Euronav

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing
Sheridans
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 92
Contacteer:

Re: Euronav

Bericht door Sheridans »

[MODBREAK: Bericht verwijderd vanwege offtopic en politieke discussie]
(tijdelijk uitgestapt uit: Ontex,EVS, Acacia, Euronav, Biocartis (met verlies)) ik probeer de dalen mee te pikken en de toppen te verkopen en zo een deel van mijn verlies terug goed te maken.
Van -42% naar -26% momenteel
Later dit jaar (afhankelijk van evolutie) stap ik terug in Biocartis

Erwin5857
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 104
Contacteer:

Bericht door Erwin5857 »

[MODBREAK: Bericht verwijderd vanwege offtopic]

Stefkamielkafkajr
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 208
Contacteer:

Bericht door Stefkamielkafkajr »

15:07
Euronav optimistisch in nieuwe presentatie
Naar aanleiding van zijn algemene vergadering (die achter gesloten deuren plaatsvond) plaatste Euronav EURN-0,44% een nieuwe presentatie op zijn website. Daarin zegt de tankerrederij nogmaals dat ze momenteel volop kan profiteren van de vraag naar drijvende opslagcapaciteit, wat de vrachttarieven ondersteunt. In april waren wereldwijd al 129 VLCC’s (supertankers van 200.000-320.000 ton) in gebruik als drijvende opslagplaatsen. Daarnaast worden ook al 73 Suezmax tankers (120.000-200.000 ton) hiervoor ingezet.

Voor het aanbod van tankers ziet het er vrij goed uit. Het aantal orders voor nieuwe olietankers staat op het laagste peil in 23 jaar. Moeilijkere financiering en strengere regelgeving zullen ook een rem zetten op nieuwe bestellingen. Anderzijds wordt de tankervloot steeds ouder – 26 procent van de VLCC’s is ouder dan 15 jaar – en wordt het steeds duurder om oudere tankers in de vaart te houden, wat tot meer sloop zou moeten leiden.

In grote lijnen bevestigt de presentatie wat CEO Hugo de Stoop een paar weken geleden aan De Tijd vertelde en wat Euronav in zijn – bijzonder sterk – kwartaalrapport zei.

Op de website van Euronav zijn de antwoorden te vinden op schriftelijke vragen die de aandeelhouders naar aanleiding van de algemene vergadering konden stellen

bron de tijd
ritchie liked last!
Altice europe,aegon,, euronav, exmar , acacia pharma,fagron,,transgene, greenyard ,mdxhealt, pharming, , econocom.Xfab.oxurion.sorrento therapeutics

Lieve16
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 4154
Contacteer:

Bericht door Lieve16 »

Beursblik: ING verhoogt koersdoel Euronav
Euronav (17:35)
EUR 8,980 -0,020 (-0,22%)

(ABM FN) ING heeft dinsdag het koersdoel voor Euronav verhoogd van 8,50 naar 11,00 euro en handhaafde het koopadvies, na de sterker dan verwachte resultaten over het eerste kwartaal en de aantrekkelijke outlook van de olierederij.

De tarieven, zo betoogde ING, stijgen dankzij de sterke vraag.

Analist Mulder wees erop dat de koers van het aandeel momenteel aanzienlijk onder de intrinsieke waarde ligt, vanwege de vrees voor een neergang in de sector. Mulder is echter van mening dat de huidige marktomstandigheden zowel op de korte als de lange termijn erg goed zijn voor Euronav. Vandaar ook dat de analist zijn koersdoel opwaarts bijstelde, daarbij ook wijzend op het enorme dividend dat wordt uitgekeerd door Euronav.

Het aandeel Euronav noteerde dinsdag op een rode Brusselse beurs 1,0 procent hoger op 9,06 euro.

Sheridans
Forum gebruiker
Forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Sheridans »

EURONAV GENERAL SHAREHOLDERS MEETINGS APPROVE 2019 DIVIDEND AND SHARE BUYBACK AUTHORIZATION

ANTWERP, Belgium, 20 May 2020 – Euronav NV (NYSE: EURN & Euronext: EURN) (“Euronav” or the “Company”) is pleased to announce that today the general meetings of shareholders have approved the annual accounts for the year ended 31 December 2019, as well as the full year gross dividend of USD 0.35 per share. Taking into account the gross dividend of USD 0.06 per share already paid in October 2019, a balance of a gross amount of USD 0.29 per share shall be payable as of 9 June 2020. The shares will trade ex-dividend as from 28 May 2020 (record date 29 May 2020).

The dividend to holders of Euronext shares will be paid in EUR at the USD/EUR exchange rate of the record date. In view of this dividend payment, investors are reminded that shareholders cannot reposition their shares between the Belgian share register and the U.S. share register from Thursday 28 May 2020 9 a.m. CET until Tuesday 2 June 2020 9 a.m. CET.

Furthermore, the shareholders granted the authorization to the Supervisory Board to acquire a maximum of 10% of the existing shares or profit shares during a period of five years as from the publication of this decision in the Annexes to the Belgian Official Gazette.

The shareholders further:

• resolved to re-appoint Ms Grace Reksten Skaugen as independent member of the Supervisory Board for a term of two years, until and including the ordinary general meeting to be held in 2022. • acknowledged the expiry of the mandate of KPMG Bedrijfsrevisoren, represented by Mrs Patricia Leleu as of today and resolved to re-appoint, following the proposal of the Audit and Risk Committee which was followed by the Supervisory Board, KPMG Bedrijfsrevisoren, represented by Mr. Herwig Carmans, as statutory auditor for a term of three years until and including the ordinary general meeting to be held in 2023. • acknowledged and ratified in so far as necessary the resignation of Mr. Patrick (Paddy) Rodgers and Mr. Steven D. Smith as director of the Company, with effect as from 9 May 2019 and 6 December 2019, respectively.

The minutes of both the Annual General Meeting of shareholders and the Special General Meeting of shareholders will be uploaded on Euronav’s website (www.euronav.com) in the “Investors” section under “General Assemblies”: https://www.euronav.com/investors/corpo ... lies/2020/
charel01 liked last!
(tijdelijk uitgestapt uit: Ontex,EVS, Acacia, Euronav, Biocartis (met verlies)) ik probeer de dalen mee te pikken en de toppen te verkopen en zo een deel van mijn verlies terug goed te maken.

Marc2pk
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 17
Contacteer:

Bericht door Marc2pk »

Ondanks een prachtig kwartaal met mooie vooruitzichten, hoog dividend en binnenkort eigen aandelen inkoop van maximum 10 procent van de uitstaande aandelen, blijft alles maar zakken.
Blijkbaar is Euronav niet sexy genoeg!

Putbruy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1128
Contacteer:

Bericht door Putbruy »

er was vandaag niet veel sexy precies, morgen ander & beter
Marc2pk liked last!
in port : vanalles..

Sheridans
Forum gebruiker
Forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Sheridans »

Ik weet dat het slotdividend voor 2019 nu is goedgekeurd en begin juni word uitbetaald.
Maar, ik heb meermaals gelezen dat gezien de huidige enorme winsten van het eerste kwartaal (onder andere) er op kwartaalbasis een soort tussendividend zou worden uitbetaald. Ik kan iets hebben gemist voor alle duidelijkheid...

Weet iemand of dit klopt? Zo ja, wanneer dit definitief word goedgekeurd en uitbetaling gepland word?

Dank u

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 536
Contacteer:

Bericht door sjos »

Sheridans schreef:
21 mei 2020 23:22
Ik weet dat het slotdividend voor 2019 nu is goedgekeurd en begin juni word uitbetaald.
Maar, ik heb meermaals gelezen dat gezien de huidige enorme winsten van het eerste kwartaal (onder andere) er op kwartaalbasis een soort tussen dividend zou worden uitbetaald. Ik kan iets hebben gemist voor alle duidelijkheid...

Weet iemand of dit klopt? Zo ja, wanneer dit definitief word goedgekeurd en uitbetaling gepland word?

Dank u
Je hebt anders zelf de mededeling na de AV gepost. Begin juni krijg je dus een dividend dat beduidend hoger ligt dan de vorige keer.Het dividend wordt voortaan driemaandelijks uitbetaald.
Mij is iets anders onduidelijk in die text: het switchen tussen de Amerikaanse en het Belgische registratie. Ik dacht dat dit onmogelijk was.
Oorspronkelijk had ik via ING de Amerikaanse aandelen van Euronav gekocht en die verschenen alzo ook in de weergave van mijn aandelen portefeuille. Tot ING me schreef dat dit niet mocht, niet kon enz en ze dus die aankoop annuleerden en zouden omzetten in een aankoop van de Belgische aandelen aan de dagkoers van de oorspronkelijke aankoop. Ik voelde me wat in de zak gezet toen en dat gevoel blijft hangen
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 536
Contacteer:

Bericht door sjos »

Marc2pk schreef:
21 mei 2020 17:58
Ondanks een prachtig kwartaal met mooie vooruitzichten, hoog dividend en binnenkort eigen aandelen inkoop van maximum 10 procent van de uitstaande aandelen, blijft alles maar zakken.
Blijkbaar is Euronav niet sexy genoeg!
Wat een individuele persoon sexy vindt is de projectie van een innerlijk ideaal beeld op de werkelijkheid buiten het individu.
Dit kan ook een collectief proces zijn.De werkelijkheid (i.c. weergegeven in de beurskoers) is dus anders dan waargenomen.
Sorry voor het pedante. :geek:
Nijnijn liked last!
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen.

Plaats reactie