Celyad (voorheen Cardio3 BioSciences SA)

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
Lampi
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 160

Re: Celyad (voorheen Cardio3 BioSciences SA)

Berichtdoor Lampi » 01 Feb 2018 12:46

Jeroen_The_Man schreef:Ik heb vandaag ook wat stukken ingeslagen.

Ik zie dat ze met een strategische update zijn gekomen vandaag. Maar ik begrijp even niet waarom beleggers reageren door te verkopen. Zie ik iets over het hoofd?

https://www.celyad.com/en/news/celyad-p ... k-for-2018

Aandeel wordt wel zwaar geshort...bij de eerstvolgende positieve resultaten met CAR-T zijn we vertrokken...dan moeten die allemaal coveren :)

fetser
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 25

Berichtdoor fetser » 01 Feb 2018 13:03

Jeroen_The_Man schreef:Ik heb vandaag ook wat stukken ingeslagen.

Ik zie dat ze met een strategische update zijn gekomen vandaag. Maar ik begrijp even niet waarom beleggers reageren door te verkopen. Zie ik iets over het hoofd?

https://www.celyad.com/en/news/celyad-p ... k-for-2018

Op zich goeie resultaten maar toch stevige concurrentie.
Als je ziet dat argenx pas resultaten bekent maakte met 3 van de 6 patiënten genezen van leukemie en 1 transplantatie van beenmerg succesvol en daarboven op werkzaamheid op verschillende kankers. Dan denk ik persoonlijk dat celyad hier te laat gaat komen. Maar dat is zuiver mijn mening natuurlijk.

jack.
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 633

Berichtdoor jack. » 01 Feb 2018 13:07

ik ben vandaag ingestapt dan gaat het altijd naar beneden :oops: :lol:

BertVW
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 41

Berichtdoor BertVW » 01 Feb 2018 13:08

Ingestapt aan 35.80€ :)
Ageas, Smartphoto, Deceuninck

Jeroen_The_Man
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 1

Berichtdoor Jeroen_The_Man » 01 Feb 2018 13:56

Ik snap de koersreactie inmiddels wel een beetje.

Bij 6 van de 10 patiënten, die behandeld werden met een lage dosis van het product, waren er klinische reacties waar te nemen, variërend van stabilisatie van de ziekte tot een volledige genezing. Hoopvolle resultaten, maar niet eenduidig positief. CYAD-01 werd toegediend als monotherapie, zonder voorafgaande chemotherapie, voor een agressieve vorm van leukemie.

jack.
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 633

Berichtdoor jack. » 01 Feb 2018 14:06

Celyad boekt vooruitgang met onderzoek kankermiddel

Gepubliceerd op 1 feb 2018 om 10:05 |

EUR 35,720 -2,340 (-6,15%)

(ABM FN) Celyad heeft positieve resultaten geboekt met de fase 1 klinischte test THINK voor een middel naar verschillende vormen van kanker. Dit stond te lezen in een persbericht van het biotechbedrijf uit Mont-Saint-Guibert op donderdag.

Eind 2017 had Celyad 15 patiënten behandeld met het middel waarbij 6 van de 10 patiënten met de kleinere dosis positieve reacties vertoonden. De positieve resultaten zullen leiden tot additionele onderzoeken naar het kankermiddel, stelde het bedrijf.

Het bedrijf had eind vorig jaar 34 miljoen euro in kas en herhaalde de verwachting tot in de eerste helft van 2019 verder te kunnen.

Het aandeel Celyad reageerde niet positief op het nieuws en noteerde 4,1 procent lager op 36,50 euro.
Chouffe liked last!

vogelspotter
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 2204

Berichtdoor vogelspotter » 02 Feb 2018 11:41

11:03
2-02-2018

Celyad onder druk

Voor de tweede dag op rij verliest het aandeel Celyad fors terrein. Het bedrijf kwam donderdagmorgen met een klinische update, die volgens KBC Securities grotendeels positief was. Het koersverlies – Celyad is momenteel de grootste daler in Brussel – lijkt dan ook eerder ingegeven door het negatieve sentiment op de Europese beurzen, waardoor risico wordt gemeden.

We komen nog even terug op de klinische update en strategische outlook van Celyad. Daaruit onthouden we het volgende:

• Van de 10 patiënten die tot dusver werden behandeld met het kankermedicijn CYAD-01 (waarbij lichaamseigen cellen worden gemanipuleerd zodat ze kankercellen aanvallen), reageerden er 6 gunstig (ziekte stabiel tot beterschap). Er waren geen grote zorgen over de veiligheid. ‘Een bemoedigend resultaat’ volgens KBCS-analisten Sandra Cauwenberghs en Lenny Van Steenhuyse.
• Celyad is erin geslaagd een van de moeilijkere celbehandelingsprocessen te optimaliseren zodat meer cellen worden geproduceerd en de productiekosten dalen. Dat is erg belangrijk volgens KBCS aangezien de kosten van gepersonaliseerde behandeling zwaar op de gemeenschap zullen wegen.
• Eind 2017 had Celyad 34 miljoen euro in kas. Dat is voldoende om voort te werken tot in de eerste helft van 2019.

KBCS behoudt zijn koopadvies en koersdoel van 48 euro per aandeel
Bron:"De Tijd"
Mannie liked last!
Arcelor,ASIT biotech,Avantium, Deceuninck,Deutsche Bank,econocom, Euronav,Greenyard, Nyrstar,OneSpan Inc,TomTom,Weight Watchers, X-Fab.
Verkocht:Petrobras ADR, Ahold Delhaize,UCB,SBM Offshore.

Lampi
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 160

Berichtdoor Lampi » 02 Feb 2018 11:54

vogelspotter schreef:11:03
2-02-2018

Celyad onder druk

Voor de tweede dag op rij verliest het aandeel Celyad fors terrein. Het bedrijf kwam donderdagmorgen met een klinische update, die volgens KBC Securities grotendeels positief was. Het koersverlies – Celyad is momenteel de grootste daler in Brussel – lijkt dan ook eerder ingegeven door het negatieve sentiment op de Europese beurzen, waardoor risico wordt gemeden.

We komen nog even terug op de klinische update en strategische outlook van Celyad. Daaruit onthouden we het volgende:

• Van de 10 patiënten die tot dusver werden behandeld met het kankermedicijn CYAD-01 (waarbij lichaamseigen cellen worden gemanipuleerd zodat ze kankercellen aanvallen), reageerden er 6 gunstig (ziekte stabiel tot beterschap). Er waren geen grote zorgen over de veiligheid. ‘Een bemoedigend resultaat’ volgens KBCS-analisten Sandra Cauwenberghs en Lenny Van Steenhuyse.
• Celyad is erin geslaagd een van de moeilijkere celbehandelingsprocessen te optimaliseren zodat meer cellen worden geproduceerd en de productiekosten dalen. Dat is erg belangrijk volgens KBCS aangezien de kosten van gepersonaliseerde behandeling zwaar op de gemeenschap zullen wegen.
• Eind 2017 had Celyad 34 miljoen euro in kas. Dat is voldoende om voort te werken tot in de eerste helft van 2019.

KBCS behoudt zijn koopadvies en koersdoel van 48 euro per aandeel
Bron:"De Tijd"

Panikeert op de beurs....te gek voor woorden hoe makkelijk aandelen van hand wisselen vandaag...mensen hebben geen geduld meer!

timothy v
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 62

Berichtdoor timothy v » 02 Feb 2018 12:12

heb al meer dan 8j beleggingservaring.bij deze absurd lage prijs vandaag ingestapt kon dit gratis geld moeilijk laten liggen.

ronald uranium
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 0

Berichtdoor ronald uranium » 02 Feb 2018 13:38

Tja beurs sentiment. Zeker een aandeel om bij te kopen aan deze prijs. Heb ze gekocht een paar maanden terug aan 32 euro. Buy bij dips zou ik zeggen. Celyad kan enorm op en neer gaan zonder zinnige reden.