Euronav

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
Lotus
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 407

Re: Euronav

Berichtdoor Lotus » 26 Feb 2018 19:18

Bij gebrek aan nieuws kwam ik dit tegen:

Dimensional Fund Advisors LP Acquires 16,120 Shares of Euronav NV (EURN)
Posted by Mandy Boone on Feb 26th, 2018 // No Comments

Euronav logoDimensional Fund Advisors LP raised its stake in Euronav NV (NYSE:EURN) by 20.3% during the 3rd quarter, according to its most recent Form 13F filing with the Securities and Exchange Commission (SEC). The firm owned 95,432 shares of the shipping company’s stock after purchasing an additional 16,120 shares during the quarter. Dimensional Fund Advisors LP owned about 0.06% of Euronav worth $773,000 at the end of the most recent quarter.

A number of equities analysts have commented on EURN shares. Zacks Investment Research downgraded Euronav from a “hold” rating to a “sell” rating in a research note on Tuesday, January 23rd. TheStreet downgraded Euronav from a “c-” rating to a “d+” rating in a research report on Tuesday, November 14th. UBS Group boosted their target price on Euronav from $8.75 to $9.25 and gave the stock a “neutral” rating in a report on Friday, January 26th. Stifel Nicolaus set a $9.00 target price on Euronav and gave the stock a “hold” rating in a report on Friday, December 22nd. Finally, Morgan Stanley raised Euronav from an “equal weight” rating to an “overweight” rating and set a $10.00 price target on the stock in a report on Monday, February 12th. One research analyst has rated the stock with a sell rating, four have issued a hold rating and two have given a buy rating to the company. Euronav presently has an average rating of “Hold” and an average price target of $9.35.
blotte marc liked last!

jdl1
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 6

Berichtdoor jdl1 » 06 Mar 2018 12:26

Iemand een idee vanwaar de stijging?

maartenverhoeve
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 161

Berichtdoor maartenverhoeve » 06 Mar 2018 12:32

Geen idee, ik vind ook nergens iets terug!
Feit is wel dat het aandeel nog flink onder de boekwaarde noteert....
In port; socfinasia,GIMV, banco santander, Enwave, Ageas, Western Cop, Quest for growth, Intervest Offices, euronav, Proximus, ArGEN-x, Spire Pharma, nyrstar, galapagos, postNL, Bpost, Retail estate

tell
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 11

Berichtdoor tell » 06 Mar 2018 12:35

stijging komt hier van:
https://www.tijd.be/markten-live/live-b ... en/9989086

Uit de Tijd:

Brokers positief over Euronav
De broker Kepler Cheuvreux komt met een eerste advies voor Euronav EURN5,76% en zet die op houden met een koersdoel van 6,90 euro. De Amerikaanse broker DNB Market gaat een stap verder en zet haar koersdoel op 10,70 dollar (8,68 euro) met een koopadvies. Het aandeel stijgt 4,65 procent tot 7,08 euro.
charel01 liked last!

vogelspotter
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 1668

Berichtdoor vogelspotter » 06 Mar 2018 15:31

Vernieuwde oliehoop duwt tankers omhoog
14:55
6-03-2018

De investeringsbank DNB Markets heeft het advies voor de meeste tankers opgetrokken van 'houden' naar 'kopen' voor het eerst in bijna twee jaar. Ze verwacht dat de huur- en doorverkoopprijzen van grote tankers zal toenemen, steunend op de stabilisatie van de olieprijzen.

DNB Markets trekt het koersdoel van marktleider Frontline op van 33 NOK (3,43 euro) naar 42 NOK (4,36 euro). Ook over Euronav is het positief en denkt dat de koers op 12 maanden 10,7 dollar kan aantikken. Daarnaast worden de koersdoelen van DHT , Gener8 Maritime GNRT en Teekay TK opgetrokken.

Het aandeel van Frontline gaat op de beurs van Oslo ongeveer 10 procent hoger, Euronav heeft een dagwinst van bijna 4 procent.
Bron:"De Tijd"
charel01 liked last!
Ahold Delhaize,ArcelorMittal,ASIT biotech,Avantium, Deceuninck, Euronav, Nyrstar, TomTom, UCB, X-Fab, Vasco Data.
Verkocht:Petrobras ADR, Weight Watchers.

Stefkamielkafkajr
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 71

Berichtdoor Stefkamielkafkajr » 06 Mar 2018 15:57

laten we met zen allen hopen dat we terug uit de startblokken vertrokken zijn. heel veel spijt gehad dat ik mijn euronavs 2 jaar terug niet op tijd verkocht had aan 15€
Agfa, , Deceuninck , euronav, exmar , frontline,fagron,KPN, nyrstar,talvivaara, mdxhealt, pharming, thrombog, x fab

jdl1
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 6

Berichtdoor jdl1 » 06 Mar 2018 17:15

Stefkamielkafkajr schreef:laten we met zen allen hopen dat we terug uit de startblokken vertrokken zijn. heel veel spijt gehad dat ik mijn euronavs 2 jaar terug niet op tijd verkocht had aan 15€

Ik ook. Nu ja kunnen we niks meer aan veranderen, dus hopen dat ze terug naar minstens 10 gaan :)

vogelspotter
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 1668

Berichtdoor vogelspotter » 12 Mar 2018 16:23

12-03-2018
14:28
Euronav negende in top 30 van Tanker Operator
In de ranglijst van de grootste 30 tankerrederijen, opgesteld door het vakblad Tanker Operator, staat Euronav slechts op de negende plaats. Dat komt doordat nog geen rekening is gehouden met de geplande overname van Gener8 Maritime, die in het tweede kwartaal is voorzien. Tanker Operator merkt dan ook op dat Euronav tegen het midden van het jaar een van de grootste tankerondernemingen qua tonnage zou kunnen worden.

Euronav staat in de lijst met een tonnage van 11,9 miljoen ton, net voor Frontline (11,6 miljoen ton). Gener8 Maritime staat op plaats 14 met 7,7 miljoen ton. Euronav zal echter zes VLCC’s van Gener8 doorverkopen, zodat we de tonnagecijfers van beide rederijen niet zomaar mogen optellen.

De top vijf van Tanker Operator bestaat uit:

Cosco Shipping Energy Transportation (18,7)
Mitsui-OSK (15,9)
NITC (13,9)
China Merchants Energy Shipping (13,4)
Bahri (12,9)
Bron:"De Tijd"
Pietro liked last!
Ahold Delhaize,ArcelorMittal,ASIT biotech,Avantium, Deceuninck, Euronav, Nyrstar, TomTom, UCB, X-Fab, Vasco Data.
Verkocht:Petrobras ADR, Weight Watchers.

Sas
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 38

Berichtdoor Sas » 13 Mar 2018 12:21

Het aandeel van euronav wordt geshort door zwaar financieel geschut..ik betwijfel of men die shorters ooit nog krijgt afgeschud...gezien het actuele failiete financieel derivatensysteem betwijfel ik dat ten sterkste...de enigen die hiervan beter worden zitten in Basel met uw geld te spelen om hun excessieve levensstijl te kunnen blijven financieren...als je nu kan uitstappen zou ik niet twijfelen...

Stefkamielkafkajr
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 71

Berichtdoor Stefkamielkafkajr » 13 Mar 2018 15:30

frontline vandaag goed uit de startblokken +4% hopelijk mag euronav volgen ondanks enkele doemdenkers hier op dit forum. volgens mij is het kantelmoment gekomen
Icksray-1979 liked last!
Agfa, , Deceuninck , euronav, exmar , frontline,fagron,KPN, nyrstar,talvivaara, mdxhealt, pharming, thrombog, x fab