KBC Ancora
Re: KBC Ancora
In augustus 2022 vond ik hier een post dat de schuld per aandeel KBC Ancora 2,15 euro bedraagt.
Nu het inkoopprogramma is afgerond kunnen we momenteel volgende formule hanteren om de intrinsieke waarde te berekenen:
(1,066 X marktwaarde KBC-aandeel) - 2,15 € schulden per aandeel
Dus na de slotkoers van vandaag mogen we zeggen:
(1,066 x 63,80) - 2,15 = 65,86 euro
Ik las eerder dat Homer Bundy een monoholdingskorting toepast van 25%. Afgaande op zijn waardering zou dit volgende berekening geven (post van mei 2022)
75% van (1,066 x 63,80) - 2,15 = 49,41 euro intrinsieke waarde per aandeel KBC Ancora
Ben ik ergens vergeten rekening mee te houden of zou dit kloppen?
KristofD liked last!
Nu het inkoopprogramma is afgerond kunnen we momenteel volgende formule hanteren om de intrinsieke waarde te berekenen:
(1,066 X marktwaarde KBC-aandeel) - 2,15 € schulden per aandeel
Dus na de slotkoers van vandaag mogen we zeggen:
(1,066 x 63,80) - 2,15 = 65,86 euro
Ik las eerder dat Homer Bundy een monoholdingskorting toepast van 25%. Afgaande op zijn waardering zou dit volgende berekening geven (post van mei 2022)
75% van (1,066 x 63,80) - 2,15 = 49,41 euro intrinsieke waarde per aandeel KBC Ancora
Ben ik ergens vergeten rekening mee te houden of zou dit kloppen?
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com

- Blackadder
- Premiummember
- waarderingen: 3338
Lijkt me correct op het eerste zicht
Snorkel liked last!
@Snorkel
Korrekte denkwijze, doch de dag dat KBC wordt opgekocht , verdwijnt de mono-holding-korting volledig !
sword1 liked last!
Korrekte denkwijze, doch de dag dat KBC wordt opgekocht , verdwijnt de mono-holding-korting volledig !
- USSENTERPRISE
- Premiummember
- waarderingen: 2490
sword1 liked last!Re: KBC Ancora
Waarom dit dan aanhalen?USSENTERPRISE schreef: ↑15 mar 2023 09:16Neen, theoretisch kan alles maar een reële kans is er niet.

Die regionale bankencrisis blijft maar doorwegen op de koersen, is blijkbaar toch erger dan verwacht?
Probleem zit precies wat dieper, maar dat biedt wat aankoopopportuniteiten, enkel hoop ik dat deze malaise niet te lang blijft duren, dat de bankensector in het algemeen niet te veel schade lijdt.