Wat zijn uw favoriete aandelen voor het najaar?
Stem op BEL20 aandelen / Stem op AEX aandelen

Retail Estates

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Karl
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 676
Contacteer:

Re: Retail Estates

Bericht door Karl »

Koersdoelverlaging door Degroof Petercam, vorige koersdoel was €84:

Beurshuis Degroof Petercam
Aandeel Retail Estates
Datum 12 april 2018
Advies Opbouwen
Koersdoel 81,00 EUR

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

LaCucaracha
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 36
Contacteer:

Bericht door LaCucaracha »

Hoe teken je i op diz kapitaalsverhoging? Ik heb via Bolero 6 rights gekocht ( voor 6 nieuwe aandelen aan 65 euro, ik had er 33 en 5 aandelen geven je 1 right voor een nieuw) , maar het is mij niet duidelijk hoe ik doe rights nu moet uitoefenen...
14-11-2014 liked last!

Dividendum
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 17
Contacteer:

Bericht door Dividendum »

@LaCucaracha
Van Bolero kreeg ik gisterenochtend reeds de mail met document om in te schrijven, dus check je mailbox eens...

Als je 33 aandelen had dan kreeg je toch 33 rechten, genoeg om in te schrijven op 6 nieuwe aandelen.
Je zou er dan nog 3 overhouden die normaliter dan verkocht worden door je broker en waarvan je de opbrengst nog ontvangt.

Heb je nu 6 extra rechten bijgekocht waardoor je er nu 39 hebt???
14-11-2014 liked last!

LaCucaracha
Forum gebruiker
Forum gebruiker
Contacteer:

Ik denn het:p kan ik die dan ook nog verkopen?
14-11-2014 liked last!

14-11-2014
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 597

Bericht door 14-11-2014 »

Ja, maar dat hoeft dus niet. Voor het restant van (blijkbaar 39 - 35 = 4) onbenutte rechten krijgt u de netto-opbrengst van de plaatsing van nieuwe aandelen waarop niet is ingeschreven met de rechten, als u met 35 rechten wel gaat inschrijven op 7 nieuwe aandelen van €65.

Zie in België http://www.retailestates.com/sites/defa ... 8%20NL.pdf, pagina 4, onder Private plaatsing van scrips, vierde alinea, voor een volledige versie van het eerdere antwoord van Dividendum over de 33 - 30 = 3.

Lieve16
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 4731
Contacteer:

Bericht door Lieve16 »

Hier meer info over de komende kapitaalsverhoging:
http://www.retailestates.com/sites/defa ... 8%20NL.pdf

LaCucaracha
Forum gebruiker
Forum gebruiker
Contacteer:

14-11-2014 schreef:
Ja, maar dat hoeft dus niet. Voor het restant van (blijkbaar 39 - 35 = 4) onbenutte rechten krijgt u de netto-opbrengst van de plaatsing van nieuwe aandelen waarop niet is ingeschreven met de rechten, als u met 35 rechten wel gaat inschrijven op 7 nieuwe aandelen van €65.

Zie in België http://www.retailestates.com/sites/defa ... 8%20NL.pdf, pagina 4, onder Private plaatsing van scrips, vierde alinea, voor een volledige versie van het eerdere antwoord van Dividendum over de 33 - 30 = 3.

OK, bedankt voor de info, maar heb ik dan geen beheerskosten voor niets gemaakt ( het aankopen van die 6 extra rechten heft mij 7,5 + beurstaks gekost)? Kunnen die rechten ook meer waard worden (naarmate het aanbod om in te tekenen ten einde loopt)? Kan je hiermee "speculeren"?

Stel ik koop nu 7 aandelen aan 65 € , welke prijs krjig ik dan voor die 4 overige rechten?

Ik wil kortom weten of mijn handeling van gisteren (het aankopen van 6 extra rechten ) mij nodeloos geld gaat kosten of niet:p
14-11-2014 liked last!

14-11-2014
Forum elite
Forum elite

heb ik dan geen beheerskosten voor niets gemaakt ( het aankopen van die 6 extra rechten heft mij 7,5 + beurstaks gekost)?
Dien snel een formele klacht in bij uw effectendienstverlener, op grond van een maximumprovisie bij Euronext van 50% van het effectieve transactiebedrag, exclusief godvergeten beurstaks. Die 6 rechten zullen effectief zo'n €5 hebben gekost.

De terechte kosten zijn helaas wel sowieso voor u, als opdrachtgever, tenzij u een verkeerd advies van een professionele beleggingsadviseur hebt gekregen. Beetje leergeld, kon erger.
Laatst gewijzigd door 14-11-2014 op 13 apr 2018 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.

14-11-2014
Forum elite
Forum elite

Kunnen die rechten ook meer waard worden (naarmate het aanbod om in te tekenen ten einde loopt)? Kan je hiermee "speculeren"?

Stel ik koop nu 7 aandelen aan 65 € , welke prijs krjig ik dan voor die 4 overige rechten?
Handelen, niet speculeren. Met iets grotere aantallen, uiteraard. Dat komt door hefbomen (verhouding 5:1), het (nu niet aantrekkelijke) verschil tussen koers en uitgifteprijs, en doordat de koers van het ene het andere volgt.

Mijn eerdere bericht ging daarom in op een grote verkooporder, die de koers toen meer dan €0,10 onder de waarde per recht bracht. Die situatie is nu alweer anders.

Beter praktijkvoorbeeld: dump 1.000 aandelen, koers zakt. Koop vervolgens 5.000 trendvolgende rechten, die door de eigen aandelenverkoop met hefboom zijn gezakt. Gebruik deze rechten, en u heeft na afloop weer de 1.000 aandelen, en een tussentijds handelswinstje.

Meestal zakt de koers, en dus ook de koers van het recht, iets. Wie nu wil bijkopen, zoals u misschien, die koopt even via de rechten en niet via de beurs. Een CGG en Hamon zijn zeer diep gezakt tijdens de verhandelbaarheid van rechten.

Met 4 rechten schrijft u niet in op 0,8 nieuw aandeel. Alle niet via rechten verkochte aandelen worden anders verkocht. De kosten daarvan laat ik even weg. Stel, aan maar €68 euro. U krijgt dan per recht €68 - €65 = €3, of €0,60 per ongebruikt recht.

Bij Hamon waren de ongebruikte rechten waardeloos, maar uiteraard is Retail Estates een verstandigere belegging dan Hamon. De kans dat Retail Estates binnenkort minder dan €65,05 noteert (minder dan €0,01 per ongebruikt recht), die is klein.

sharky
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1135
Contacteer:

Bericht door sharky »

Retail Estates koopt retailpark in Rotterdam
Gepubliceerd op 3 mei 2018 om 06:51 |

Retail Estates (02 mei)
EUR 72,400 0,000 (0,00%)

(ABM FN-Dow Jones) Retail Estates heeft in Rotterdam een retailpark gekocht voor 47,2 miljoen euro. Dit maakte het vastgoedbedrijf met noteringen in Amsterdam en Brussel donderdag voorbeurs bekend.

Het betreft de aankoop van een park met 23 winkelunits en een restaurant in Spijkenisse, een randgemeente van Rotterdam.

Het park levert een netto-huurincasso op van 3,1 miljoen euro, wat neerkomt op een aanvangsrendement van 6,53 procent. Het park is momenteel voor 95,88 procent bezet. De lege ruimte kan naar verwachting van Retail Estates vlot worden opgevuld.

De transactie werd al op 29 maart aangekondigd, maar toen ontbraken naam en details nog.

De financiering wordt gedaan met behulp van de 123 miljoen euro die recent werd opgehaald.
Aegon ,KBCA,Pharming,Mithra ,Oxurion ,Ageas,Bpost ,Royal Dutch Shell ,Argenx,Galapagos en nog zeer groot deel in cash momenteel

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie