatschappij die genoteerd is op NYSE-Euronext Brussel en die een van de belangrijkste economische spelers wil zijn in de Democratische Republiek Congo. Activiteiten zijn vastgoed en de steengroef Carrigres.

Wat Texaf in mijn ogen zo aantrekkelijk maakt is het feit dat zij een deel haar oude vastgoedpatrimonium in en rond Kinshasa momenteel opwaardeert en zo meerwaarde creeert in de portefeuille. Deels voor huur, deels voor verkoop. http://www.texaf.be" onclick="window.open(this.href);return false;\

In een emerging market als Afrika, meer specifiek Congo in dit geval, lijkt dit een aantrekkelijk aandeel. Als je de koers erop nahoudt zal je zien dat Texaf de laatste maanden een ferme koersstijging achter de rug heeft.

Vandaag lijkt het aandeel wel wat van haar pluimen te verliezen. Wellicht dat de downgrade van KBC vorige week en de uitspraken van Shiller mbt de vastgoedmarkt een directe oorzaak hiervan zijn.

Ik blijf het aandeel wel in portefeuille houden.
Wat is jullie oordeel?
Maxwell35 liked last!
In port: Ablynx, Himax Technologies, KBC

Beleggen met zéér aantrekkelijke tarieven
(klik op broker en vraag vrijblijvend informatie aan)
MeXeM DEGIRO LYNX
Inbev à €6.000 €3,60 €4,28 €6,00
Extra's o.a. 3 maanden
gratis coaching
Geen kosten bij ETF
en turbo kernselectie
Gratis tips en geen
wisselkoersmarge
bekijk hier meer brokers

powered by Surfing Waves

Geblin
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 114

Re: Texaf

Berichtdoor Geblin » 14 Feb 2014 22:58

Ik heb mij woensdag een pakketje aangeschaft en ik heb het me zeker niet beklaagd met hun resultaten dat ze hebben bekend gemaakt.

Ze verhogen het dividend al enkele malen op rij.
Eveneens hebben ze nog een vordering op de staat Congo voor 60 miljoen die nu in de boeken staat aan 0 EUR dus als ze dat geld ooit krijgen is dit een mooi cadeau.

Er is natuurlijk het Congo risico maar op lange termijn is dit een goed aandeel als de situatie in Congo relatief stabiel blijft.

Mvg,

Geblin
Be greedy when others are fearful and fearful when others are greedy. - Warren Buffett

De Wereld
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1543

Berichtdoor De Wereld » 13 Mei 2014 16:47

Beurs net voor het avondeten:

http://data.kbcsecurities.be/40/40/203/127729.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

xroelx
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0

Berichtdoor xroelx » 08 Dec 2014 13:12

Als ik als beginneling de technische analyse (m.n. Bollinger bands) interpreteer, is er hier op korte termijn "een beweging" (up or down?) te verwachten.
Kan iemand die daar meer kaas van gegeten heeft zijn licht eens op werpen aub?

Lotus
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 548

Berichtdoor Lotus » 30 Jan 2015 10:06

PERSBERICHT 30.01.2015
GEREGLEMENTEERDE INFORMATIE
GEDEELTELIJKE SPLITSING VANTEXAF

Gisteren, werd een akkoord gesloten met Cobepa, dat een eind maakt aan de procedure in kortgeding, die de uitvoering van de gedeeltelijke splitsingTEXAFhad opgeschorst.

Ter herinnering had de algemene vergadering van TEXAFop 13 mei 2014 de gedeeltelijke splitsing van de vennootschap en de oprichting van een nieuwe vennootschap IMBAKIN HOLDING besloten, die 500.000 EURaan geld en 99,99%van de aandelen van IMBAKIN sàrl (in vereffening) zou overnemen van TEXAF. Het enig actief van IMBAKIN sàrl (in vereffening) is een vordering van 51 miljoen EURin tweede rang op de Democratische Republiek Congo. Die vordering is volledig afgewaardeerd in de boeken. De oorsprong van die vordering ligt in de veroordeling in 1996 van de Republiek Zaïreom 63 miljoen EUR te betalen als schadevergoeding voor een onteigening. In 2001, heeft Cobepa de eerste 12 miljoen EUR van die vordering als betalingontvangen, en zij bezit dezevandaag rechtstreeks en in eerste rank.

De uitvoering van deze splitsing werd echter opgeschorst als gevolg van een beschikking uitgesproken door de Franstalige handelsrechtbank van Brussel op eenzijdig verzoek van Cobepa.

Het akkoord van gisteren draagt de bepalingen van de bestaande akkoorden over aan IMBAKIN HOLDING en regelt de samenwerking en de wederzijdse informatieplicht van de partijen om de vorderingen van Cobepa en van IMBAKIN sàrl (in vereffening) ofwel te innen ofwel te verkopen.

Alsgevolge hiervan, zullen de aandelen van IMBAKIN HOLDINGuitgegeven en toegewezen worden aan de aandeelhouders van TEXAF, door inschrijving of in het register van nominatieve aandeelhouders, of door crediteringvan een gedematerialiseerde effectenrekeningop 16 maart 2015.

De Wereld
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor De Wereld » 20 Feb 2015 09:38

Beurs bij het ontbijt:

Texaf boekte vorig jaar een omzetgroei van 18,6 naar 18,9 miljoen euro. Er was 18,3 miljoen euro verwacht. De huurinkomsten kwamen uit op 13,4 miljoen euro (KBCS 13,5 miljoen euro). De omzet van Carrigres daalde van 6,3 miljoen euro naar 5,3 miljoen euro. Netto landde het resultaat op 4,69 miljoen euro, tegen 6,48 miljoen een jaar eerder (KBCS 4,6 miljoen euro). Het dividend wordt met 20% opgetrokken tot 0,48 euro per aandeel, in lijn met de verwachting.

--------------------

KBC Securities verhoogt het advies voor Ten Cate van “houden” naar “opbouwen”. Koersdoel van 20 naar 22 euro.

koenvhaver
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 88

Berichtdoor koenvhaver » 23 Feb 2015 10:57

Leuk dat er nog mensen zijn die Texaf hebben. Ik hou ze ook goed bij in mijn portefeuille. Deze zijn voor de zeer lange termijn. Had ze natuurlijk beter 20 jaar geleden gekocht. Dit was toen al één van de best presterende aandelen van Belgie.

Groeten

De Wereld
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor De Wereld » 23 Feb 2015 11:21

Ik heb Texaf al zo lang willen kopen, maar zijn uit mijn schaduwport verdwenen toen Binck van beursplatform veranderde.
Mogelijk koop ik ze deze week nog aan vermits ik nog cash geld heb.
Het zou onlogisch zijn moest ik ze niet in port hebben aangezien ik van die kanten kom. Kwestie een beetje de eer hoog te houden.

Karl
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 612

Berichtdoor Karl » 20 Jul 2015 15:10

Nieuwe bestuurder Texaf koopt zich in

Voor het eerst in vijf jaar is er weer een insider die aandelen van de holding Texaf koopt. Het gaat om de nieuwe onafhankelijke bestuurder Vincent Bribosia. Die kocht volgens de insidermeldingen van de FSMA 1.500 stuks, goed voor een investering van 45.000 euro. De transactie gebeurde buiten de beurs om. Bribosia is eigenaar van het bedrijf Chanic, dat hij kocht van de Generale Maatschappij, waar hij lang directielid en secretaris was. Hij was ook een lange tijd de rechterhand van Gerard Mestrallet, de topman van GDF Suez. Chanic heeft zijn hoofdkwartier in België, maar stelt 700 mensen tewerk in Congo. Het onderhoudt onder meer de boten op de Congo-rivier en bouwt onderdelen voor bruggen, schepen en de mijnsector in Congo.
Nyrstar Engie Euronav KBC Galapagos Acacia ABN Amro

De Wereld
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor De Wereld » 16 Sep 2015 09:43

Bolero:

(Texaf, een aandeel dat ik toch in het oog houd om te kopen)

KBC Securities haalde het Texaf-dossier nog eens boven en verhoogde het koersdoel van 35 naar 42 euro. Het koopadvies
wordt bevestigd. Dat heeft alles te maken met de gronden die Texaf in Congo in portefeuille heeft en waarin nog flink wat
waarde verborgen zit. KBCS-analist Koen Overlaet-Michiels wijst verder op het eenvoudige business model van de groep, met
een unieke positie in premium vastgoed in Kinshasa en een steengroeve voor lokale infrastructuurwerken.

Word gratis lid op Beursig.com

Discussieer met duizenden beleggers en profiteer
van minder advertenties en abonneer op onderwerpen.

Registreer nu binnen enkele tellen