Euronav

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing
boskogol
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 13
Contacteer:

Re: Euronav

Bericht door boskogol »

Beheerder schreef:
19 mei 2020 11:42
Er is op gepaste wijze ingegrepen m.b.t. het trollen/bashen van Sas.
Dat is nog beter nieuws dan de koersdoelverhoging :up:
blotte marc liked last!

Sieg
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 73
Contacteer:

Bericht door Sieg »

Abramis brama schreef:
14 mei 2020 23:00
Sieg schreef:
14 mei 2020 22:21
Abramis brama schreef:
13 mei 2020 10:48
Mooi ! Onder de 9. Daar krijg je in juni al 1 euro van terugbetaald. :up:
Min 30% RV :cry:
Die je tot een dividendbedrag van 1600 EUR (indien getrouwd weliswaar) kan terug vorderen op je belastingbrief. Het werkelijke percentage na die "min" zal dus sowieso wel wat lager zijn dan 30. Cheer up ! :up: ;)
Min 30% RV!!
Die 240 EUR dividend die als alleenstaande kan gerecupereerd worden, zal slaan op andere dividenden.
Die 240 EUR is trouwens werkelijk belachelijk. Niet meer of minder om de brave huisvader "blij en braaf" te houden.

De werkelijke schande is dat de RV op korte termijn verdubbeld werd! (Van 15% naar 30%).
Om nog maar te zwijgen over de continue verhoging van de beurstaksen.

Niet te begrijpen dat men daar zo blij over is.
"Cheer up" en duimpje omhoog en knipoogje.
Men is zo blij terwijl we aan de lopende band bestolen worden en de mensen zien het niet.
Allemaal klappen in de handjes voor onze politici!

Abramis brama
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 58
Contacteer:

Bericht door Abramis brama »

Hoho, rustig maar ! Die 30 % vind ik zelf ook een vlammende schande, he. Maar daar gaan wij als kleine garnalen niets aan veranderen. Onder Di Rupo van 15 naar 25 % als zogenaamde "rijkentaks" (lees : hoe halen we de sparende huisvader nog wat méér geld uit zijn zakken ?) en daarna om de tsjeven van Peeters te paaien bij de pogingen-tot-regeringsvorming in dit onzinnig nep-land dat met spuug en plaksel aaneen hangt.

't Is slikken of verhuizen zoals het er nu voor staat. Of 100 % mikken op groeiaandelen, en de dividendbetalers links laten liggen. Ook geen goed idee, me dunkt...

Punt blijft dat na die aftrek er toch sowieso al geen 30 % meer vanaf gaat.

Maar om de puntjes op de i te zetten : ja, ik zou uiteraard ook veel liever terug een normale roerende voorheffing zien zónder vrijstelling dan dit gedrocht. Buitenlandse investeerders lopen door onze belachelijk hoge R.V. bovendien in een wijde boog om de aandelen van belgische bedrijven heen.

We hebben dringend een Vlaamse fiscaliteit nodig. Laat de PS-ers dan voor mijn part de R.V. in Wallonië maar optrekken naar 75 % en hun nieuwbakken staatje herdopen tot Zimbabwe-sur-Meuse. :lol: (Oei, weer een misplaatste smiley ;) Lap ! Nog een ! :wtf: )
Sheridans liked last!

Komajeju
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0
Contacteer:

Bericht door Komajeju »

Abramis brama schreef:
19 mei 2020 15:49
Hoho, rustig maar ! Die 30 % vind ik zelf ook een vlammende schande, he. Maar daar gaan wij als kleine garnalen niets aan veranderen. Onder Di Rupo van 15 naar 25 % als zogenaamde "rijkentaks" (lees : hoe halen we de sparende huisvader nog wat méér geld uit zijn zakken ?) en daarna om de tsjeven van Peeters te paaien bij de pogingen-tot-regeringsvorming in dit onzinnig nep-land dat met spuug en plaksel aaneen hangt.

't Is slikken of verhuizen zoals het er nu voor staat. Of 100 % mikken op groeiaandelen, en de dividendbetalers links laten liggen. Ook geen goed idee, me dunkt...

Punt blijft dat na die aftrek er toch sowieso al geen 30 % meer vanaf gaat.

Maar om de puntjes op de i te zetten : ja, ik zou uiteraard ook veel liever terug een normale roerende voorheffing zien zónder vrijstelling dan dit gedrocht. Buitenlandse investeerders lopen door onze belachelijk hoge R.V. bovendien in een wijde boog om de aandelen van belgische bedrijven heen.
Ik vrees dan toch dat we in de nabije toekomst ook niet verbaasd gaan moeten zijn als er nog een meerwaardebelasting bijkomt. Belasten van meerwaarden (na aftrek van eventuele verliezen geleden in hetzelfde jaar).

Abramis brama
Forum verkenner
Forum verkenner
Contacteer:

Komajeju schreef:
19 mei 2020 19:33
Ik vrees dan toch dat we in de nabije toekomst ook niet verbaasd gaan moeten zijn als er nog een meerwaardebelasting bijkomt. Belasten van meerwaarden (na aftrek van eventuele verliezen geleden in hetzelfde jaar).
Die aftrek van minwaarden vergeten ze daar graag bij te steken. Als ik terugdenk aan dat ander gedrocht, de "speculatietaks"...

De professionele profiteur (lees : de beroepsdoppers en andere fulltime uitkeringstrekkers) wordt hier dankzij de PS en haar Vlaamse hielenlikkers vetgemest met hetgeen ze afromen van de wedden van de werkende bevolking. Zéker wanneer die probeert te sparen met iets meer rendement dan op het spaarboekje. 't Is verdorie een verdoken noord-zuid -transfer op zich. :(

Erwin5857
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 104
Contacteer:

Bericht door Erwin5857 »

moderator, is dit een politiek forum?

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 536
Contacteer:

Bericht door sjos »

Erwin5857 schreef:
20 mei 2020 09:26
Nee. Anderzijds wordt de koers van Euronav wel bepaald door de geopolitiek over de olie.
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

Abramis brama
Forum verkenner
Forum verkenner
Contacteer:

Erwin5857 schreef:
Ohlala... Lange teentjes... :roll:
Me dunkt dat de roerende voorheffing en alle vormen van vermogens/meerwaardebelasting wel degelijk terzake zijn op een beleggingsforum.
Die belastingen worden opgelegd door de politiek. Eens expliciet herhalen wie verantwoordelijk was voor de verdubbeling van de R.V. van 15 naar 30% (Di Rupo en Peeters dus) lijkt me dan ook wel relevant. Sowieso doet dat ertoe op een forum dat focust op een bedrijf dat momenteel superdividenden uitkeert. Welkom op planeet Aarde. Mensen vergeten soms iets te snel door wie ze in de zak gezet werden in het verleden.

Ik lees vandaag trouwens dat Leemans van het ACV alweer aan 't azen is op een belasting van 1 % op vermogens vanaf 1 miljoen. Je vraagt je op den duur toch af hoe veel keer na elkaar ze uiteindelijk dezelfde euro willen belasten ?
stijn1983 liked last!

neku
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1239
Contacteer:

Bericht door neku »

Erwin5857 schreef:
Daar is een topic voor ;)
The aim of education is the knowledge, not of facts, but of values!

Erwin5857
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 104
Contacteer:

Bericht door Erwin5857 »

neku schreef:
20 mei 2020 11:54
Erwin5857 schreef:
Daar is een topic voor ;)
Mee eens. Is geldige algemene discussie.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen.

Plaats reactie