KBC Ancora

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Beleggen met ongekend lage tarieven?
Aandelen BE/NL €2+0,03% / VS €0,50+$0,004 p/st
Kernselectie: Geen kosten turbo's, ETF's en fondsen
DEGIRO: meer informatie / rekening openen

sword1
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 8
Contacteer:

Re: KBC Ancora

Bericht door sword1 »

Nog even dit
Ik ben akkoord met de verschillende meningen en veronderstellingen, maar er werd toch wel al een interim-dividend van €1 uitbetaald bij kbc, dus als daar €1 uitbetaald is geweest moet er bij kbc ancora de verekening gebeuren en ook uitbetaald worden!! Los van de reeds eerder aangekondigde wijzigingen i.v.m. percentage uitkering van winst ten voordele van de afbouw van openstaande schuld en los van de corona perikelen. En wat die extra kosten betreft, begrijp ik niet goed dewelke deze zouden kunnen zijn. En wanneer er inderdaad verder in 2020 geen dividend wordt uitgekeerd bij kbc, dan bij kbc ancora ook niet!

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

NewB76
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 269
Contacteer:

Bericht door NewB76 »

Is voor de aandeelhouders een schuldverlaging , niet de betere oplossing dan het uitkeren van een minimum-dividend ?
Blackadder liked last!

Erwin5857
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 144
Contacteer:

Bericht door Erwin5857 »

NewB76 schreef:
23 jun 2020 16:02
Is voor de aandeelhouders een schuldverlaging , niet de betere oplossing dan het uitkeren van een minimum-dividend ?
Een (weliswaar zeer beperkte) schuld vind ik juist een van de charmes van de mono holding KBC Ancora. Het creeert op termijn waarde, zolang het rendement op KBC hoger is dan de kost van de schuld (hefboomeffect, zie ook GVV's). Is eerder subtiel allemaal maar zou toch enig voordeel moeten opleveren. De schuld zal misschien ook in sommige situaties de koers (extra) laag houden, wat aankoopkansen biedt.

Blackadder
Moderator
Moderator
waarderingen: 2935
Contacteer:

Bericht door Blackadder »

Ik verkies toch ook schuldafbouw boven dividend...

Geblin
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 144
Contacteer:

Bericht door Geblin »

Ik verkies ook schuldafbouw boven dividend, zeker als je naar hun traject uit het verleden kijkt. 2008 iemand? Men kan misschien eens gaan kijken bij hoe Tubize het doet :lol:
Be greedy when others are fearful and fearful when others are greedy. - Warren Buffett

reteiP
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 529
Contacteer:

Bericht door reteiP »

Erwin5857 schreef:
23 jun 2020 16:48
NewB76 schreef:
23 jun 2020 16:02
Een (weliswaar zeer beperkte) schuld vind ik juist een van de charmes van de mono holding KBC Ancora. Het creeert op termijn waarde, zolang het rendement op KBC hoger is dan de kost van de schuld (hefboomeffect, zie ook GVV's). Is eerder subtiel allemaal maar zou toch enig voordeel moeten opleveren. De schuld zal misschien ook in sommige situaties de koers (extra) laag houden, wat aankoopkansen biedt.
De reden dat ze toch de schuld willen afbouwen is omdat de positie die ze aanhouden ook al een schuldhefboom heeft. Het is dus niet nodig dat de holding dat ook nog eens gaat doen. Dan verkies ik ook dat ze hun schuld naar 0 brengen ipv extra vette dividenden te betalen.

sword1
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 8
Contacteer:

Bericht door sword1 »

Kijk, nogmaals heb ik niets tegen schuldafbouw, maar kbc ancora bestaat toch uit x aantal aandelen kbc of zie ik dit verkeerd? En als kbc dan €1 uitkeert per aandeel uitkeert als dividend, krijgt kbc ancora deze toch ook, en daaruit volgt toch ook dat zij dit moeten doorstorten zelf na aanpassing van % bedoeld voor schuldzfbouw, al is dit maar bvb 0,60 per aandeel.
Zou het ook kunnen zijn dat ze nog een uitkering plannen trgen het einde van het jaar?

NewB76
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 269
Contacteer:

Bericht door NewB76 »

De vraag is : wanneer gaan de Centrale banken terug dividend-betalingen toelaten door de banken ? Dit jaar nog of pas volgend jaar ?

reteiP
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 529
Contacteer:

Bericht door reteiP »

sword1 schreef:
24 jun 2020 13:50
Kijk, nogmaals heb ik niets tegen schuldafbouw, maar kbc ancora bestaat toch uit x aantal aandelen kbc of zie ik dit verkeerd? En als kbc dan €1 uitkeert per aandeel uitkeert als dividend, krijgt kbc ancora deze toch ook, en daaruit volgt toch ook dat zij dit moeten doorstorten zelf na aanpassing van % bedoeld voor schuldzfbouw, al is dit maar bvb 0,60 per aandeel.
Zou het ook kunnen zijn dat ze nog een uitkering plannen trgen het einde van het jaar?
Dat is inderdaad wat de bedoeling is. Een deel voor schuldafbouw en een deel voor dividend.
Alleen hebben ze dat uitgesproken voordat de corona crisis er kwam, dus wie weet is het resultaat enkel schuldafbouw met het laatste interimdividend van KBC.

charel01
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 13943
Contacteer:

Bericht door charel01 »

61 Miljoen euro winst voor KBC Ancora

KBC Ancora boekte in het afgelopen boekjaar 2019/2020 een winst van 60,8 miljoen euro, of 0,78 euro per aandeel. Dat is een forse daling tegenover het jaar daarvoor toen KBC Ancora 253,7 miljoen euro verdiende. Zoals steeds werd het resultaat bepaald door de inkomsten van het interimdividend uit de participatie in KBC Groep (77,5 miljoen euro), minus werkingskosten (2,2 miljoen euro) en interestlasten (14,5 miljoen euro).

Zoals reeds eerder aangekondigd, zal KBC Ancora over boekjaar 2019/2020 geen interim-dividend uitkeren, noch een slotdividend voorstellen.
Bron:"De Tijd"
blotte marc liked last!
Go with the flow.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Deel kennis en vragen met duizenden beleggers,
minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie