Beleggers vergelijken hier brokers + nu €500 actie!

TIP: Volg direct het laatste beursnieuws via:   

Euronav

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL20, lokale fondsen, etc.
aston
Forum gebruiker
Forum gebruiker
Berichten: 209
Lid geworden op: 11 Apr 2015 11:58
waarderingen: 79
Contact:

Re: Euronav

Berichtdoor aston » 15 Dec 2018 00:11

aston schreef:De negeer lijst doet wonderen. Ik hoor nochtans graag tegenargumentaties of negatieve voorspellingen om een gebalanceerd oordeel te kunnen vellen. Maar lees telkens niets onderbouwd.

Wat euronav betreft kan de volgende Earnings Call niet snel genoeg komen, de rates waren dit Q al veel sterker dan het vorige, doch niet abnormaal voor een wintermaand:-)


Word gratis lid op Beursig.com

Discussieer met duizenden andere beleggers en
profiteer van minder advertenties, abonneren op
favoriete onderwerpen en toegang tot de chatbox.

Registreer u binnen enkele tellen




Kram
Forum verkenner
Forum verkenner
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 Jan 2015 13:14
waarderingen: 12
Contact:

Re: Euronav

Berichtdoor Kram » 17 Dec 2018 09:08

aston schreef:
aston schreef:De negeer lijst doet wonderen. Ik hoor nochtans graag tegenargumentaties of negatieve voorspellingen om een gebalanceerd oordeel te kunnen vellen. Maar lees telkens niets onderbouwd.

Wat euronav betreft kan de volgende Earnings Call niet snel genoeg komen, de rates waren dit Q al veel sterker dan het vorige, doch niet abnormaal voor een wintermaand:-)



wachten tot 24 januari

Gebruikersavatar
vogelspotter
Forum elite
Forum elite
Berichten: 2457
Lid geworden op: 26 Aug 2015 19:37
Locatie: Limburg
waarderingen: 2441
Contact:

Re: Euronav

Berichtdoor vogelspotter » 18 Dec 2018 11:50

MARKTEN LIVE
18-12-2018
11:41


‘Moeilijk halfjaar op komst voor tankermarkt'


Het winterseizoen voor olietankers was dit jaar erg sterk begonnen, met vrachttarieven voor VLCC’s (supertankers van 200.000-320.000 ton) die het hoogste peil sinds 2016 bereikten. Volgens Gibson zou dat wel eens van korte duur kunnen zijn. In zijn jongste weekrapport is de scheepsmakelaar behoorlijk somber over de tankermarkt voor ‘ten minste de eerste helft van 2019’.


Dat heeft een dubbele oorzaak: de productiebeperkingen die de OPEC en haar bondgenoten hebben aangekondigd en de verdere aangroei van de tankervloot.


Ten opzichte van de – hoge – productieniveaus van oktober gaan de OPEC-landen hun productie met 800.000 vaten per dag verminderen en hun partners met 400.000 vaten per dag. Hoe dit onderling zal worden verdeeld, is nog niet helemaal duidelijk. Wellicht gaat Soedi-Arabië de kraan het meest toedraaien en zal bijvoorbeeld Rusland maar geleidelijk aan zijn productie terugschroeven. Hoe dan ook zal er dus minder olie te verschepen zijn.


De timing van de productiebeperking kon niet slechter zijn, meent Gibson, want volgend jaar zullen er volgens de planning nog eens meer dan 70 nieuwe VLCC’s worden opgeleverd, waarvan 24 in het eerste kwartaal. Dat dreigt voor overcapaciteit te zorgen en op de vrachttarieven te wegen.


Enig soelaas kan wel komen van de IMO 2020-regelgeving, die stelt dat het zwavelgehalte in scheepsfuel vanaf 2020 niet hoger mag zijn dan 0,5 procent. Rederijen hebben drie mogelijkheden om zich in regel te stellen met IMO 2020:

zware fuel blijven gebruiken en de uitlaatgassen reinigen met een scrubber
varen op (duurdere) zwavelarme fuel
overschakelen op LNG.


Gibson schat dat volgend jaar meer dan 60 VLCC’s zullen worden uitgerust met scrubbers. Voor die aanpassing zijn ze een maand uit dienst, wat betekent dat er elke maand 4 tot 6 VLCC’s minder zullen varen.


Ook wat de olieproductie betreft is het niet helemaal dramatisch omdat de lagere productie in het Midden-Oosten wellicht zal gecompenseerd worden door een grotere productie in het Atlantisch Bekken, vooral dan in de Verenigde Staten. Bovendien zal die extra olie over langere afstanden moeten worden vervoerd, wat in het voordeel speelt van de tankersector.


Het is niettemin de vraag of de verwachte stijging van de vraag zal volstaan om volgend jaar de aangroei van de tankervloot op te vangen, merkt Gibson op. Net daarom slaat de scheepsmakelaar een ‘bearish tone’ aan voor de tankermarkt, minstens voor de eerste helft van 2019. Voor Euronav en zijn concurrenten klinkt dat allemaal niet zo best.

Bron:"De Tijd".
charel01 liked last!
AB Inbev,Arcelor,ASIT,Avantium, Deceun,Deutsche Bank,econocom, Euronav,Greenyard,Nyrstar,OneSpan ,TomTom,Weight Watchers, X-Fab,Petro Brasileiro S/A ADR A,Wessanen.

Sas
Forum actieveling
Forum actieveling
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 Aug 2015 16:54
waarderingen: 58
Contact:

Re: Euronav

Berichtdoor Sas » 18 Dec 2018 12:34

Kram schreef:
aston schreef:
aston schreef:De negeer lijst doet wonderen. Ik hoor nochtans graag tegenargumentaties of negatieve voorspellingen om een gebalanceerd oordeel te kunnen vellen. Maar lees telkens niets onderbouwd.

Wat euronav betreft kan de volgende Earnings Call niet snel genoeg komen, de rates waren dit Q al veel sterker dan het vorige, doch niet abnormaal voor een wintermaand:-)



wachten tot 24 januari


Van welk jaar...?

sparrow
Forum veteraan
Forum veteraan
Berichten: 1285
Lid geworden op: 05 Feb 2015 11:02
waarderingen: 362
Contact:

Re: Euronav

Berichtdoor sparrow » 18 Dec 2018 16:57

Ik snap het niet goed..... 2019 ging toch volgens een analistenbureau een fantastisch jaar worden voor de tankermarkt waarbij dan Euronav een serieuze koersdoelverhoging kreeg. Ik heb daar toen nog op gereageerd hier met de woorden 'beste lieden, wees voorzichting want het zijn de trucken van de foor die ze hier spelen'.

Nu meldt De Tijd dat de eerste helf al problematisch wordt ? Wat dan met de 2de helft ? Ohja, dat weet men nog niet, juist.
Stefkamielkafkajr liked last!

Sas
Forum actieveling
Forum actieveling
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 Aug 2015 16:54
waarderingen: 58
Contact:

Re: Euronav

Berichtdoor Sas » 20 Dec 2018 09:33

Nog iemand iets gehoord van Kepler Cheuvreux of enig andere analist...? Waarschijnlijk hebben ze het te druk met skiverlof en cadeautjes aankopen (van het geld van jantje met de pet) deze tijd van het jaar...begrijpelijk natuurlijk...
sparrow liked last!

Sas
Forum actieveling
Forum actieveling
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 Aug 2015 16:54
waarderingen: 58
Contact:

Re: Euronav

Berichtdoor Sas » 23 Dec 2018 00:11

USSENTERPRISE schreef:
Sas schreef:Het is weer rodeneuzendag vandaag....


We beloven u pas uit te lachen als de koers door de 10 EUR gaat.


Ik denk dat je nog efkes zult moeten wachten ussenterprise...hou rekening met een jaar of 10...

topkoop
Forum gebruiker
Forum gebruiker
Berichten: 245
Lid geworden op: 30 Nov 2013 14:02
waarderingen: 68
Contact:

Re: Euronav

Berichtdoor topkoop » 23 Dec 2018 21:59

Sas schreef:
USSENTERPRISE schreef:
Sas schreef:Het is weer rodeneuzendag vandaag....


We beloven u pas uit te lachen als de koers door de 10 EUR gaat.


Ik denk dat je nog efkes zult moeten wachten ussenterprise...hou rekening met een jaar of 10...


https://www.fsma.be/nl/rodgers-patrick
https://www.fsma.be/nl/de-stoop-hugo

Gebruikersavatar
neku
Premiummember
Premiummember
Berichten: 1952
Lid geworden op: 01 Jan 2017 20:21
Locatie: Antwerpen
waarderingen: 626
Contact:

Re: Euronav

Berichtdoor neku » 23 Dec 2018 23:02

topkoop schreef:
Sas schreef:
USSENTERPRISE schreef:
Sas schreef:Het is weer rodeneuzendag vandaag....


We beloven u pas uit te lachen als de koers door de 10 EUR gaat.


Ik denk dat je nog efkes zult moeten wachten ussenterprise...hou rekening met een jaar of 10...


https://www.fsma.be/nl/rodgers-patrick
https://www.fsma.be/nl/de-stoop-hugo


Bij Nyrstar kochten ze ook aan, ik zeg het maar omdat dat niet per se iets goed is :roll:
The aim of education is the knowledge, not of facts, but of values!

vlaanderenwest
Forum gebruiker
Forum gebruiker
Berichten: 117
Lid geworden op: 26 Jun 2015 14:38
waarderingen: 48
Contact:

Re: Euronav

Berichtdoor vlaanderenwest » 27 Dec 2018 09:33

wat een afstraffing van +11% naar +1,20% in nog geen half uur, dat ziet er nu ook niet echt bemoedigend uit :?