Qrf Comm VA

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
Lukang
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 481

Re: Qrf Comm VA (Ipo)

Berichtdoor Lukang » 04 Dec 2013 11:24

Voor het eerst sinds 2008 komt er een nieuwe vastgoedbevak naar de Brusselse beurs: Qrf, een portefeuille winkels van vastgoedbedrijf Quares.
De portefeuille bestaat voor 2/3 uit winkels in de binnenstad en 1/3 baanwinkels. De aandelen worden 10% boven de intrinsieke waarde uitgegeven en men verwacht dat het aandeel een dividendrendement van ongeveer 5,2% bruto zal geven.
Qua portefeuille sluit Qrf het best aan bij Vastned Retail uit onze aandelenselectie, Vastned biedt vandaag echter een licht hoger verwacht dividendrendement (5,8%). Als diversificatie kan het aandeel wel overwogen worden, maar we moeten wel wijzen op de verwachte lage liquiditeit van het aandeel, gezien de kleine marktkapitalisatie. We wachten nog op de prospectus voor meer informatie. De inschrijvingsperiode loopt van 4 tot 12 december, maar kan vervroegd worden afgesloten.
(Dierickx-Leys)
port. Bekaert Proximus Nyrstar Elia Agfa Tess. Tig. Zetes Socfinasia Ahold engie Enel Telecom Italia Pfizer ing-greater China kbc-new Asia tinc Solvay Telenet kbc ablynx euronav

maartenverhoeve
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 161

Berichtdoor maartenverhoeve » 04 Dec 2013 16:07

Wat ga jij doen Lukang ? Inschrijven of niet ? Ik niet aangezien het boven zijn intrinsieke waarde naar de Beurs gebracht wordt.

Bedankt

Maarten
In port; socfinasia,GIMV, banco santander, Enwave, Ageas, Western Cop, Quest for growth, Intervest Offices, euronav, Proximus, ArGEN-x, Spire Pharma, nyrstar, galapagos, postNL, Bpost, Retail estate

maartenverhoeve
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor maartenverhoeve » 04 Dec 2013 18:14

De Belegger meldt vandaag dat het niet intekent. Bevaks staan op hoge koersen en het verwachte rendement is laag terwijl de verhandelbaarheid van dit aandeel het allicht ook zal zijn (laag dus). Bovendien komen ze naar de beurs boven hun intrinsieke waarde.

Maarten
In port; socfinasia,GIMV, banco santander, Enwave, Ageas, Western Cop, Quest for growth, Intervest Offices, euronav, Proximus, ArGEN-x, Spire Pharma, nyrstar, galapagos, postNL, Bpost, Retail estate

Lukang
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 481

Berichtdoor Lukang » 05 Dec 2013 12:21

maartenverhoeve schreef:Wat ga jij doen Lukang ? Inschrijven of niet ? Ik niet aangezien het boven zijn intrinsieke waarde naar de Beurs gebracht wordt.

Bedankt

Maarten

Ik schrijf niet in, als ik een vastgoedaandeel zou kopen geef ik de voorkeur aan Befimmo.Ik had bij de beursgang van Befimmo hierop ingetekend maar heb ze reeds enkele jaren geleden verkocht.Ik bezit nog een vastgoedcertifikaat n.l. Diegem-Kennedy.
port. Bekaert Proximus Nyrstar Elia Agfa Tess. Tig. Zetes Socfinasia Ahold engie Enel Telecom Italia Pfizer ing-greater China kbc-new Asia tinc Solvay Telenet kbc ablynx euronav

maartenverhoeve
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor maartenverhoeve » 05 Dec 2013 17:33

Lukang schreef:
maartenverhoeve schreef:Wat ga jij doen Lukang ? Inschrijven of niet ? Ik niet aangezien het boven zijn intrinsieke waarde naar de Beurs gebracht wordt.

Bedankt

Maarten

Ik schrijf niet in, als ik een vastgoedaandeel zou kopen geef ik de voorkeur aan Befimmo.Ik had bij de beursgang van Befimmo hierop ingetekend maar heb ze reeds enkele jaren geleden verkocht.Ik bezit nog een vastgoedcertifikaat n.l. Diegem-Kennedy.

Bedankt voor de info, als ik er nu eentje zou kopen, zou het idd ook befimmo zijn, mijnen kamion zit al overvol met WDP (vele jaren geleden gekocht en reeds 3-4x bijgetankt onder de 35 euro,

Maarten

roefdewoef
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 235

Berichtdoor roefdewoef » 10 Dec 2013 08:53

Beursgang bevak Quares is succes
10-12-2013 08:18:46

Een stevige week voor de eerste notering is de belangstelling van de beleggers voor de beursgang van de bevak van de vastgoedgroep Quares (Qrf) groot. Bij de banken zijn inmiddels voldoende orders binnengekomen voor het minimum van de 2,2 miljoen aandelen van 25 euro per stuk die Qrf in de markt hoopt te zetten. Dat vernam De Tijd.

Qrf bestaat uit een vastgoedportefeuille van 114 miljoen euro, bestaande uit binnenstedelijk winkelvastgoed in grote en regionale steden. De bevak zal bij een introductieprijs van 25 euro noteren aan een premie van 10 procent boven de intrinsieke waarde. Het is de eerste keer sinds lang dat er daadwerkelijk vers geld wordt opgehaald via een beursgang in Brussel. Toen Bpost, Cardio3 en Viohalco naar de beurs trokken, ging het om de verkoop van bestaande aandelen. De beursgang van Qrf wordt begeleid fdoor KBC Securities, ING, Belfius en Petercam. MS

maartenverhoeve
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor maartenverhoeve » 18 Dec 2013 07:37

Vandaag eerste beursdag, ik ben eens benieuwd, heb er wel een goed oog in aangezien niemand zijn totaal pakket gevraagde aandelen kreeg (overinschrijving) Ik heb er zelf wel geen maar volg het aandeel wel op,
Maarten

Mixdoctor
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 33

Berichtdoor Mixdoctor » 18 Dec 2013 21:59

Vandaag een item op kanaalZ, staat hier ook op het te-volgen-lijstje.

De Wereld
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1520

Berichtdoor De Wereld » 28 Jan 2014 09:41

Beurs bij het ontbijt:

Vandaag start analist Koen Overlaet-Michiels met de coverage op Qrf. Qrf is een vastgoedbevak die onder meer investeert in
dominante Belgische winkelstraten Hij begint met een aanbeveling tot “opbouwen” en een koersdoel van 26,5 euro. Koen ziet
Qrf als een unieke speler die baat heeft bij liquiditeit, stijgende rente en locatieschaarste. Het bedrijf heeft een vrij ambitieus managementteam en een solide balans. Met een koersdoel van 26,5 euro heeft het aandeel een opwaarts potentieel van 7,3%.

loe
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 18

Berichtdoor loe » 28 Jan 2014 10:56

En we staan 1.2% lager!