Pagina 653 van 670

Re: Euronav

Geplaatst: 13 Feb 2018 10:34
door jens_dev
jean de florette schreef:Die tarieven 2019-2020....
Kijk eens in de historie van Nyrstar. Een zékere stijging van de zinkprijs, want de Century mijn in Australië ging sluiten. Vanaf 2015, voorspeld door elke analyst, kon niet anders.... 't Is eind 2017 geworden, en Nyrstar is daar bijna kopje onder aan gegaan....

En in het licht van de prijsstijging van zink zijn ze nu zelfs aan het bekijken of het loont om die mijn te heropenen (:
They’re even looking to revive the giant Century mine in Australia. Once operated by Dugald River’s owner MMG, Century’s closure in 2015 was a symbolic milestone on the road to global market deficit.
Now New Century Resources is studying whether there’s still value in the old mine’s tailings.

Markten zijn gewoon constant in beweging. In het geval van de tankermarkt merk je wel dat die hogere tarieven telkens verder naar de toekomst worden geschoven.

Re: Euronav

Geplaatst: 16 Feb 2018 17:56
door 14-11-2014
For quite some time the consensus in the crude tanker market has been that 2018 will be a disappointing year in terms of industry earnings.

Dat is dus al gekend. Wat gedurende langere tijd hard omlaag gaat, gaat ook weleens hard omhoog.

Zoals subsectorgenoot Vopak: http://beursig.com/forum/viewtopic.php?f=2&p=349169#p349169, met verwacht significant herstel van hun markt rond 2019, cfr. meerdere analisten. Een gezonde koersstijging van Vopak (+13,73%), omdat 2019 ten opzichte van 2020 ongeveer een gemiddeld jaarrendement van zo'n 13,73% scheelt.

Re: Euronav

Geplaatst: 16 Feb 2018 18:30
door Sas
14-11-2014 schreef:
For quite some time the consensus in the crude tanker market has been that 2018 will be a disappointing year in terms of industry earnings.

Dat is dus al gekend. Wat gedurende langere tijd hard omlaag gaat, gaat ook weleens hard omhoog.

Zoals subsectorgenoot Vopak: http://beursig.com/forum/viewtopic.php?f=2&p=349169#p349169, met verwacht significant herstel van hun markt rond 2019, cfr. meerdere analisten. Een gezonde koersstijging van Vopak (+13,73%), omdat 2019 ten opzichte van 2020 ongeveer een gemiddeld jaarrendement van zo'n 13,73% scheelt.


Dit heeft niets met beursherstel te maken, er is geen beursherstel en er zal ook geen komen, wel een beurscrash en daarna kunnen we misschien nog eens van herstel spreken...

Re: Euronav

Geplaatst: 17 Feb 2018 00:21
door 14-11-2014
significant herstel van hun markt rond 2019

Dit heeft niets met beursherstel te maken

Als de depressie u nog niet fataal is geworden: ;)

Wat heeft een al rond 2019 verwacht "herstel van de (olie-) markt" van Vopak te maken met uw "beursherstel"!?

Re: Euronav

Geplaatst: 19 Feb 2018 04:50
door sjos
sjos schreef:
Sas schreef:De tijd dringt om uw aandelen tegen een, verlies weliswaar, van de hand te doen...De familie S zal de kleine aandeelhouder geen euro winst gunnen maar heeft het geld zelf nodig om grote sier te kunnen maken in mondaine badplaatsen en luxe investeringen voor hun zelf....Hetzelfde truukje zoals ze met CMB hebben gedaan zie ik ook nog gebeuren met euronav, gewoon van de beurs verdwijnen om daarna evt terug te keren aan een verdrievoudiging van de prijs in ideale beursomstandigheden voor het vrachtvervoer per schip...Verwatering van de aandelen staat voor de deur, men kan trouwens geen inkoop eigen aandelen blijven doen en aandelen met fiatgeld blijven opkopen...Het is vijf voor twaalf en kom achteraf niet bleiten dat ik jullie niet heb verwittigd...Er zijn nog zaken te doen op de aandelenmarkt maar zeker niet hier...euronav is zwaar overgewaardeerd en blijft koopwaardig aan 3 à 4 euro....tegen het einde van het jaar of midden volgend jaar zullen we zo een koers gaan zien...

We zullen dat dan nog eens bekijken "..tegen het einde van het jaar of midden volgend jaar ..."
Ik denk dat de koers meer zal bepaald worden door geopolitieke ontwikkelingen (Conflict Israel-Iran dat uitgevochten wordt in Syrie) dan door de grote sier van enkelingen.


Lees in dit verband De Tijd van maandag:
https://www.tijd.be/opinie/commentaar/e ... 83717.html

Re: Euronav

Geplaatst: 19 Feb 2018 08:27
door Lotus
SAS u bent zo overtuigd van een slechte koersontwikkeling dus ik ben benieuwd op welke manier en voor welke omvang u short zit.

Re: Euronav

Geplaatst: 21 Feb 2018 22:28
door Sas
Lotus schreef:SAS u bent zo overtuigd van een slechte koersontwikkeling dus ik ben benieuwd op welke manier en voor welke omvang u short zit.



Dit ga ik niet aan je curieuzeneuzemosterdpot hangen Lotus....

Re: Euronav

Geplaatst: 22 Feb 2018 16:09
door Lotus
Put the money where the mouth is :)

Zo overtuigd zijn van een daling van de koers maar dan niet kunnen of willen vertellen hoe u hiervan denkt te profiteren. Doet mijn vermoeden alleen maar sterken dat het om te trollen is en niet omdat u er echt kennis van heeft.

Re: Euronav

Geplaatst: 23 Feb 2018 09:30
door Sas
Lotus schreef:Put the money where the mouth is :)

Zo overtuigd zijn van een daling van de koers maar dan niet kunnen of willen vertellen hoe u hiervan denkt te profiteren. Doet mijn vermoeden alleen maar sterken dat het om te trollen is en niet omdat u er echt kennis van heeft.


Wat jij en al de anderen in dit forum over mij denken of vermoeden raakt mij niet Lotus...ten gepaste tijde zal ik, zoals in het verleden toen ik iedereen de raad gaf om uit te stappen aan 9 euro, de feiten onder uw neus duwen...

Re: Euronav

Geplaatst: 26 Feb 2018 09:44
door Beheerder
Nieuws uit/over de sector:

Giant Oil Tankers From U.S. Seen Cutting Time, Money and Traders
26 februari 2018 08:40 CET
- LOOP deepwater port to simplify export logistics: Braemar ACM
- Medium-sour crude exports in focus with time and cost savings


https://www.bloomberg.com/news/articles ... nd-traders