Euronav

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing
cicero007
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 398

Re: Euronav

Berichtdoor cicero007 » 29 Jan 2019 15:36

gede schreef:Helaas, het lijkt echt te moeilijk om de eer aan zichzelf te houden. Gelukkig is papier en het forum geduldig. Gewoon even willekeurig een pagina opgezocht (P. 400). Wat lezen we daar in januari 2016 toen de koers 10 à 11 euro stond:

Sas schreef:Volgens mijn bescheiden mening lijkt me dit toch een uniek instapmoment, mocht je nog over cash beschikken...

De koers begon toen aan een roetsj naar beneden en toen keerde Sas zijn kar en veranderde de toon. Ongetwijfeld behoorlijk verlies genomen. Learn to live with it.

Ik zou zeggen, stop nu gewoon met uw aan- en verkooppraatjes.

Misschien gewoon stoppen met steevast op zn posts te reageren, misschien dooft zijn geldingsdrang om nietszeggend te posten dan wel vanzelf uit....
charel01 liked last!
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen ...

powered by Surfing Waves

Sas
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 62

Berichtdoor Sas » 29 Jan 2019 17:49

cicero007 schreef:
gede schreef:Helaas, het lijkt echt te moeilijk om de eer aan zichzelf te houden. Gelukkig is papier en het forum geduldig. Gewoon even willekeurig een pagina opgezocht (P. 400). Wat lezen we daar in januari 2016 toen de koers 10 à 11 euro stond:

Sas schreef:Volgens mijn bescheiden mening lijkt me dit toch een uniek instapmoment, mocht je nog over cash beschikken...

De koers begon toen aan een roetsj naar beneden en toen keerde Sas zijn kar en veranderde de toon. Ongetwijfeld behoorlijk verlies genomen. Learn to live with it.

Misschien gewoon stoppen met steevast op zn posts te reageren, misschien dooft zijn geldingsdrang om nietszeggend te posten dan wel vanzelf uit....

In januari 2016 zag de wereld er nog geheel anders uit dan nu...mensen die toen zijn ingestapt, zoals ikzelf, hebben nog goed geld kunnen verdienen want de koers is nog naar 11 en 12 gestegen. Daarna is het idd veranderd en heb ik ook gezegd zoals het is, uitstappen...met het gekende gevolg van vandaag. Ik heb zelf geen enkele roetsbaan gemist wat betreft euronav...de roets van 2 naar 9, uitgestapt, terug in aan 9 en uitgestapt aan 11.50 en daarna uitgestapt...en nu wacht ik terug op 2 euro wat hopelijk niet lang meer zal duren...

gede
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 725

Berichtdoor gede » 29 Jan 2019 18:47

Sas schreef:
cicero007 schreef:

In januari 2016 zag de wereld er nog geheel anders uit dan nu...mensen die toen zijn ingestapt, zoals ikzelf, hebben nog goed geld kunnen verdienen want de koers is nog naar 11 en 12 gestegen. Daarna is het idd veranderd en heb ik ook gezegd zoals het is, uitstappen...met het gekende gevolg van vandaag. Ik heb zelf geen enkele roetsbaan gemist wat betreft euronav...de roets van 2 naar 9, uitgestapt, terug in aan 9 en uitgestapt aan 11.50 en daarna uitgestapt...en nu wacht ik terug op 2 euro wat hopelijk niet lang meer zal duren...

Gij zit ongelofelijk hard te zeveren. De koers heeft nooit meer hoger gestaan na de dag dat u mensen aanraadde om te kopen. Ook nadat de koers serieus terugviel, zei u "dat je liever Euronavs had dan geld op de bank". U heeft toen nog uitspraken gedaan die haaks staan op wat u nu vertelt. Maar ik zal het maar zo laten en stoppen en hoop van u hetzelfde. ;-)
Lukang liked last!

Sas
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 62

Berichtdoor Sas » 29 Jan 2019 21:02

gede schreef:
Sas schreef:
cicero007 schreef:

Gij zit ongelofelijk hard te zeveren. De koers heeft nooit meer hoger gestaan na de dag dat u mensen aanraadde om te kopen. Ook nadat de koers serieus terugviel, zei u "dat je liever Euronavs had dan geld op de bank". U heeft toen nog uitspraken gedaan die haaks staan op wat u nu vertelt. Maar ik zal het maar zo laten en stoppen en hoop van u hetzelfde. ;-)

Dit zou kunnen dat ik dat heb gezegd, maar je moet elke uitspraak in zijn tijdskader kunnen plaatsen....zowel de maatschappij, de zeden, de economische veranderingen gaan de laatste tijd zo snel door de digitalisering dat een tijdsspanne van bijvoorbeeld 2 jaar helemaal anders moet worden ingeschat dan diezelfde tijdsspane tussen de jaren 50 en het millenium . De digitale tsunami, die zich nog maar in embryonale fase bevindt, en de klimaat en migratieproblemen hebben de wereldeconomie en maatschappelijke visies (opkomend populisme, nationalisme, fascisme, communisme) enorm veranderd. Daardoor kan het voorkomen dat iemand voor de ene een 'zeveraar' is en voor de andere, iemand die een klare kijk heeft op de nieuwe wereld die eraan zit te komen...
Daardoor

charel01
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 9797

Berichtdoor charel01 » 30 Jan 2019 09:28

Op 30 januari 2019 hebben de analisten van ING hun beleggingsadvies voor Euronav (EURN; ISIN: BE0003816338) herhaald. Het advies van ING voor Euronav blijft "kopen".
De analisten behouden hun koersdoel van 8,50 EUR.
dochter123 liked last!
Go with the flow.

vogelspotter
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 2947

Berichtdoor vogelspotter » 30 Jan 2019 11:33

MARKTEN LIVE

30-01-2019
11:04

Euronav: ING ziet beterschap vanaf 2020

ING-analist Quirijn Mulder komt in een ruimer rapport terug op de vierdekwartaalcijfers van Euronav en de vooruitzichten voor de tankermarkt. Aan zijn koersdoel (8,50 euro) en advies (kopen) raakt hij niet.

Mulder verwacht dat de eerste negen maanden van 2019 nog uitdagend worden door ‘aanbodproblemen’ (de oplevering van 79 nieuwe tankers), maar de geopolitieke onrust en de voorbereiding op IMO 2020 (strengere uitstootnormen voor zeeschepen) kunnen wat soelaas bieden. Vanaf 2020 ziet hij een tankermarkt die meer in evenwicht is dankzij een aanhoudende vraag (naar verschepingscapaciteit) en minder nieuwe schepen.

2019 is goed gestart, met vrachttarieven die boven het breakevenpunt uitkomen. De vrachttarieven zullen in lente echter verzwakken en het derde kwartaal zal naar gewoonte zwak zijn. Het vierde kwartaal zou dan weer aanzienlijk beter moeten worden met IMO 2020 voor de deur.

Rond IMO 2020, dat het zwavelgehalte in scheepsfuel beperkt tot 0,5 procent vanaf 1 januari 2020, is er echter veel onzekerheid. De nieuwe regelgeving zal een dramatische impact hebben op de brandstofketen. Rederijen hebben immers de keuze: op zwavelarme fuel varen of op zware fuel blijven varen en de uitlaatgassen zuiveren door middel van scrubbers. Een aantal landen heeft echter ‘open-loop scrubbers’ (waarbij de vervuiling in het zeewater terechtkomt) al verboden. Dat kan tot meer sloop van oudere tankers leiden. Ook het vervoer van aardolie zelf kan gevolgen ondervinden, merkt Mulder op, aangezien de vraag naar zware fuel zou kunnen afnemen.

Bron:"De Tijd"
johnnybeurs liked last!
In port:AB Inbev,Arcelor,ASIT,Avantium, Deceun,Deutsche Bank,econocom,Euronav, Greenyard,OneSpan ,Petrobras(PBR-A),Weight Watchers, X-Fab,Wessanen,UCB.
Verk.TomTom,Nyrstar.

Karl
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 616

Berichtdoor Karl » 30 Jan 2019 13:50

Enerzijds heeft ING het over een tankermarkt die vanaf 2020 meer in evenwicht is en dat er een aanhoudende vraag blijft naar verschepingscapaciteit. Anderzijds spreekt men dat wat betreft Euronav weer tegen doordat de vraag naar zware fuel kan afnemen. Die zware fuel is toch juist waar Euronav het van moet hebben?
Engie Euronav KBC Galapagos Acacia ABN Amro Aegon

reteiP
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 386

Berichtdoor reteiP » 30 Jan 2019 15:46

Karl schreef:Enerzijds heeft ING het over een tankermarkt die vanaf 2020 meer in evenwicht is en dat er een aanhoudende vraag blijft naar verschepingscapaciteit. Anderzijds spreekt men dat wat betreft Euronav weer tegen doordat de vraag naar zware fuel kan afnemen. Die zware fuel is toch juist waar Euronav het van moet hebben?

Zou wel raar zijn moesten de VLCC voornamelijk de wereld rondvaren met brandstof voor andere VLCC's. :D

Karl
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 616

Berichtdoor Karl » 31 Jan 2019 20:13

Het zijn de woorden van die analist die zich volgens mij zelf wat tegenspreekt.
Engie Euronav KBC Galapagos Acacia ABN Amro Aegon

charel01
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 9797

Berichtdoor charel01 » 04 Feb 2019 08:37

CEO Euronav vertrekt
CEO Paddy Rodgers stapt in 2019 op bij Euronav, na achttien jaar in dienst te zijn geweest. Dit meldde de olierederij maandag voorbeurs.

Euronav is de zoektocht naar een opvolger gestart. Rodgers zal aanblijven als CEO totdat een opvolger is gevonden.

Bestuursvoorzitter Carl Steen liet weten dat de strategie van Euronav niet zal veranderen door het vertrek van Rodgers.

Door: ABM Financial News.
vogelspotter liked last!
Go with the flow.

Tijdelijke promo tot 31 augustus:

Reageren en meer functies krijgen?

Discussieer met duizenden beleggers, minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete onderwerpen.

Registreer binnen enkele tellen