Euronav

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
jean de florette
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1276

Re: Euronav

Berichtdoor jean de florette » 06 Apr 2018 19:52

gede schreef:Graag bevestiging of ik dit zo correct zie.

Ben ik echt niet mee bezig, met wat u graag hebt. Noch met uw levensverhaal, dat u telkens meent uit de doeken te moeten doen.
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes

Icksray-1979
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 168

Berichtdoor Icksray-1979 » 06 Apr 2018 20:01

jean de florette schreef:En waarom naar cijfertjes vragen, als het orakel in de verkeerde richting kijkt?
Geef ze gewoon zelf, en toon aan dat het niet kan.

Maar, euhm, dat is natuurlijk al veel moeilijker...

Diegene die koersdoelen geeft, mag toch benadrukken hoe hij/zij eraan komt en met cijfertjes komen?
Mij hoor je geen koersdoel zeggen, vandaar dat ik wil weten hoe men aan die 2€ komt...
Dus op uw vorige vraag: JA, als hij een koersdoel van 10€ aangaf vroeg ik ook welke cijfertjes hierachter zaten...
Econocom - ArcelorMittal - Oxurion

aossa
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 35

Berichtdoor aossa » 06 Apr 2018 21:45

Beheerder schreef:Tja wie zal het zeggen, het is algemeen bekend dat tankers soms lang voor de kust blijven liggen in verband met handel en gunstigere tarieven.

Screenshot_20180406-181431.jpg

De markt verwacht hogere prijzen voor olie... vandaar!

gede
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 498

Berichtdoor gede » 06 Apr 2018 21:45

jean de florette schreef:

Ben ik echt niet mee bezig, met wat u graag hebt. Noch met uw levensverhaal, dat u telkens meent uit de doeken te moeten doen.

Tsja, zo vallen de maskers weer snel af natuurlijk als ik er een paar uitspraken bijhaal. .

En wat dat levensverhaal betreft: Sas mag van u continu zeggen dat ik alles van papa heb gekregen, dat vindt u prima, maar ik mag me niet verdedigen? Tikkeltje bizar, niet?

On topic: Neen, de toekomst ligt niet meer bij olie, noch bij het transport ervan, maar face it: We kunnen nog een hele tijd niet zonder. Deze industrie is zeer cyclisch. Bij een upswing prijst iedereen dit de hemel in, bij een downswing gaan ze voor doemdenkers failliet, tsja... Het zijn net die cyclische industrieën waar je geld aan kan verdienen op het juiste tijdstip. Je moet het uiteraard wel weten te timen. Sas noemde mij in de zomer van 2016 een nietsnut toen ik een enorme aantrek van de wereldeconomie op gang zag komen en kocht goud. Nogmaals: tsja... We zouden beter naar elkaar wat luisteren ipv elkaar ‘fils-à-papa’ te noemen.
jdl1 liked last!

sjos
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 361

Berichtdoor sjos » 07 Apr 2018 10:23

gede schreef:
jean de florette schreef:

Tsja, zo vallen de maskers weer snel af natuurlijk als ik er een paar uitspraken bijhaal. .

En wat dat levensverhaal betreft: Sas mag van u continu zeggen dat ik alles van papa heb gekregen, dat vindt u prima, maar ik mag me niet verdedigen? Tikkeltje bizar, niet?

On topic: Neen, de toekomst ligt niet meer bij olie, noch bij het transport ervan, maar face it: We kunnen nog een hele tijd niet zonder. Deze industrie is zeer cyclisch. Bij een upswing prijst iedereen dit de hemel in, bij een downswing gaan ze voor doemdenkers failliet, tsja... Het zijn net die cyclische industrieën waar je geld aan kan verdienen op het juiste tijdstip. Je moet het uiteraard wel weten te timen. Sas noemde mij in de zomer van 2016 een nietsnut toen ik een enorme aantrek van de wereldeconomie op gang zag komen en kocht goud. Nogmaals: tsja... We zouden beter naar elkaar wat luisteren ipv elkaar ‘fils-à-papa’ te noemen.

"Neen, de toekomst ligt niet meer bij olie, noch bij het transport ervan, maar face it: We kunnen nog een hele tijd niet zonder"

En tegen die verre tijd ben ik er niet meer (in levende lijve), dus dat zal me een zorg wezen.
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 2228

Berichtdoor Beheerder » 07 Apr 2018 12:46

Veel vervoer kan nog niet zonder olie, denk aan bijvoorbeeld grote schepen en vliegtuigen. Olie zal volgens mij voorlopig nog wel gewoon een belangrijke rol spelen in ons dagelijks leven.

@aossa, de markt verwacht op korte termijn in ieder geval niet hogere prijzen voor olie. De laatste weken daalden de prijzen van Crude oil WTI en Brent oil en de verwachtingen voor de korte termijn zijn wat lagere prijzen dan nu. Zou dan ook verklaren om tankers niet te legen.
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

ex-stoploss
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 655

Berichtdoor ex-stoploss » 07 Apr 2018 18:10

Tankers die stilliggen renderen niet, een tanker moet varen. Dat betekent dat er teveel tankers in omloop zijn in verhouding tot de hoeveelheid olie die moet getransporteerd worden en dat betekent ook dat de Pricing Power momenteel NIET bij de rederijen zit.
14-11-2014 liked last!

Stefkamielkafkajr
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 91

Berichtdoor Stefkamielkafkajr » 08 Apr 2018 00:32

Agfa, , Deceuninck , euronav, exmar , acacia pharma,fagron,altice europe, nyrstar,transgene, aurora cannabis ,mdxhealt, pharming, , econocom

Stefkamielkafkajr
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Stefkamielkafkajr » 08 Apr 2018 00:38

Agfa, , Deceuninck , euronav, exmar , acacia pharma,fagron,altice europe, nyrstar,transgene, aurora cannabis ,mdxhealt, pharming, , econocom

Stefkamielkafkajr
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Stefkamielkafkajr » 08 Apr 2018 00:40