Euronav

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing
Sas
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 62

Re: Euronav

Berichtdoor Sas » 25 Jan 2019 16:48

Als gediplomeerde 'Jan met de pet' stel ik vast dat het koersdoel van 9 euro gebaseerd is op wind, leugens en fake news.

powered by Surfing Waves

gede
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 725

Berichtdoor gede » 25 Jan 2019 17:22

Sas schreef:Als gediplomeerde 'Jan met de pet' stel ik vast dat het koersdoel van 9 euro gebaseerd is op wind, leugens en fake news.

Maar rekenkundig gezien kunnen we ook stellen dat wie een jaar geleden een koersdoel van 9 euro afgaf, er met de huidige koers van 6,66 euro dus 26 % naast zit met z'n schatting. Wie daarentegen jaren '2 euro' heeft geroepen, moet een afwijking van 233 % slikken. Ik weet wel wie er dan beter de eer aan zichzelf zou houden i.p.v. de mensen te blijven irriteren met 0,00000 onderbouwing.
jdl1 liked last!

Kootpenne
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 105

Berichtdoor Kootpenne » 28 Jan 2019 08:39

Sas schreef:Als gediplomeerde 'Jan met de pet' stel ik vast dat het koersdoel van 9 euro gebaseerd is op wind, leugens en fake news.

LOL !
kan jij bewijzen dat jij "Jan" heet?
Goed beleggingsadvies is duur, slecht beleggingsadvies is duurder

Sas
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Sas » 28 Jan 2019 11:28

gede schreef:

Maar rekenkundig gezien kunnen we ook stellen dat wie een jaar geleden een koersdoel van 9 euro afgaf, er met de huidige koers van 6,66 euro dus 26 % naast zit met z'n schatting. Wie daarentegen jaren '2 euro' heeft geroepen, moet een afwijking van 233 % slikken. Ik weet wel wie er dan beter de eer aan zichzelf zou houden i.p.v. de mensen te blijven irriteren met 0,00000 onderbouwing.

Maak je berekening nog eens met het koersdoel van 16 euro dat jaren geleden van de daken werd geschreeuwd door de 'analisten'...

gede
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor gede » 28 Jan 2019 18:22

Sas schreef:
gede schreef:

Maak je berekening nog eens met het koersdoel van 16 euro dat jaren geleden van de daken werd geschreeuwd door de 'analisten'...

Ik hoop dat ge doorhebt dat zelfs dan uw procentuele afwijking veel groter is. :). Gij zit er meer dan 3 keer onder. Met 16 euro zitten ze er geen 3x boven... :)))

Sieg
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 32

Berichtdoor Sieg » 28 Jan 2019 22:47

Beurssucces geeft vandaag een koopadvies voor de lange termijn voor Euronav.

neku
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 715

Berichtdoor neku » 28 Jan 2019 22:50

Sieg schreef:Beurssucces geeft vandaag een koopadvies voor de lange termijn voor Euronav.

Analisten mogen zeggen wat ze willen, als de wereldhandel vertraagt zal Euronav dat snel genoeg voelen...
The aim of education is the knowledge, not of facts, but of values!

Sieg
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 32

Berichtdoor Sieg » 29 Jan 2019 11:20

Uiteraard, ook jij bent vrij om je mening te geven.

Ikzelf vind Euronav aan deze koersen (6,70 eur) koopwaardig.
Euronav is momenteel winstgevend, betaalt een minimumdividend van ongeveer 1% netto (dat mogelijks kan stijgen).
Je kan Euronav vandaag kopen onder de boekwaarde.

Sas
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Sas » 29 Jan 2019 14:58

gede schreef:
Sas schreef:
gede schreef:

Ik hoop dat ge doorhebt dat zelfs dan uw procentuele afwijking veel groter is. :). Gij zit er meer dan 3 keer onder. Met 16 euro zitten ze er geen 3x boven... :)))

De enigen die eronder zitten zijn degenen die naar de 'analisten' hebben geluisterd...gelukkig ben ik daar niet bij...

gede
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor gede » 29 Jan 2019 15:15

Helaas, het lijkt echt te moeilijk om de eer aan zichzelf te houden. Gelukkig is papier en het forum geduldig. Gewoon even willekeurig een pagina opgezocht (P. 400). Wat lezen we daar in januari 2016 toen de koers 10 à 11 euro stond:

Sas schreef:Volgens mijn bescheiden mening lijkt me dit toch een uniek instapmoment, mocht je nog over cash beschikken...

De koers begon toen aan een roetsj naar beneden en toen keerde Sas zijn kar en veranderde de toon. Ongetwijfeld behoorlijk verlies genomen. Learn to live with it.

Ik zou zeggen, stop nu gewoon met uw aan- en verkooppraatjes.
vogelspotter liked last!

Tijdelijke promo tot 31 augustus:

Reageren en meer functies krijgen?

Discussieer met duizenden beleggers, minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete onderwerpen.

Registreer binnen enkele tellen