Beleggers vergelijken hier brokers + nu €500 actie!

TIP: Volg direct het laatste beursnieuws via:   

Qrf Comm VA

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL20, lokale fondsen, etc.
gert
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 242

Re: Qrf Comm VA

Berichtdoor gert » 17 Nov 2018 19:37

sorry, zijn niet te duur naar de beurs gegaan. Hun waardering lag in de lijn met die van de sectorgenoten. Enige probleem is dat H&M dik in de knoei zit in België en hen onder druk zet. Het gaat om 1,3% van de huuropbrengsten van winkel in St Niklaas die ze verlaten hebben en om 9,4% van de huuropbrengsten van winkels in Ukkel en Hasselt waar ze via rechtbank hopen lagere huurprijs te bekomen.
Omdat QRF relatief beperkt in omvang is, weegt dit zwaar door. Bij Wereldhave hebben ze enkele toegevingen gekregen, maar in het totaal merk je dat niet direct omdat H&M er minder zwaar weegt.
Daarnaast zie je ook grote aversie voor winkelvastgoed in Europa. Als je kijkt naar sommige waarderingen (bv Wereldhave in NL, zelfs kleine Ascencio in B die helemaal geen huurdersproblemen heeft), dan weet je genoeg.

Word gratis lid op Beursig.com

Discussieer met duizenden andere beleggers en
profiteer van minder advertenties, abonneren op
favoriete onderwerpen en toegang tot de chatbox.

Registreer u binnen enkele tellen

loe
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 25

Berichtdoor loe » 19 Nov 2018 13:58

De daling begint hier pas, gaat dezelfde weg op als bpost, mdxhealt , Nyrstar enz...

LaCucaracha
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 15

Berichtdoor LaCucaracha » 19 Nov 2018 15:48

Wordt er ene om heeel lang bij te houden :down:

fedspaar
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 118

Berichtdoor fedspaar » 19 Nov 2018 21:54

Artikel van 15 november op website De Tijd (heb dit nu pas gevonden):

Onzekerheid over dividend winkelpandeneigenaar Qrf blijft groot

Niemand durft met zekerheid zeggen of Qrf over het boekjaar 2018 een dividend zal uitkeren.

Bij de publicatie van de derdekwartaalresultaten woensdagavond hield de eigenaar van winkelpanden Qrf zich nog steeds op de vlakte over het dividend over boekjaar 2018.

Enerzijds moet een vastgoedvennootschap minstens 80 procent van de winst uitkeren. Qrf voorziet nog steeds een winst per aandeel tussen 1,45 en 1,55 euro. Anderzijds verwijst Qrf naar artikel 617 van Wetboek van Vennootschappen: dat artikel verbiedt een dividend als het eigen vermogen onder een bepaalde grens zakt.

‘De grote vraag is of er in het vierde kwartaal een nieuwe waardevermindering volgt op de portefeuille, wat het eigen vermogen rechtstreeks zou raken’, zegt Degroof Petercam-analist Herman Van der Loos. Een onafhankelijke vastgoedschatter moet daarover beslissen. De huurprijs in de winkelstraten staat onder druk door de opmars van e-commerce. Daarenboven is Qrf in conflict met zijn belangrijkste huurder H&M. H&M verliet het pand in Sint-Niklaas en wil in andere panden een huur op basis van de omzet voor de rechter bedingen.

De schrik zit er dik in dat bij het overslaan van het dividend het aandeel opnieuw zal crashen. Sinds begin dit jaar verloor het aandeel al 37 procent, vrij ongezien in de sector. ‘Het overslaan van een dividend maakt een aandeeelhouder in theorie niet armer. Integendeel, je ziet geen geld naar de fiscus vloeien. Maar psychologisch is het wel van groot belang. We zagen in het verleden in Nederland Wereldhave kelderen toen de groep het dividend schrapte. Qrf heeft wel het voordeel dat ze zich kan verschuilen achter de wet', besluit Van der Loos.

Christophe De Rijcke, Coördinator Geld & Beleggen

Kevander
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 74

Berichtdoor Kevander » 19 Nov 2018 22:31

Er is een speciale vergadering, volgens mij gaat het toch echt om het dividend hoor. Het is voor QRF niet houdbaar op deze manier.
Ze moeten halveren!
in port: Ageas (€35), KBC (€55,24), KBCA (€31,64), GSK ($51,20), Ahold Delhaize (€18,50), AB Inbev, Shell (€30,09), BMW (€70), Bekaert (€40), Wereldhave Belgium (€91), BAM (€3,90), PostNL (€3,22)

bertje
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1134

Berichtdoor bertje » 22 Nov 2018 11:16

Ja bezetting is iets gedaald en problemen met H&M, maar qua waarde valt daling toch nog mee in vergelijking met beurskoers
Huidige koers: 13
52 W: 13 - 24.85

De IFRS NAV per aandeel daalt met 4,5% van 23,78 EUR op 31 december 2017 tot 22,71 EUR op 30 september 2018.
De EPRA NAV per aandeel daalt over dezelfde periode met 4,8% van 24,12 EUR tot 22,96 EUR.
Qrf voorziet voor 2018 een winst per aandeel tussen 1,45 en 1,55 euro.

ihpled
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 55

Berichtdoor ihpled » 22 Nov 2018 11:36

Als ik een vastgoedinvesteerder was dan zou ik me nu toch al wel een pakketje hebben aangeschaft hoor. Oké de waarde van de winkels daalt en huurprijzen gaan waarschijnlijk ook nog wat zakken en er zal wat meer leegstand zijn maar denk de mensen binnen 10 jaar toch nog steeds gaan winkelen op de toplocaties in de steden waar ze goed vertegenwoordigd zijn. De "experience " van door de winkelstraten rondslenteren samen met een hapje eten en drinken zie ik nog niet snel verdwijnen. Koers is buitensporig afgestraft tov de reële waarde. Zolang ze geen gekke dingen doen en schuldgraad organisch verlagen met de huurinkomsten ipv hoog dividend zie ik het zeker wel goedkomen met de koers.
kbc ancora, tubize, gbl, inbev, alibaba, solvay, goldman sachs

ihpled
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 55

Berichtdoor ihpled » 22 Nov 2018 11:58

Realiseer mij juist dat ze onder normale omstandigheden , 80 procent van de winst moeten uitkeren buiten als eigen vermogen onder bepaalde grens valt. Zullen de mensen die rekenen op dividend als inkomen niet leuk vinden maar zou voor qrf geen slechte zaak zijn lijkt me. Heb wel nooit goed begrepen waarom bijna alle vastgoedbedrijven altijd zoveel schulden moet aangaan, zogezegd "veilig" wegens vastgoed maar als er dan eens een daling komt dan kan je wel in de miserie terechtkomen bij te hoge schuldgraad, tja iedereen wilt steeds hoger rendement zeker..
kbc ancora, tubize, gbl, inbev, alibaba, solvay, goldman sachs

Kevander
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 74

Berichtdoor Kevander » 22 Nov 2018 15:06

QRF wordt inderdaad wel heel koopwaardig maar zolang de algemene markt blijft dalen blijf ik ook van QRF af. Ik koop liever nog 5% lager.
in port: Ageas (€35), KBC (€55,24), KBCA (€31,64), GSK ($51,20), Ahold Delhaize (€18,50), AB Inbev, Shell (€30,09), BMW (€70), Bekaert (€40), Wereldhave Belgium (€91), BAM (€3,90), PostNL (€3,22)

loe
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 25

Berichtdoor loe » 22 Nov 2018 18:12

Blijft hier maar de dieperik ingaan, ofwel moeten ze een kapitaalsverhoging doen, ofwel dividend afschaffen , ofwel failliet?