Euronav

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing
TaurineR
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 10
Contacteer:

Re: Euronav

Bericht door TaurineR »

Mag je nog blij zijn dat het een Belgisch bedrijf is, anders was het 2x 30%.....

Abramis brama
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 58
Contacteer:

Bericht door Abramis brama »

Sieg schreef:
14 mei 2020 22:21
Abramis brama schreef:
13 mei 2020 10:48
Mooi ! Onder de 9. Daar krijg je in juni al 1 euro van terugbetaald. :up:
Min 30% RV :cry:
Die je tot een dividendbedrag van 1600 EUR (indien getrouwd weliswaar) kan terug vorderen op je belastingbrief. Het werkelijke percentage na die "min" zal dus sowieso wel wat lager zijn dan 30. Cheer up ! :up: ;)
Gauthier liked last!

Sas
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 75

Bericht door Sas »

Grote bedrijven beginnen de dividenden te schrappen of te verlagen...zeker oliegerelateerde bedrijven...het is maar even een algemene vergadering organiseren en het is zo gebeurd...Volgens mij staat dit ook met euronav te gebeuren als de tankerrates nog wat gaan dalen...en dan gaan we naar koersen van 2 a 3 euro volgens mij...

ritchie
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 24
Contacteer:

Bericht door ritchie »

Er nog wat bijgekocht @8,93 ... GAK op 9,51 gebracht.
Euronav ,Aegon ,Kbc ,FuelCell ,Royal Dutch Shell ,Pharming ,Power Metals Corp ,Aedifica

Abramis brama
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 58
Contacteer:

Bericht door Abramis brama »

Sas schreef:
15 mei 2020 09:06
Grote bedrijven beginnen de dividenden te schrappen of te verlagen...zeker oliegerelateerde bedrijven...het is maar even een algemene vergadering organiseren en het is zo gebeurd...Volgens mij staat dit ook met euronav te gebeuren als de tankerrates nog wat gaan dalen...en dan gaan we naar koersen van 2 a 3 euro volgens mij...
1) 2 à 3 euro ? :lol: Je bent niet goed snik. Er bestaat ook nog zoiets als de boekwaarde van een bedrijf. EURN noteert daar nu al onder aan 82,35% van de boekwaarde, en dat is al een tijdelijke anomalie op zich. Ze gaan heus geen 70-80% onder de boekwaarde gaan noteren.
2) De resultaten van Q2 zijn al met zekerheid beter dan die van Q1, en die van Q1 waren fenomenaal.
3) Ook voor Q3 zijn er al schepen vastgelegd aan 65k+
4) Zelfs als de tankerrates zouden dalen, dan zie ik dat in 2020 nog niet zo gauw onder de breakeven van VLCCs en Suezmax gaan. 15 % van de wereldvloot is momenteel uit roulatie door opslag op zee, en dat percentage wordt nog dagelijks groter.
5) Met een schuldgraad van amper 42% na de dividenduitkering in juni (in Q1 werd de nettoschuld nog met 100 miljoen afgebouwd) en meer dan 300 miljoen cash-on-hand zou EURN probleemloos een fase van zwakkere tarieven kunnen uitzweten. Maar ik zie die tarieven nog niet zo snel onder breakeven zakken. Integendeel.
6) Tegen 2021 zal 26 % van de VLCC's wereldwijd ouder dan 15 jaar zijn. Dat betekent dat ze vanaf dan periodiek gecontroleerd moeten worden (= hoge onderhoudskosten + periodiek onbeschikbaar voor transport), en dus sneller in aamerking zullen komen voor scrapping. Combineer die hogere verschrotingsdruk (mede gesterkt door de steeds strengere milieu-reglementering) met het orderboek van scheepswerven dat gezakt is tot 7% van de wereldvloot (én dalend want er worden heel wat orders geannuleerd) en daarmee het laagste peil bereikt sinds 1997 en we mogen er gerust van uit gaan dat de toekomst rooskleurig is. Zelfs als de tarieven al ZOUDEN dalen, dan zou zelfs dat een voordeel zijn voor EURN met zijn jonge vloot, want het zou het verder uitdunnen van de wereldvloot alleen maar in een stroomversnelling brengen, wat op termijn een permanent kussen onder de tarieven zal leggen.
7) Ik verwacht (en hoop) wél dat EURN beslist om het dividend in Q2 te halveren ten voordele van share buybacks, op voorwaarde dat die buybacks kunnen gebeuren onder $10, want - zoals al gezegd - dit is een anomalie.

Ik geloof eigenlijk voor geen meter dat jij meent wat je schrijft. Rotte patatten, koersdoelen van 2-3 euro, ... Jij bent een trol die opzettelijk baarlijke onzin komt spuien om reactie uit te lokken. :roll:
Gauthier liked last!

boskogol
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 13
Contacteer:

Bericht door boskogol »

Als de mods een overduidelijke troll als Sas niet bannen, kunnen we dan afspreken dat er gewoon niemand meer op reageert?
Dan verdwijnt dat soort aandachtzoekertjes vanzelf wel hoor.
Desoto liked last!

StijnD
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 5
Contacteer:

Bericht door StijnD »

(ABM FN) ING heeft dinsdag het koersdoel voor Euronav verhoogd van 8,50 naar 11,00 euro en handhaafde het koopadvies, na de sterker dan verwachte resultaten over het eerste kwartaal en de aantrekkelijke outlook van de olierederij.

De tarieven, zo betoogde ING, stijgen dankzij de sterke vraag.

Analist Mulder wees erop dat de koers van het aandeel momenteel aanzienlijk onder de intrinsieke waarde ligt, vanwege de vrees voor een neergang in de sector. Mulder is echter van mening dat de huidige marktomstandigheden zowel op de korte als de lange termijn erg goed zijn voor Euronav. Vandaar ook dat de analist zijn koersdoel opwaarts bijstelde, daarbij ook wijzend op het enorme dividend dat wordt uitgekeerd door Euronav.

Het aandeel Euronav noteerde dinsdag op een rode Brusselse beurs 1,0 procent hoger op 9,06 euro.
blotte marc liked last!

blotte marc
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 353
Contacteer:

Bericht door blotte marc »

ING trekt zijn koersdoel voor Euronav EURN1,67% fors op van 8,50 naar 11 euro. Het koopadvies blijft overeind. Analist Quirijn Mulder wijst in een lijvig rapport op de sterker dan verwachte cijfers over het eerste kwartaal en de aantrekkelijke vooruitzichten op zowel korte als lange termijn.

'De waardering is laag, gezien de intrinsieke waarde per aandeel net boven 11 euro ligt', luidt de redenering. 'De markt is te bevreesd over een terugval van de verhuurtarieven, terwijl wij net geloven dat de vooruitzichten goed zijn. Het orderboekje voor nieuwe tankers vertegenwoordigt amper 6 procent van de wereldwijde vloot. Dat is het laagste peil in 20 jaar wegens de onzekerheid in de markt, de nieuwe milieunormen en de onwil van banken om schepen te financieren.'

Mulder denkt dat Euronav dit jaar een brutobedrijfswinst van 1,3 miljard dollar kan realiseren. In het eerste kwartaal lag de gemiddelde dagprijs voor een mammoettanker op 73.000 dollar, dit kwartaal op 95.000 dollar. Dat cijfer zou volgens ING een 'ongelofelijk' dividendrendement van 34 procent opleveren omdat Euronav 80 procent van zijn winst uitkeert. Voor 2021 en 2022 voorspelt de analist een daling tot respectievelijk 920 en 767 miljoen dollar brutobedrijfswinst.

Bron De Tijd
Invstr liked last!
Van winst nemen is nog nooit iemand armer geworden...

gede
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 817
Contacteer:

Bericht door gede »

Sas schreef:
15 mei 2020 09:06
Allé, hij is weer terug met z'n totaal ongefundeerde zever over Euronav...

Ik vat nog even samen: Sas heeft Euronav eerst volop gepromoot op 11 euro. Daarna daalden ze naar 7, leed hij ongetwijfeld verlies en sindsdien is er niets goeds meer aan. Daarna riep hij letterlijk 2 of 3 jaar dat ze naar 2 euro gingen. De koers steeg echter voor hem pijnlijk hard terug.

Beste forumbeheer, we hadden hier een afspraak over. Indien Sas opnieuw zou opduiken en identiek hetzelfde doen, zou hij een definitieve ban krijgen. Ik reken op jullie standvastigheid.

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 4177
Contacteer:

Bericht door Beheerder »

Er is op gepaste wijze ingegrepen m.b.t. het trollen/bashen van Sas.
kronos liked last!
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen.

Plaats reactie