Quest for Growth

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

doittomeonemoretime
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 91

Re: Quest for Growth

Bericht door doittomeonemoretime »

Sinds 28/2 nog serieuze waardedaling, enkel Kerry Group deed het echt goed, Steico zakt in elkaar als pudding, net zoals Melexis
wisselende port.: GBLB, COMB, QFG, AES, EUZ, ATEB, VIO, ABI, SOLB, AGS, FLUX, SGO, AEM, UMI, TITC, GIMB

Lieve16
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 4211

Bericht door Lieve16 »

doittomeonemoretime
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 91

Bericht door doittomeonemoretime »

beursportefeuille kent mooie stijging deze maand (voorlopig)...aan dit tempo ronden ze misschien zelfs net 10 tegen het einde van de maand (nu ongeveer +3%)
wisselende port.: GBLB, COMB, QFG, AES, EUZ, ATEB, VIO, ABI, SOLB, AGS, FLUX, SGO, AEM, UMI, TITC, GIMB

forumbeurs
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 106

Bericht door forumbeurs »

doittomeonemoretime schreef:
04 mar 2021 19:35
Sinds 28/2 nog serieuze waardedaling, enkel Kerry Group deed het echt goed, Steico zakt in elkaar als pudding, net zoals Melexis
Deze dalingen vooral van.Steico is ondertussen omgebogen tot een stevige winst. De pudding was blijkbaar zeer veerkrachtig. Enkele participaties deden het beetje minder goed afgewisseld.met enkele sterke stijgers. Donderdag weten we de nieuwe IW. Ook het riante dividend komt dichterbij wat ongetwijfeld nog wel wat kopers zal lokken. Quest for growth is voor mij een uitstekend alternatief voor een spaarboekje zonder gigantische verwachtingen. Al is een nettodividend van om en bij de halve euro op een koers van amper 7euro wel gigantisch te noemen. Ik ken alvast geen enkel aandeel dat nog maar.een beetje in de buurt komt wat dat betreft. Sommige noemen het geen dividend. Alvast is het geld.dat binnenkomt. De naam doet er voor mij niet toe. Aandelen zoals QFG verdienen een plaatsje in mijn portefeuille waar veiligheid primeert.

nete
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 307

Bericht door nete »

17 mar 2021 22:59
aan dit tempo ronden ze misschien zelfs net 10 tegen het einde van de maand
Van optimisme gesproken !

Blijft voor mij een mooie belegging voor zij die ze kochten aan minder dan 5 euro.
Anders ben je vrijwel na elke dividend uitkering een veelvoud van het dividend kwijt door een steile koersval ex-dividend.
Kijk maar eens naar de grafiek: je kan er de dividend momenten zo uithalen.
Ik denk vooral het gevolg van het feit dat ze bijna alle winst MOETEN uitkeren en daardoor achteraf dikwijls een kapitaalsverhoging moeten doen om nieuwe munitie te hebben voor initiatieven.
Dat laatste hangt een beetje als een molensteen rond dit mooie aandeel.
Hopelijk breken ze deze keer met die traditie.

forumbeurs
Forum actieveling
Forum actieveling

nete schreef:
06 apr 2021 17:07

Blijft voor mij een mooie belegging voor zij die ze kochten aan minder dan 5 euro.
Anders ben je vrijwel na elke dividend uitkering een veelvoud van het dividend kwijt door een steile koersval ex-dividend.
Kijk maar eens naar de grafiek: je kan er de dividend momenten zo uithalen.
Ik denk vooral het gevolg van het feit dat ze bijna alle winst MOETEN uitkeren en daardoor achteraf dikwijls een kapitaalsverhoging moeten doen om nieuwe munitie te hebben voor initiatieven.
Dat laatste hangt een beetje als een molensteen rond dit mooie aandeel.
Hopelijk breken ze deze keer met die traditie.
Ze hoeven niet altijd een kapotalsverhoging te doen.soms volstaat het een gerealiseerde winst binnen te halen. De laatste 10 jaar werd er reeds meer dan 6 euro netto dividend uitgekeerd. Dit ligt net boven de uitgekeerde intresten op een gemiddeld spaarboekje daar heb je ook ongeveer 6 euro ontvangen op een koers van 50000 euro. Als je begrijpt wat ik bedoel. Bij quet heb je dus voor elke euro investering een euro dividend ontvangen. Geef me een even veilig alternatief voor mijn spaarboekje en ik zal je dankbaar zijn. Ik weet nete als we ooit iemand zoeken om de porseleinen winkel te onderhouden.dat jij zeker in aanmerking komt. Maar een heel klein beetje risico is wel nodig. Zelfs een spaarboekje is veel riskanter dan de meeste denken. Ik zou graag vernemen in welk.aandeel je wel durft instappen aan de huidige koers? Want ik lees blijkbaar altijd bij elk aandeel.de gevaren die je blootlegt, waarvoor dank trouwens. Ook ik kijk vaak wat er mis kan gaan.

forumbeurs
Forum actieveling
Forum actieveling

Ondertussen viel er een positief persbericht in de bus.
:clap:

Lieve16
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 4211

Bericht door Lieve16 »

Positieve evoluties in de niet-genoteerde portefeuille van Quest for Growth
https://www.questforgrowth.com/nl/syste ... euille.pdf

forumbeurs
Forum actieveling
Forum actieveling

nete schreef:
06 apr 2021 17:07

Ik denk eerder realisme dan optimisme. Het zal.heel dicht bij 10 zijn. Wait and see

bien
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 178

Bericht door bien »

WANEER DIVIDEND ?

Plaats reactie