Euronav

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Wimpie85
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1421

Re: Euronav

Bericht door Wimpie85 »

Erwin5857 schreef:
25 mar 2021 09:48
Ik hoef helemaal niks te hebben. Ik vind je opmerking nogal agressief.
Rustig, rustig.

Ik bedoel maar: een negatief nieuwsbericht (een blokkage/incident) zou dan positief moeten uitpakken voor Euronav.

DROSTE
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 35

Bericht door DROSTE »

Een filmpje van de boosdoener die het Suez kanaal blokkeert

https://youtu.be/FH-_Mtkugbs

Die situatie zou nog tot maandag kunnnen duren wanneer het tij hoog genoeg staat om het schip te bevrijden.

ziet er wel komiek uit :lol:
blotte marc liked last!

aossa
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 71

Bericht door aossa »

Erwin5857 schreef:
25 mar 2021 08:42
Blokkering suez kanaal zou tankertarieven positief moeten beinvloeden (schepen die langer onderweg zullen zijn).
Is de pijplijn langsheen het kanaal ook geblokkeerd?

Erwin5857
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 160

Bericht door Erwin5857 »

Ik begrijp niet waarom mijn eenvoudige info in het belachelijke moet getrokken worden. Enfin ik zou zeggen veel plezier en verwacht van mij hier geen bijdragen meer.
Banner liked last!
Vastgoed (33%) : COFB, VGP, AED, CPINV, LEAS, ASC, HOMI, INTO, ADJ
Holdings (17%) : ACKB, SOF, GIMB, BREB
Infra (13%) : TINC, ELI
Finance (15%) : AGS, KBCA
Agro/Voeding (12%) : SIP, TERB, LOTB, GREEN, ABI, ALKKO
Overige (10%) : COLR, SOLB, EURN, NCYF, ONTEX, IBAB

ex-stoploss
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 874

Bericht door ex-stoploss »

Ik denk niet als een tanker een week geblokkeerd zit in het Suez-kanaal, dat de klant daar extra voor gaat betalen aan Euronav, integendeel, gaat eerder een schadevergoeding voor te laat leveren vragen.

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 5350
Contacteer:

Bericht door Beheerder »

Erwin5857 schreef:
25 mar 2021 12:38
Ik begrijp niet waarom mijn eenvoudige info in het belachelijke moet getrokken worden. Enfin ik zou zeggen veel plezier en verwacht van mij hier geen bijdragen meer.
Aossa maakte u niet belachelijk maar wees op een alternatief voor (olie-)vrachtverkeer door het Suezkanaal:
The Sumed Pipeline (also known as the Suez-Mediterranean Pipeline) is an oil pipeline in Egypt, running from the Ain Sokhna terminal in the Gulf of Suez, near the Red Sea, to offshore Sidi Kerir, Alexandria[1] in the Mediterranean Sea. It provides an alternative to the Suez Canal for transporting oil from the Persian Gulf region to the Mediterranean.
Wimpie85 liked last!
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

DROSTE
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 35

Bericht door DROSTE »

Het schip dat het Suez kanaal blokkeert heeft volgens radarbeelden eerst een bizar manoeuvre gemaakt...

Did Cargo Ship ‘Draw’ a *** Before Getting Stuck in Suez Canal?
https://www.snopes.com/fact-check/cargo ... ven-***/
https://youtu.be/t5IKbYcLgQA

schijnt te kloppen
While some social media users may have been skeptical of this image, thinking that it was just a crude joke, a spokesperson for Vesselfinder.com confirmed to Vice that the route was genuine, adding that “there is no room for some kind of conspiracies or false data.”
Als deze blokkade niet snel wordt opgelost zullen containerschepen rond Afrika moeten varen wat de route met een minstens een week zal verlengen.

Minder beschikbare containerschepen = hogere rates in het vooruitzicht? Misschien een tijdelijke spike zoals vorig jaar rond deze tijd.

aston
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 125

Bericht door aston »

ex-stoploss schreef:
25 mar 2021 18:19
Ik denk niet als een tanker een week geblokkeerd zit in het Suez-kanaal, dat de klant daar extra voor gaat betalen aan Euronav, integendeel, gaat eerder een schadevergoeding voor te laat leveren vragen.
Geen idee wie voor wat verzekerd is.
Wat wel zeker is, hoe langer het duurt, hoe minder capaciteit (omvaren, en een aantal staan nog aan te schuiven), hoe hoger de rates. Zowel dus voor de suezmaxes als voor de VLCC's.

Die sumed pipeline kan dacht ik de capaciteit van 2 suezmaxen per dag aan. Of die daar eenvoudig kunnen lossen en terugkeren, geen idee, en dan moet er een ander schip dit weer ophalen aan de overkant. Lijkt me organisatorisch niet eenvoudig in al die drukte. Of zie ik dat verkeerd?
Laatst gewijzigd door aston op 25 mar 2021 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Beheerder liked last!

aston
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 125

Bericht door aston »

Neem aan dat voor het gebruik van die pipeline ook extra betaald moet worden?

In de afspraak of terzake kwam euronav aan bod, die zouden deze week nog geen schepen daar hebben.

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 5350
Contacteer:

Bericht door Beheerder »

aston schreef:
25 mar 2021 22:57
Die sumed pipeline kan dacht ik de capaciteit van 2 suezmaxen per dag aan. Of die daar eenvoudig kunnen lossen en terugkeren, geen idee, en dan moet er een ander schip dit weer ophalen aan de overkant. Lijkt me organisatorisch niet eenvoudig in al die drukte. Of zie ik dat verkeerd?
Inderdaad een punt, dan ligt er wel een leiding maar als aan de andere kant geen tanker is om op te slaan dan is het nog geen oplossing. Een Nederlandse deskundige op het gebied van schepen bergen sprak al over in het slechtste geval een operatie van enkele weken :roll:
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

Plaats reactie