Euronav

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

dochter123
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 749

Re: Euronav

Bericht door dochter123 »

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1136

Bericht door sjos »

Met dank voor de bloomberg link.
Als ik het goed voor heb heeft Euronav in het recente verleden een of meer VLCC (gedeeltelijk ?) verkocht/geruild voor Suez Max schepen. Of is die deal niet doorgegaan ?
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

dochter123
Forum veteraan
Forum veteraan

sjos schreef:Met dank voor de bloomberg link.
Als ik het goed voor heb heeft Euronav in het recente verleden een of meer VLCC (gedeeltelijk ?) verkocht/geruild voor Suez Max schepen. Of is die deal niet doorgegaan ?
Ik weet niet of er verkocht of geruild is. Ik kan er niet direkt iets van terugvinden. Ik dacht dat ze 2 VLCC hebben omgebouwd nu gebruiken in het off shore gebeuren (Asia en Africa).

dochter123
Forum veteraan
Forum veteraan

Vandaag trading up Q2.

Stefan123
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 76

Bericht door Stefan123 »

Mooie koers vandaag. De dag van de believers!
Nyrstar-Aegon-KPN-Delta Lloyd-Banco Popular

koenve
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 0

Bericht door koenve »

De markt voor olietankers blijft heel zwak, concurrent Frontline voorziet een slecht derde kwartaal. Euronav is een mooi aandeel maar het is denk ik nog te vroeg om in te stappen.

Wiranto
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 5

Bericht door Wiranto »

FSO AFRICA – NIEUWE OVEREENKOMST
Antwerpen, België, 2 oktober 2012 – Het directiecomité van Euronav NV (EURONEXT
BRUSSELS: EURN) heeft het genoegen aan te kondigen dat TI Africa Limited, de eigenaar
van de FSO Africa, een nieuwe overeenkomst heeft getekend met Maersk Oil Qatar (MOQ)
voor de levering van FSO diensten (‘Floating Storage and Offloading’) op het Al Shaheen
olieveld voor de kust van Qatar. De overeenkomst heeft een vaste looptijd van 5 jaar met
ingang op 1 oktober 2012 en met een optie voor MOQ om de overeenkomst te verlengen
met één of twee jaar. Onder de nieuwe overeenkomst kan MOQ gebruik maken van de
volledige capaciteit en van alle technische functies van de FSO Africa tegen een verhoging
van het dagelijks tarief tot op hetzelfde niveau als het dagelijks tarief dat geldt voor haar
zusterschip, FSO Asia.
De FSO Asia is sinds twee en een half jaar tewerkgesteld op het Al Shaheen olieveld en de
FSO Africa sinds meer dan twee jaar. Beide schepen blijven uitstekende diensten leveren
met overslag van olie van hoge kwaliteit en geen van beide FSO’s had te kampen met
enige onderbreking van tewerkstelling. De vennootschap kijkt uit naar een verdere
samenwerking met MOQ.
De FSO Africa en de FSO Asia zijn de twee grootste en meest gesofisticeerde
dubbelwandige FSO’s wereldwijd. Beide zijn eigendom van een 50%-50% joint venture
tussen Overseas Shipholding Group, Inc. en Euronav NV.

Wiranto
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Bericht door Wiranto »

Euronav-partner in zware storm

De Amerikaanse tankerrederij Overseas Shipholding Group (OSG), die een van de grootste tankervloten ter wereld uitbaat, gaat mogelijk Chapter 11 aanvragen. OSG is een partner van Euronav in de Tankers International-pool.

http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen ... 1-3086.art

philippevb
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 2

Bericht door philippevb »

Het aandeel OSG kelderde maandag in New York 62,15 procent tot 1,23 dollar. Een jaar eerder kostte een aandeel nog rond de 13 dollar. De hele scheepvaartmaatschappij is nog amper 38 miljoen dollar waard.

Van een inzinking gesproken. Verleden week las ik nog een artikel over Belgische beursgenoteerde bedrijven . Daarin werd Euronav
nog genoemd voor kandidaat overname. als het zo voort gaat zullen rederijen moeten samensmelten en niet concureren want deze
markt is toch uitzonderlijk hard.Vaste huurprijzen voor olietankers zouden ook veel helpen.

Wiranto
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Bericht door Wiranto »

Plaats reactie