Quest for Growth

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

forumbeurs
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 106

Re: Quest for Growth

Bericht door forumbeurs »

doittomeonemoretime schreef:
27 jan 2021 22:40
23 jan 2021 09:37
13 jan 2021 15:41
Waarde genoteerde ondernemingen > 105,5 M ondertussen -- vooral steico en umicore gaan goed
Bij ongewijzigd aandeelhouderschap (ze zullen wel iets gekocht/verkocht hebben) ondertussen 108,7M voor de genoteerde ondernemingen (steico, cewe stiftung, umicore bijven de sterke aandelen)

107M bij ongewijzigd aandeelhouderschap, enkel genoteerde ondernemingen
Dividendrendement van rond 6 percent. Het vervangend spaarboekje doet wat het moet doen.

nete
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 307

Bericht door nete »

forumbeurs schreef:
28 jan 2021 18:12

Dividendrendement van rond 6 percent. Het vervangend spaarboekje doet wat het moet doen.
Mooi, maar dan wel op voorwaarde dat je de aandelen niet kocht aan 10 of 12 euro.
Ik ben ook benieuwd wat de koers zal doen ex-dividend, want dat is een beetje eigen aan QFG: ze moeten ca 90% van de winst uitbetalen en dan droogt de bron om te investeren weer wat op, met soms nog een verwaterende kapitaalsverhoging er bovenop.
Die onzekerheid houd me tegen om de stap te wagen.

forumbeurs
Forum actieveling
Forum actieveling

nete schreef:
28 jan 2021 18:23
forumbeurs schreef:
28 jan 2021 18:12

Mooi, maar dan wel op voorwaarde dat je de aandelen niet kocht aan 10 of 12 euro.
Ik ben ook benieuwd wat de koers zal doen ex-dividend, want dat is een beetje eigen aan QFG: ze moeten ca 90% van de winst uitbetalen en dan droogt de bron om te investeren weer wat op, met soms nog een verwaterende kapitaalsverhoging er bovenop.
Die onzekerheid houd me tegen om de stap te wagen.
Wie kocht aan 11 of 12 eur zijn toch beleggers zonder rekenmachine. . Er werd op 10 jaar tijd ongeveer 6 euro netto dividend betaald. Het blijft onmiskenbaar dat je iets aan 7 euro kunt kopen dat intrinsiek meer dan 9 euro waard is. Hoeveel meer waarborgen kan je krijgen als belegger? Schatrijk ga je niet worden met QFG. Maar die vele miljarden op spaarboekjes worden elk jaar een beetje minder waard. Iedereen moet voor zich uitmaken of dit een belegging is wat in je portefeuille past. Ik ga je zeker niet proberen te overtuigen.
nete liked last!

Schaakfanaat
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 190

Bericht door Schaakfanaat »

Persbericht jaarresultaten: https://www.questforgrowth.com/nl/syste ... ltaten.pdf

Rendement op het eigen vermogen in 2020: 12,5 %
• Intrinsieke waarde per aandeel op 31 december 2020: € 9,14
(31 december 2019: € 8,12)
• Nettowinst voor boekjaar: + € 17.084.320 (+ € 1,02 per gewoon
aandeel) tegenover een winst van + € 16.741.026 (+ € 1,00 per
gewoon aandeel) voor het vorige boekjaar
• Beurskoers op 31 december 2020: € 6,50 (31 december 2019: € 5,90)
• Discount van beurskoers op de intrinsieke waarde: 28,8 % op
31 december 2020 (27,3 % op 31 december 2019)
• Nieuwe (co-)investeringen in Prolupin en EclecticIQ
• Exit in Bluebee
• De raad van bestuur stelt voor om € 0,40 per aandeel uit te keren
in de vorm van een kapitaalvermindering

Net nog eens nagekeken, ik heb mijn aandelen gemiddeld aan 6,25 euro per aandeel.
De afgelopen 10 jaar werd 6,07 euro netto dividend (via kapitaalvermindering) uitbetaald, dat alleen geeft al bijna een verdubbeling op je investering. Even geen zin om uit te rekenen met herbelegging van je aandelen, dan komt dat nog een stuk beter uit. Bovendien had je ze 10 jaar geleden zelfs voor minder dan 5 gekocht.
Ja, ik weet het en ik herhaal het maar even zelf: rendementen uit het verleden geven geen zekerheid voor de toekomst. Ik blijf toch aandeelhouder voor de toekomst.

doittomeonemoretime
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 91

Bericht door doittomeonemoretime »

wisselende port.: GBLB, COMB, QFG, AES, EUZ, ATEB, VIO, ABI, SOLB, AGS, FLUX, SGO, AEM, UMI, TITC, GIMB

ourasi
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 458

Bericht door ourasi »

Het lezen van het persbericht van gisteren is zeer interessant. In de vooruitzichten is goed beschreven in welk segment van de aandelenmarkt men investeert.

Een van de participaties heeft zijn voorlopige resultaten al bekend gemaakt en die waren spectaculair waardoor de koers sinds het jaareinde met meer dan 20 % is gestegen.
Jef1 liked last!

forumbeurs
Forum actieveling
Forum actieveling

ourasi schreef:
29 jan 2021 09:12
Het lezen van het persbericht van gisteren is zeer interessant. In de vooruitzichten is goed beschreven in welk segment van de aandelenmarkt men investeert.

Een van de participaties heeft zijn voorlopige resultaten al bekend gemaakt en die waren spectaculair waardoor de koers sinds het jaareinde met meer dan 20 % is gestegen.
Vanavond bekendmaking I.W. op 31 januari. Zullen de verkopers dan op 7 opdrogen?

Gekko4ever
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 81

Bericht door Gekko4ever »

Intrinsieke waarde van 9,40 op 31/1
Payton Planar, Boskalis, Quest for Growth, Accsys, Onespan, Biocartis, Pareteum, X-Fab, Shell

forumbeurs
Forum actieveling
Forum actieveling

Gekko4ever schreef:
04 feb 2021 18:20
Intrinsieke waarde van 9,40 op 31/1
Mooi zoals verwacht.

doittomeonemoretime
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 91

Bericht door doittomeonemoretime »

Ze hebben wat van het beursschap gehaald de afgelopen maand maar sinds 31/1 toch al weer 4% erbij in de genoteerde ondernemingen, dat komt ongeveer overeen met de gehele stijging van januari (bij ongewijzigd aandeelhouderschap). Mooi parcours voorlopig.
wisselende port.: GBLB, COMB, QFG, AES, EUZ, ATEB, VIO, ABI, SOLB, AGS, FLUX, SGO, AEM, UMI, TITC, GIMB

Plaats reactie