Euronav

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing
Accountant
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Euronav

Bericht door Accountant »

Op basis van de cijfers per 31/12/2019:

Schuldgraad <50% en liquiditeiten om net geen 2x de korte termijn schulden terug te betalen. Kerngezond bedrijf.

Abramis brama
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 58
Contacteer:

Bericht door Abramis brama »

Om het met de woorden van den Stoop te zeggen : "And obviously when you look at the balance sheet and when you look at our current leverage, there's no reason to use any of those earnings to decrease the leverage as we – as it is slowing of and to a certain extent maybe too low."

De balans van EURN is oerdegelijk. Er zijn tankerbedrijven die schulden van een heel andere grootte-orde hebben. EURN heeft momenteel meer dan 300 miljoen euro liggen rondslingeren in de lade. Rijm dat maar eens met liquiditeitsproblemen. Of 't zou moeten zijn dat die rotte patatten er weer voor iets tussen zitten natuurlijk... :think:
kronos liked last!

aston
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 92
Contacteer:

Bericht door aston »

Ik lig niet wakker van de koersprijs zolang die dividenden maar binnenkomen. Daar zie ik de komende 12 maand weinig verandering in brengen.

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 538
Contacteer:

Bericht door sjos »

aston schreef:
12 mei 2020 22:44
Ik lig niet wakker van de koersprijs zolang die dividenden maar binnenkomen. Daar zie ik de komende 12 maand weinig verandering in brengen.
Het al dan niet uitbetalen van een dividend gaat het kwaliteitsmerk worden voor een bedrijf (en dus een koers opwaarderen). Kijk maar hoe gisteren Vodafone een opstoot kende toen bekend werd dat ze de dividend behielden.
123,380 GBp +10,680 +9,48%)
charel01 liked last!
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

USSENTERPRISE
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1432
Contacteer:

Bericht door USSENTERPRISE »

Sas schreef:
12 mei 2020 20:46
Volgens mij is het heel simpel..euronav heeft te veel schulden op de balans staan...bij een terugval van de rates kunnen er liquiditietsproblemen ontstaan...
Sas toch. Een sterke liquiditeitsbuffer is net een sterk punt van Euronav. De schulden zijn beperkt voor zulk een kapitaalintensieve onderneming. De interestlasten zijn klein in verhouding tot de totale inkomsten en vooral : ze zijn dalend. Door de Fed en ECB ingrepen in de kapitaalmarkt, ook voor corporates, zullen de interestlasten verder dalen.
Waar je het haalt weet ik niet maar een schuldenprobleem is er alleszins niet.

Relipul
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 17
Contacteer:

Bericht door Relipul »

boskogol schreef:
11 mei 2020 11:03
Relipul schreef:
08 mei 2020 21:43
Op welke koers kan ik best mikken om nog voordelig in te kopen voor het dividend?
Eerlijk gezegd, als je deze graag wilt, zou ik gewoon een marktorder plaatsen.
Een koersdaling kan nog wel als de olieprijs plots zou opveren, maar de olievoorraden zijn hoe dan ook gigantisch dus elke prijsstijging zou tijdelijk zijn.
Als je daarop moet gaan speculeren kan je wel eens bedrogen uitkomen, want het omgekeerde kan even goed gebeuren.
Het dividend is zo enorm dat een "dure" aankoop ook geen ramp is. Elke koers tussen 9 en 10 is dus mooi, onder de 9 zou natuurlijk nog beter zijn maar is gokken.
Juist ingestapt aan €8,99

Nu mag het beginnen stijgen ;-)

Abramis brama
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 58
Contacteer:

Bericht door Abramis brama »

Mooi ! Onder de 9. Daar krijg je in juni al 1 euro van terugbetaald. :up:

K/w
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1090
Contacteer:

Fearnleys

Bericht door K/w »

Fearnleys
Weekly Report
Week 20 - May 14, 2020
https://fearnpulse.com/#3

TANKERS

VLCC
The VLCC market is moving in a sideways fashion, still yielding daily earnings in the $50-60k range. However, the longer view has taken a hit after Saudi announced an additional “voluntary” output cut of 1 million bpd from June, which was quickly supported by Kuwait and UAE committing to cut an additional 80k and 100k bpd respectively. And, needless to say, with the ongoing pandemic and surrounding restrictions, demand is unlikely to increase significantly for quite some time yet. Thus, a certain "urgency" is becoming evident, and with that more susceptible owners. As such we see little or no upside going forward, unless we get a new Contango scenario with WTI contracts due to settle next week.

Suezmax
The Suezmax market is still trying to find its balance. The moment we think its stabilizing, the cargo activity increases, and we have another peak. This time might be different though. The list is looking fairly balanced in the West, but we will have a massive list in the East going into next week. In the West, it is the Mediterranean and Black Sea being most active, keeping the market at decent levels. North Sea has been strangely quiet, so owners opening up there, have need to ballast south for cargoes. Going forward we expect the market to remain rather stable, at least if we compare it to previous months.

Aframax
With a large proportion of available vessels on the tonnage list in the North Sea and Baltic being relets, we had as a result less spot cargoes in the market. As activity cooled off a little rates came off accordingly down to ws105 level. This week we have seen a bit more activity and owners holding back and thoroughly calculating returns on each cargo being proposed. Sentiment has changed a bit and we could see rates firm further in the week to come. In the Mediterranean and Black Sea, we have seen some activity this week with a healthy flow of fresh cargoes coming into the market, among them quite a few FO stems with options going East. However, the tonnage list is still long and with a number of ships available in the natural fixing window, rates have more or less remained at steady levels throughout the week. In the week to come we expect the market to keep on moving sideways, if not a slightly softening trend.
Wees hebzuchtig als de markt angstig is en
wees angstig als de markt hebberig is.

Gauthier
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 76
Contacteer:

Bericht door Gauthier »

Relipul schreef:
13 mei 2020 09:31
boskogol schreef:
11 mei 2020 11:03
Relipul schreef:
08 mei 2020 21:43
Op welke koers kan ik best mikken om nog voordelig in te kopen voor het dividend?
Eerlijk gezegd, als je deze graag wilt, zou ik gewoon een marktorder plaatsen.
Een koersdaling kan nog wel als de olieprijs plots zou opveren, maar de olievoorraden zijn hoe dan ook gigantisch dus elke prijsstijging zou tijdelijk zijn.
Als je daarop moet gaan speculeren kan je wel eens bedrogen uitkomen, want het omgekeerde kan even goed gebeuren.
Het dividend is zo enorm dat een "dure" aankoop ook geen ramp is. Elke koers tussen 9 en 10 is dus mooi, onder de 9 zou natuurlijk nog beter zijn maar is gokken.
Juist ingestapt aan €8,99

Nu mag het beginnen stijgen ;-)
Hier ook een beperkte positie aan €8,905.
Cash: 27%
ETF: 41% (IWDA, USTE, IEMA, IUSN, BNK)
Stocks: 32% (AGES, ASMI, BABA, BPOST, EUAV, GBLB, GLPG, GOOG, INGA, SOF)

Sieg
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 73
Contacteer:

Bericht door Sieg »

Abramis brama schreef:
13 mei 2020 10:48
Mooi ! Onder de 9. Daar krijg je in juni al 1 euro van terugbetaald. :up:
Min 30% RV :cry: :cry: :cry:

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen.

Plaats reactie