Kent u de chatbox al? chat met andere beleggers

Retail Estates

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Lotus
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 601
Contacteer:

Retail Estates

Bericht door Lotus »

Profiel

Retail Estates belegt hoofdzakelijk in Belgisch perifeer winkelvastgoed (dit wil zeggen gelegen aan de rand van woonkernen of invalswegen naar stedelijke centra).

Retail Estates is een vastgoedbevak. Een bevak is onderworpen aan een geheel van regels van risicospreiding, winstuitkering en schuldbeheer die zijn vastgelegd bij K.B. Indien de vennootschap deze regels respecteert, geniet zij van een uitzonderlijk fiscaal regime dat er in wezen in bestaat dat zij op haar inkomsten nagenoeg geen vennootschapsbelasting betaalt. Daardoor is het voor uitkering beschikbare resultaat hoger dan bij vergelijkbare vastgoedondernemingen die een dergelijk statuut niet bezitten. Retail Estates nv beschikt als vastgoedbevak over bijkomende troeven, zoals een sterk gediversifieerde vastgoedportefeuille, en is opgericht voor een onbepaalde duur.

De raad van bestuur is samengesteld uit vertegenwoordigers van institutionele beleggers, onafhankelijke bestuurders en het management, die elk een specifieke kennis in de vastgoedsector hebben opgebouwd, zodat investeringsbeslissingen worden genomen met kennis van zaken en met oog voor aandeelhouderswaarde. Met het aandeel Retail Estates nv beschikt elke aandeelhouder over een beleggingsinstrument dat vrij verhandelbaar is en op elk moment te gelde kan worden gemaakt via NYSE Euronext.

Website: http://www.retailestates.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Recent advies:

Datum Instellingen Advies Koersdoel WPA 2013 WPA 2014
07-08-2013 KBC Securities Accumulate 58,00 3,56 3,47

Volgt iemand deze vastgoedonderneming?

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

zeezout
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 3
Contacteer:

Re: Retail Estates

Bericht door zeezout »

jawel,

heb ze al zeer lang in portefeuille, dividend steeg voor 8 ste jaar op rij.
Degelijk low profile management. Passeer regelmatig enkele winkelcomplexen van hen , geen leegstand, parkings goed vol.

Retail vastgoed doet het nog steeds goed in tegenstelling tot de kantoor markt.

In Juni was er een kapitaalsverhoging waarvan de koers snel herstelde.

Prijs is niet goedkoop. Rendement 3,8 % is lager dan dit van de "Logistieke" bevaks WEB en WDP (4,4%) en de kantoorbevaks.

Kwaliteit heeft zijn prijs. Voor wie al WDP/WEB heeft en een ander soort bevak erbij wil is het te overwegen.

Kantoorbevaks zou ik niet kopen, markt blijft moeilijk, dividend verlagingen aangekondigd,...

LEASEINVEST met focus op Luxemburg (ook kantoren) is mijn inziens de beste keus.
Heb in Juni ook een kapitaalverhoging gedaan en blijven rond die 'lagere' koers hangen. Management gaat uit van een dividendstijging. Huidig rendement 4,7 %

Om terug te komen op Retail Estates, op langere termijn opletten met de internet verkoop, als iedereen via internet gaat kopen en enkel maar "kijken" in de baanwinkels kan dit negatief effect hebben op dit soort vastgoed.
KoenSt liked last!

TK14
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 7
Contacteer:

Bericht door TK14 »

Heb Retail Estates ook in portefeuille, doch dit nog maar sedert 11 juli 13 (juist na ex-dividend). Tot vandaag is de koers al terug met ruim 8 % gestegen... Vind Retail Estates inderdaad ook een kwalitatieve bevak in het retailsegment.

Vandaag, nabeurs, werden de resultaten van het eerste kwartaal van 2013 bekend gemaakt en deze zien er veelbelovend uit:

http://retailestates.devsite.be/public/ ... AL%202.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Net zoals Zeezout vind ik op dit ogenblik ook Leaseinvest Real Estate de meest koopwaardige vastgoedbevak: goed management, goede diversificatie in verschillende segmenten alsook geografische spreiding, het aandeel noteert momenteel rond zijn intrinsieke waarde (geen premie of discount) (is mijn inziens te sterk afgestraft voor de recente kapitaalverhoging en kan mijn inziens tegen ex-dividenddatum 2014 een mooie track (stijging van 10 euro per aandeel) laten zien, heeft een mooi dividendrendendement,...

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 4451
Contacteer:

Bericht door jens_dev »

TK14 schreef:Net zoals Zeezout vind ik op dit ogenblik ook Leaseinvest Real Estate de meest koopwaardige vastgoedbevak: goed management, goede diversificatie in verschillende segmenten alsook geografische spreiding, het aandeel noteert momenteel rond zijn intrinsieke waarde (geen premie of discount) (is mijn inziens te sterk afgestraft voor de recente kapitaalverhoging en kan mijn inziens tegen ex-dividenddatum 2014 een mooie track (stijging van 10 euro per aandeel) laten zien, heeft een mooi dividendrendendement,...
Mijn lievelingsaandelen. Een mooi dividend gekoppeld aan een koerspotentieel van ongeveer 10%.
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com

Lotus
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 601
Contacteer:

Bericht door Lotus »

Bedankt voor de informatie, ik heb nog een specifieke vraag welke vastgoedgerelateerd is. Ik lees regelmatig bij cijfers van vastgoedfondsen dat er gesproken wordt over NAV en GAV, net asset value en gross asset value. Bestuderen jullie dergelijke getallen ook bij de overweging van aanschaf van een vastgoedaandeel?

Arendsoog
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 570
Contacteer:

Bericht door Arendsoog »

Weinig zeggend advies gisteren van KBC Securities aangezien de wijzigingen in wpa weinig zijn aangepast:
Adviezen
Datum Instellingen Advies Koersdoel WPA 2013 WPA 2014
30-09-2013 KBC Securities Accumulate 59,00 3,48 3,77
12-08-2013 Bank Degroof Hold 62,00 3,62 3,22
12-08-2013 KBC Securities Accumulate 59,00 3,56 3,48

De Wereld
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1466
Contacteer:

Bericht door De Wereld »

Beurs bij de lunch:

http://data.kbcsecurities.be/40/40/203/126070.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

De Wereld
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door De Wereld »

Beurs bij de lunch:

Beurs bij de lunch: :D :D :D

http://data.kbcsecurities.be/40/40/203/126636.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

KoenSt
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 4
Contacteer:

Bericht door KoenSt »

Heb me eerder deze week ook een eerste bescheiden schijfje van dit aandeel aangeschaft.

Lijkt me een zeer mooie defensieve investering. Stabiele koers en aantrekkelijk stijgend dividend.

De Wereld
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door De Wereld »

Beurs bij het ontbijt:

http://data.kbcsecurities.be/40/40/203/126767.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie