Retail Estates

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Beleggen met ongekend lage tarieven?
Aandelen BE/NL €2+0,03% / VS €0,50+$0,004 p/st
Kernselectie: Geen kosten turbo's, ETF's en fondsen
DEGIRO: meer informatie / rekening openen

DonDraper
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 8
Contacteer:

Re: Retail Estates

Bericht door DonDraper »

Al een tijdje in de gaten aan het houden. Denk om ze op te pikken als ze nog eens tussen de 58 en 59 noteren. Is niet te vergelijken met veel ander winkelvastgoed zoals Wereldhave Belgium. Veel minder risico doordat het over baanwinkels gaat en dat vertaalt zich ook in de cijfers. Nog veel opwaarts potentieel én stevig dividend.
Etf's: IWDA - EMIM/IEMA - CNDX

Holdings: Ackermans & Van Haaren - Berkshire Hathaway - Brederode - GBL - Prosus - Sofina - TINC

Vastgoed: Cofinimmo - Immobel - VGP - WDP

Overig: AB Inbev - Ageas - Ahold Delhaize - Alfen - ASML - Barco - Elia - Euronav - ING - Lotus Bakeries - Shell - Solvay

yarisken
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 10
Contacteer:

Bericht door yarisken »

DonDraper schreef:
22 feb 2021 12:53
Al een tijdje in de gaten aan het houden. Denk om ze op te pikken als ze nog eens tussen de 58 en 59 noteren. Is niet te vergelijken met veel ander winkelvastgoed zoals Wereldhave Belgium. Veel minder risico doordat het over baanwinkels gaat en dat vertaalt zich ook in de cijfers. Nog veel opwaarts potentieel én stevig dividend.
Dividend blijft hetzelfde , dat is in deze tijden al heel goed nieuws.
Als het zakt ga ik nog wat bijkopen want ik zie ook nog potentieel naar boven na covid.

Feed the Muscle.
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 92
Contacteer:

Bericht door Feed the Muscle. »

Kan er mij iemand uitleggen waarom baanwinkels minder last hebben van corona dan shoppingcentra?
Snap het niet goed. Ik zelf rijd liever extra km om naar shoppingcentrum te gaan. Alles dicht bij elkaar. Het mag al eens regenen. W.C., horeca in de buurt. (Moeten dan wel open zijn natuurlijk) En om af te ronden nog eens naar bv. den Delhaize nu dat je er toch bent. Heel gemakkelijk.
Huurprijzen zullen waarschijnlijk wel lager zijn bij baanwinkels. Kan niet veel anders bedenken.
Anderzijds denk ik dat de huurders in de shoppingscentra kapitaalkrachtiger zijn en dus beter tegen een stootje kunnen.
Wil een keuze maken tss Retail Estates en Wereldhave Belgie dermee.
Wie de kudde volgt, loopt altijd door de stront.

Duinen
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 25
Contacteer:

Bericht door Duinen »

Feed the Muscle. schreef:
22 feb 2021 18:14
Kan er mij iemand uitleggen waarom baanwinkels minder last hebben van corona dan shoppingcentra?
Snap het niet goed. Ik zelf rijd liever extra km om naar shoppingcentrum te gaan. Alles dicht bij elkaar. Het mag al eens regenen. W.C., horeca in de buurt. (Moeten dan wel open zijn natuurlijk) En om af te ronden nog eens naar bv. den Delhaize nu dat je er toch bent. Heel gemakkelijk.
Huurprijzen zullen waarschijnlijk wel lager zijn bij baanwinkels. Kan niet veel anders bedenken.
Anderzijds denk ik dat de huurders in de shoppingscentra kapitaalkrachtiger zijn en dus beter tegen een stootje kunnen.
Een belangrijk verschil zit zich in het type van winkel. Bij Retail estates is er een groot deel woninginrichtingssector en verbruiksgoederen. Kleding en schoenen zit maar aan 17,5%. Bij Wereldhave Belgium is het juist vooral mode en accessoires (40%), restaurants en café (9%), schoenen (6%). Dus toch meer sectoren die het (momenteel) moeilijker hebben.

Het koerspotentieel lijkt me bij Wereldhave Belgium wel hoger (en het dividendrendement ook), maar Retail Estates is een veiligere keuze. Ik heb ze gewoon beide...
Feed the Muscle. liked last!

Feed the Muscle.
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 92
Contacteer:

Bericht door Feed the Muscle. »

Duinen schreef:
22 feb 2021 20:37
Feed the Muscle. schreef:
22 feb 2021 18:14
Een belangrijk verschil zit zich in het type van winkel. Bij Retail estates is er een groot deel woninginrichtingssector en verbruiksgoederen. Kleding en schoenen zit maar aan 17,5%. Bij Wereldhave Belgium is het juist vooral mode en accessoires (40%), restaurants en café (9%), schoenen (6%). Dus toch meer sectoren die het (momenteel) moeilijker hebben.

Het koerspotentieel lijkt me bij Wereldhave Belgium wel hoger (en het dividendrendement ook), maar Retail Estates is een veiligere keuze. Ik heb ze gewoon beide...
Merci voor de duiding. :up:
Wie de kudde volgt, loopt altijd door de stront.

Erwin5857
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 154
Contacteer:

Bericht door Erwin5857 »

Nog enkele alternatieven: leasinvest (kantoren+ retail baanwinkels, ondermeer 10% van retail invest, per 5 aandelen leasinvest bezit je indirect 1 aandeel retail estates)

Of ascencio: retail met hoge proportie voeding, ook sterk ondergewaardeerd. Vooral in wallonie en brussel.

yarisken
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 10
Contacteer:

Bericht door yarisken »

We zijn vertrokken. Daarnet zaten we aan 66 euro. Spijtig ik had toch nog graag bijgekocht onder de 60.

DonDraper
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 8
Contacteer:

Bericht door DonDraper »

Weinig animo rondom dit aandeel.

Is een aandeel die ik zelden tot niet zie voorbij komen in lijstjes van analisten of medebeleggers.

Heel mooi trackrecord en ieder jaar een verhoogd dividend. Noteerden voorheen met een fikse premie en zijn nu aan te kopen met een korting. Voelen ook niet veel impact van corona en dus minder risicovol. Zijn bovendien ingedekt tegen een stijgende rente. Op dit moment 1 van de gulste dividendbetalers in Brussel en door hun dividendhistoriek valt ook niet te vrezen dat ze dit dividend plots zullen verminderen.

Lijkt me een heel interessant aandeel als je in gvv's belegd of nog een dividendaandeel zoekt. Ook als je blootstelling wilt aan retail zonder veel risico, lijkt me dit het aandeel bij uitstek.
Etf's: IWDA - EMIM/IEMA - CNDX

Holdings: Ackermans & Van Haaren - Berkshire Hathaway - Brederode - GBL - Prosus - Sofina - TINC

Vastgoed: Cofinimmo - Immobel - VGP - WDP

Overig: AB Inbev - Ageas - Ahold Delhaize - Alfen - ASML - Barco - Elia - Euronav - ING - Lotus Bakeries - Shell - Solvay

Erwin5857
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 154
Contacteer:

Bericht door Erwin5857 »

Ik heb ze indirect via leaseinvest die staan ook zeer laag

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Deel kennis en vragen met duizenden beleggers,
minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie