KBC Ancora
Re: KBC Ancora
Stel dat je van plan bent KBC Ancora te kopen :
Zou je dat dan nog kopen voor de ex-dividenddatum en het dividend meepikken (dat heb je dan alvast binnengehaald) en hopen dat de koers vlug weer naar het oude niveau gaat
of kopen de ochtend na ex-dividend waar de koers normaalgezien een stuk lager zal openen. Ik heb de indruk dat de koers van aandelen meestal minder doorzakken naar het niveau waarop ze in principe zouden moeten staan door de afname van het dividend.
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com
Ervoor betaal je 30 procent RV die van het dividend gaat. De beurzen lijken me over hun top en men zal in de toekomst aan de winsten zitten van de bankaandelen. Enerzijds door de rente anderzijds het tekort van vadertje staat. Persoonlijke mening, geen advies.geebee schreef: ↑29 mei 2024 17:42Stel dat je van plan bent KBC Ancora te kopen :
Zou je dat dan nog kopen voor de ex-dividenddatum en het dividend meepikken (dat heb je dan alvast binnengehaald) en hopen dat de koers vlug weer naar het oude niveau gaat
of kopen de ochtend na ex-dividend waar de koers normaalgezien een stuk lager zal openen. Ik heb de indruk dat de koers van aandelen meestal minder doorzakken naar het niveau waarop ze in principe zouden moeten staan door de afname van het dividend.
Ikzelf ben van plan om er bij te kopen na EX dividend datum.Momenteel heb ik er al in portefeuille hé, sinds jaren.Het moment waarop ik bijkoop is daarom niet direkt op 04/06..dat kan ook een paar daagjes later zijn.Ik wacht de koersschok steeds een beetje af bij dit aandeel. Ik mis dan wel het dividend dit jaar, maar geniet er wel van volgend jaar.Heb dit aandeel ( zowel KBC als KBc ancora van voor de financiele krisis ).Heb ze steeds laten staan, en af en toe wat bijgekocht
Helicopterview? liked last!
Wat ik wel een beetje mis, is dat de koers nog wat hoger gaat, zeker na de aankodiging van een toch zeer mooi dividend, dacht dat ze toch nog wat zou doorstijgen richting €48-€49 eventueel tegen de €50, maar jaseanimfje schreef: ↑29 mei 2024 19:21Ikzelf ben van plan om er bij te kopen na EX dividend datum.Momenteel heb ik er al in portefeuille hé, sinds jaren.Het moment waarop ik bijkoop is daarom niet direkt op 04/06..dat kan ook een paar daagjes later zijn.Ik wacht de koersschok steeds een beetje af bij dit aandeel. Ik mis dan wel het dividend dit jaar, maar geniet er wel van volgend jaar.Heb dit aandeel ( zowel KBC als KBc ancora van voor de financiele krisis ).Heb ze steeds laten staan, en af en toe wat bijgekocht
- - EVS - barco- engie- cofinimmo- - kbc - kbc ancora- -ageas
-econocom- -Nyxoah-orange--umicore- dieteren -Orange
-econocom- -Nyxoah-orange--umicore- dieteren -Orange
- Blackadder
- Premiummember
- waarderingen: 2604
Ik wacht nog even af om bij te kopen...Sell in May and go away is misschien ook dit jaar van toepassing
06/06 Betaaldatum, maar staat wel nog niet op mijn rekening!!!
- Blackadder
- Premiummember
- waarderingen: 2604
Hetzelfde voor mij. Bolero, al ontvangen. Keytrade nog niets...
Angst en hebzucht zijn oerinstincten die beleggers het leven erg moeilijk maken.