KBC Ancora

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

geebee
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 62

Re: KBC Ancora

Bericht door geebee »

seanimfje schreef: ↑
27 mei 2024 19:44
Zeer mooie stijging vandaag ( wellicht door de bekendmaking van het dividend ). Ikzelf ga ook bijkopen, maar dat pas op ex-dividend datum ;)

Dan krijgen we helaas een pandoering.Hoop enkel dat het geen 4Euro gaat zijn ( =de grootte van het dividend ).
Stel dat je van plan bent KBC Ancora te kopen :

Zou je dat dan nog kopen voor de ex-dividenddatum en het dividend meepikken (dat heb je dan alvast binnengehaald) en hopen dat de koers vlug weer naar het oude niveau gaat
of kopen de ochtend na ex-dividend waar de koers normaalgezien een stuk lager zal openen. Ik heb de indruk dat de koers van aandelen meestal minder doorzakken naar het niveau waarop ze in principe zouden moeten staan door de afname van het dividend.

3logic
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1267

Bericht door 3logic »

geebee schreef: ↑
29 mei 2024 17:42
27 mei 2024 19:44
Zeer mooie stijging vandaag ( wellicht door de bekendmaking van het dividend ). Ikzelf ga ook bijkopen, maar dat pas op ex-dividend datum ;)

Dan krijgen we helaas een pandoering.Hoop enkel dat het geen 4Euro gaat zijn ( =de grootte van het dividend ).
Stel dat je van plan bent KBC Ancora te kopen :

Zou je dat dan nog kopen voor de ex-dividenddatum en het dividend meepikken (dat heb je dan alvast binnengehaald) en hopen dat de koers vlug weer naar het oude niveau gaat
of kopen de ochtend na ex-dividend waar de koers normaalgezien een stuk lager zal openen. Ik heb de indruk dat de koers van aandelen meestal minder doorzakken naar het niveau waarop ze in principe zouden moeten staan door de afname van het dividend.
Ervoor betaal je 30 procent RV die van het dividend gaat. De beurzen lijken me over hun top en men zal in de toekomst aan de winsten zitten van de bankaandelen. Enerzijds door de rente anderzijds het tekort van vadertje staat. Persoonlijke mening, geen advies.

seanimfje
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 72

Bericht door seanimfje »

Ikzelf ben van plan om er bij te kopen na EX dividend datum.Momenteel heb ik er al in portefeuille hé, sinds jaren.Het moment waarop ik bijkoop is daarom niet direkt op 04/06..dat kan ook een paar daagjes later zijn.Ik wacht de koersschok steeds een beetje af bij dit aandeel. Ik mis dan wel het dividend dit jaar, maar geniet er wel van volgend jaar.Heb dit aandeel ( zowel KBC als KBc ancora van voor de financiele krisis ).Heb ze steeds laten staan, en af en toe wat bijgekocht ;)
Helicopterview? liked last!

sword1
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 44

Bericht door sword1 »

29 mei 2024 19:21
Ikzelf ben van plan om er bij te kopen na EX dividend datum.Momenteel heb ik er al in portefeuille hé, sinds jaren.Het moment waarop ik bijkoop is daarom niet direkt op 04/06..dat kan ook een paar daagjes later zijn.Ik wacht de koersschok steeds een beetje af bij dit aandeel. Ik mis dan wel het dividend dit jaar, maar geniet er wel van volgend jaar.Heb dit aandeel ( zowel KBC als KBc ancora van voor de financiele krisis ).Heb ze steeds laten staan, en af en toe wat bijgekocht ;)
Wat ik wel een beetje mis, is dat de koers nog wat hoger gaat, zeker na de aankodiging van een toch zeer mooi dividend, dacht dat ze toch nog wat zou doorstijgen richting €48-€49 eventueel tegen de €50, maar ja

krikkelke
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 190

Bericht door krikkelke »

Uiteindelijk dan toch - 4,05 euro er afgegaan vandaag, raar koersverloop.

Chukky2
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 282

Bericht door Chukky2 »

krikkelke schreef: ↑
04 jun 2024 18:01
Heb toch ook’bijgekocht, kan de komende weken lager bij escalatie conflicten, olie enz....
- - EVS - barco- engie- cofinimmo- - kbc - kbc ancora- -ageas
-econocom- -Nyxoah-orange--umicore- dieteren -Orange

Blackadder
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 2604

Bericht door Blackadder »

Chukky2 schreef: ↑
04 jun 2024 18:08
krikkelke schreef: ↑
04 jun 2024 18:01
Heb toch ook’bijgekocht, kan de komende weken lager bij escalatie conflicten, olie enz....
Ik wacht nog even af om bij te kopen...Sell in May and go away is misschien ook dit jaar van toepassing :think:

sword1
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 44

Bericht door sword1 »

06/06 Betaaldatum, maar staat wel nog niet op mijn rekening!!!

Blackadder
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 2604

Bericht door Blackadder »

sword1 schreef: ↑
06 jun 2024 22:07
06/06 Betaaldatum, maar staat wel nog niet op mijn rekening!!!
Vreemd, ik heb het dividend vanmorgen voor 9u ontvangen (Bolero)

Largo
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 123

Bericht door Largo »

Hetzelfde voor mij. Bolero, al ontvangen. Keytrade nog niets...
Angst en hebzucht zijn oerinstincten die beleggers het leven erg moeilijk maken.

Plaats reactie