ERIK GEENEN : voor- of tegenstander?

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
Maarten
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 103

Re: ERIK GEENEN : voor- of tegenstander?

Berichtdoor Maarten » 29 Jan 2014 14:27

Vraagje, Erik. Naast NBB en goud kopen, waarin steken we volgens jou ons geld het best nog om ons voor te bereiden op dergelijke storm? Quasi mijn hele kapitaal in goud steken vind ik niet echt goeie spreiding...
Ablx,Barco,Bekaert,CFE,Bois Sauv,CMB,Exmar,GIMV,Global Graph,MDX,Nyrstar,Picanol,QuestfG,RealDolmen,Recticel,Resilux,SAPEC,SBM,Softimat,Thrombo,Tubize

new_in_town
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 6

Berichtdoor new_in_town » 29 Jan 2014 18:35

Erik Geenen schreef:Ik hoop dat er hier weinig mensen zijn die geloven dat de financiële- en de eurocrisis achter de rug zijn.

We hebben het voorspel gehad. Als de huidige adempauze afgelopen is, zal de storm zijn ware gelaat tonen.

Beste Erik,

ik heb veel respect voor jou vanwege je vechtersmentaliteit en je scherpe kijk op een aantal zaken.

Kan je echter concreter zijn m.b.t. "voorspel"; "adempauze'; "storm zijn ware gelaat tonen". Ik volg o.a. ook Willem Middelkoop, René Tissen maar heb de indruk dat deze al lang aan de zijlijn staan te roepen terwijl het wachten is op het uitkomen van hun voorspelling van de ondergang van het financiële stelsel.

Graag je kundig advies en uiteenzetting over wat we binnenkort allemaal mogen verwachten.

Beste groeten

new_in_town
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor new_in_town » 29 Jan 2014 18:37

Maarten schreef:Vraagje, Erik. Naast NBB en goud kopen, waarin steken we volgens jou ons geld het best nog om ons voor te bereiden op dergelijke storm? Quasi mijn hele kapitaal in goud steken vind ik niet echt goeie spreiding...

Goede vraag aangezien grondstoffen waaronder goud ook gemanipuleerd worden.

Erik?

De Wereld
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1521

Berichtdoor De Wereld » 30 Jan 2014 12:09

Ik heb ergens gelezen dat je tot 40 % van je gehele kapitaal in fysiek goud mag (kan) omzetten. Het artikel heb ik echter niet meer.

40 % vind ik persoonlijk veel.

Lieve16
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1711

Berichtdoor Lieve16 » 30 Jan 2014 18:44

Bericht van Erik Geenen:

Op woensdag 11 maart zal ik om 19.30 uur, samen met de heer Jan Van Cutsem van goudhandelaar The House, een voordracht geven voor VFB Trefpunt Antwerpen aan de Karel De Grote Hogeschool, Nationalestraat 5, 2000 Antwerpen, Lokaal 312 - 3de verdieping

http://www.vfb.be/Vfb/Trefpunt/28425" onclick="window.open(this.href);return false;
De Wereld liked last!

De Wereld
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1521

Berichtdoor De Wereld » 30 Jan 2014 21:30

Indien we tijd hebben zouden we die avond toch ook wel eens willen meemaken.
Zouden niet leden ook deze avond mogen volgen?

Maarten
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 103

Berichtdoor Maarten » 30 Jan 2014 23:29

Ik ben destijds naar hem in Gent gaan luisteren, dat was zeker de moeite!
Voor de liefhebbers: http://www.youtube.com/watch?v=cVOI3liU3Xc" onclick="window.open(this.href);return false;
Ablx,Barco,Bekaert,CFE,Bois Sauv,CMB,Exmar,GIMV,Global Graph,MDX,Nyrstar,Picanol,QuestfG,RealDolmen,Recticel,Resilux,SAPEC,SBM,Softimat,Thrombo,Tubize

Lieve16
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1711

Berichtdoor Lieve16 » 31 Jan 2014 09:20

De Wereld schreef:Indien we tijd hebben zouden we die avond toch ook wel eens willen meemaken.

De Wereld, ik denk dat daar iedereen welkom is ! Misschien betalen niet-leden hiervoor iets meer ???

new_in_town
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor new_in_town » 01 Feb 2014 18:25

Erik Geenen schreef:
Arendsoog schreef:Het aandeel zit de laatste weken weer voorzichtig in de lift maar kan bijvoorbeeld een commerciële bank zoals KBC niet bijbenen met de koerswinst. Wat maakt NBB dan aantrekkelijker want als dit aandeel zo ondergewaardeerd is was het al lang opgepakt door institutionele beleggers. Probleem is volgens mij vooral wat Erik ook aangeeft dat de waarde van dit moment maar ook het dividend niet in verhouding staat met de reële/intrinsieke waarde.

Ik ben eerlijk gezegd bedroefd als de vergelijking gemaakt wordt tussen een centrale bank als de NBB en een commerciële bank als KBC die in de volgende fase van de financiële crisis wellicht heel snel terug met zware problemen te kampen zal krijgen.

Ik hoop dat er hier weinig mensen zijn die geloven dat de financiële- en de eurocrisis achter de rug zijn.

We hebben het voorspel gehad. Als de huidige adempauze afgelopen is, zal de storm zijn ware gelaat tonen.

In Italië wordt de nationale bank gebruikt om banken bail-out te geven "On Wednesday, Italy's government voted final approval to a decree hiking the value of Bank of Italy's share capital from €156K to €7.5 billion - something that had not been done since the 1930s."
http://www.zerohedge.com/news/2014-02-0 ... ailout-yet" onclick="window.open(this.href);return false;

Erik Geenen
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 32

Berichtdoor Erik Geenen » 16 Feb 2014 22:55

De Wereld schreef:Indien we tijd hebben zouden we die avond toch ook wel eens willen meemaken.

Iedereen is daar welgekomen, kwestie is tijdig in te schrijven.

Ik probeer volgende week tijd vrij te maken om te reageren op enkele recente posts op dit forum.