Euronav

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing
Sas
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 61

Re: Euronav

Berichtdoor Sas » 15 Mei 2019 10:58

johnnybeurs schreef:Bron de tijd

09:27
KeplerCheuvreux krikt koersdoel Euronav iets op
De analisten van KeplerCheuvreux herhalen met klem hun koopadvies voor Euronav EURN0,00% en verhogen hun koersdoel van 14,5 tot 15 euro. Hun voornaamste argument is dat de overzeese uitvoer van de Verenigde Staten nu groter is geworden dan de maritieme invoer van dat land. Dat betekent dat de Amerikaanse schalierevolutie in plaats van een domper voor de tankervaart nu de voornaamste groeimotor is geworden voor de afzienbare toekomst.

Het beurshuis verwacht dat de tankertarieven volgende winter zullen aantrekken en voorspelt VLCC-tarieven van 72.000 dollar per dag in 2020. Euronav is met zijn grote blootstelling aan de spotmarkt uitstekend geplaatst om daarvan te produceren. 'Als wij het juist voor hebben met onze voorspellingen, kan de onderneming een dividendmachine worden met een vrijekasstroomrendement van meer dan 50 procent.'

De zomer is in aantocht en da boyz van KeplerCheuvreux hebben uw centjes nodig om met hun veeleisende materialistische (en dikwijls ook blonde, rondborstige) dames uit te kunnen pakken in mondaine badplaatsen...Als, als als..als ons kat een koei was...en de rest van het verhaal kent u waarschijnlijk ook...
smartie liked last!

Word gratis lid op Beursig.com

Discussieer met duizenden beleggers en profiteer
van minder advertenties en abonneer op onderwerpen.

Registreer nu binnen enkele tellen

powered by Surfing Waves

gede
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 704

Berichtdoor gede » 15 Mei 2019 11:08

Sas schreef:

De analisten van KeplerCheuvreux herhalen met klem hun koopadvies voor Euronav EURN0,00% en verhogen hun koersdoel van 14,5 tot 15 euro. Hun voornaamste argument is dat de overzeese uitvoer van de Verenigde Staten nu groter is geworden dan de maritieme invoer van dat land. Dat betekent dat de Amerikaanse schalierevolutie in plaats van een domper voor de tankervaart nu de voornaamste groeimotor is geworden voor de afzienbare toekomst.

Het beurshuis verwacht dat de tankertarieven volgende winter zullen aantrekken en voorspelt VLCC-tarieven van 72.000 dollar per dag in 2020. Euronav is met zijn grote blootstelling aan de spotmarkt uitstekend geplaatst om daarvan te produceren. 'Als wij het juist voor hebben met onze voorspellingen, kan de onderneming een dividendmachine worden met een vrijekasstroomrendement van meer dan 50 procent.'

De zomer is in aantocht en da boyz van KeplerCheuvreux hebben uw centjes nodig om met hun veeleisende materialistische (en dikwijls ook blonde, rondborstige) dames uit te kunnen pakken in mondaine badplaatsen...Als, als als..als ons kat een koei was...en de rest van het verhaal kent u waarschijnlijk ook...

De evolutie van het aandeel blijft persoonlijk blijkbaar enorm 'pikken'. Ik vraag mij wel af waarom persoonlijke niet-onderbouwde negatieve gevoelens persé altijd op het forum moeten.

Wie een paar jaar terug net voor de terugval Euronav in alle talen aanraadt aan 11 euro en ze daarna na de val op 7 euro even sterk komt afraden omdat ze "naar 2 euro zouden gaan", schat het aandeel zo enorm slecht in dat men toch zou denken dat men hieruit zijn conclusies trekt en zich terughoudend opstelt. Niets is echter minder waar.
johnnybeurs liked last!

johnnybeurs
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 708

Berichtdoor johnnybeurs » 15 Mei 2019 11:10

Sas schreef:

@sas ,
Gelieve de volgende keer iets nuttigs te posten aub
blotte marc liked last!
in port : arcelor, Acacia pharma, Thrombo - oxurion, Celyad, Nyrstar ,Greenyard foods , econocom, SBM Offshore , Euronav ,fondsen , obligaties.

USSENTERPRISE
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1267

Berichtdoor USSENTERPRISE » 15 Mei 2019 16:34

@sas.
Onze excuses dat Euronav stijgt Sas. Probeert er u over te zetten.
OsiriX liked last!

Sas
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Sas » 15 Mei 2019 16:40

USSENTERPRISE schreef:@sas.

Ik heb hier geen probleem mee hoor. Integendeel ik hoop dat je uw winsten kan verzilveren en er iets leuk mee kan doen.
Maar laat mij toe te zeggen dat ik meer vertrouwen heb in het beursadvies van mijn waterschildpadden dan dat van de Keplers...??hoe was het ook al weer...??

neku
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 695

Berichtdoor neku » 15 Mei 2019 16:52

Sas schreef:

Ik heb hier geen probleem mee hoor. Integendeel ik hoop dat je uw winsten kan verzilveren en er iets leuk mee kan doen.
Maar laat mij toe te zeggen dat ik meer vertrouwen heb in het beursadvies van mijn waterschildpadden dan dat van de Keplers...??hoe was het ook al weer...??

er zijn reeds goede resultaten behaald met apen, een octopus en een goudvis dacht ik. Wel uiteraard in een bull market omgeving :roll:
The aim of education is the knowledge, not of facts, but of values!

USSENTERPRISE
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1267

Berichtdoor USSENTERPRISE » 15 Mei 2019 16:52

Sas schreef:

Ik heb lang geleden een call optie geschreven met strike 9 EUR voor uitoefening in juni. Ik hoop dat ik ze niet kwijt sukkel.
Adviezen van beurshuizen zijn inderdaad niet meer waard dan die van waterschildpadden. Integendeel zelfs : de beurshuizen willen ons bewust op het verkeerde been zetten.

aston
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 79

Berichtdoor aston » 15 Mei 2019 19:51

Ik stel vast dat het aandeel begin dit jaar reeds enorm gestegen is. Net zoals voordien regelmatig een opflakkering. Heb niet meer bijgekocht omdat ik te moeilijk kan inschatten wanneer de beterschap er daadwerkelijk aankomt.

Hoe dan ook, het bood opportuniteiten genoeg. En zal dit nog doen.

Sas
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Sas » 20 Mei 2019 15:27

Volgens mij moet beurshuis Keplerdinges dringend investeren in een nieuwe octopus...

vogelspotter
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 2837

Berichtdoor vogelspotter » 24 Mei 2019 11:36

24-05-2019
09:32

Dalende vrachttarieven wegen op Euronav

Het aandeel Euronav verloor gisteren 3,3 procent en verliest vanmorgen nog eens 2,9 procent. De vrachttarieven voor olietankers zijn al bijna twee weken onafgebroken aan het dalen, blijkt uit de Baltic Dirty Tanker Index, die de tankertarieven op 12 belangrijke vaarroutes samenbrengt.

De koers van Euronav beweegt ook vaak mee met de olieprijs en met de aandelen van petroleummaatschappijen. De olieprijs zakte gisteren met 4,55 procent door zorgen over de impact van de Amerikaans-Chinese handelsoorlog op de wereldeconomie en door hoge Amerikaanse olievoorraden. De aandelen van oliebedrijven verloren daardoor terrein. Vanmorgen herstelde de Brent-olie met 0,9 procent.

Op de algemene vergadering van Euronav voorspelde CEO Hugo De Stoop dat het tweede kwartaal nog moeilijk wordt, maar hij verwacht beterschap vanaf de tweede jaarhelft.

Bron:"De Tijd"
charel01 liked last!
In port:AB Inbev,Arcelor,ASIT,Avantium, Deceun,Deutsche Bank,econocom,Euronav, Greenyard,OneSpan ,Weight Watchers, X-Fab,Wessanen,UCB.
Verk.TomTom,Nyrstar,Petobras(PBR-A).