Order €1.000 aandelen ING = €2,30 bij DEGIRO
Beleg met zeer lage tarieven, meer informatie

Euronav

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Abramis brama
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 76
Contacteer:

Re: Euronav

Bericht door Abramis brama »

Stefkamielkafkajr schreef:
25 jul 2020 17:20
het is misschien ergens al vermeld maar vind niet direkt het antwoord
worden de aangekochte aandelen vernietigd of worden ze door het bedrijf bijgehouden
worden ze vernietigd is dit inderdaad een grootte meerwaarde voor ons minder mondjes om de dividenden te verdelen
maar anderzijds kunnen ze natuurlijk terug op de markt worden gebracht of gebruikt worden om het management te betalen
De Stoop liet zich tijdens een interview al ontvallen dat de ingekochte aandelen zeer nuttig kunnen zijn als pasmunt om acquisities te doen. Het zou me dus sterk verbazen mochten ze vernietigd worden.

En inderdaad, de ingekochte aandelen zullen geen deel van de dividendkoek opeisen.
Stefkamielkafkajr liked last!

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

CHRISTO
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 160
Contacteer:

Bericht door CHRISTO »

Kan er iemand een verklaring geven waarom er telkens een pak meer aandelen verhandeld worden op de NYSE dan EURONEXT Brussel, ik dacht dat Brussel hun thuismarkt is/was een daar de meeste aandelen dus ook zitten, maar zal verkeerd zijn.

Ergens gelezen dat Hugo na de huidige inkopen nog 160.000.000 mijjoen dollar ter beschikking heeft om verder aandelen in te kopen mocht hij daarvoor de toestemming krijgen, is een artikel van TRADEWINDS maar ik ben geen abonnee dus kan het artikel niet verder opendoen, maar stond in de hoofdkop, iemand wel abonnee en kan dit dan hier geplaats worden?

KAATSCLUB
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 865
Contacteer:

Bericht door KAATSCLUB »

CHRISTO schreef:
31 jul 2020 17:14
Kan er iemand een verklaring geven waarom er telkens een pak meer aandelen verhandeld worden op de NYSE dan EURONEXT Brussel, ik dacht dat Brussel hun thuismarkt is/was een daar de meeste aandelen dus ook zitten, maar zal verkeerd zijn.

Ergens gelezen dat Hugo na de huidige inkopen nog 160.000.000 mijjoen dollar ter beschikking heeft om verder aandelen in te kopen mocht hij daarvoor de toestemming krijgen, is een artikel van TRADEWINDS maar ik ben geen abonnee dus kan het artikel niet verder opendoen, maar stond in de hoofdkop, iemand wel abonnee en kan dit dan hier geplaats worden?
Ik neem aan dat je Euronav aandelen bezit ...Dan zou je toch absoluut moeten weten dat NYSE de hoofdmarkt is en EURONEXT slaafs volgt , kan je trouwens elke dag perfect zien .
Kijk bij opening NYSE wat Euronav doet en je ziet de notering op EURONEXT de dalende of stijgende trend volgen :|
charel01 liked last!

CHRISTO
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 160
Contacteer:

Bericht door CHRISTO »

Euronav heeft weer zijn best gedaan in het inkopen van aandelen : 2.700.000 stuks + een ander fonds heeft nu ook meer dan 11.000.000 aandelen in zijn bezit, misschien kan euronav deze inkopen na de dividendknip voor Q2.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie