Quest for Growth

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Beleggen met ongekend lage tarieven?
Aandelen BE/NL €2+0,03% / VS €0,50+$0,004 p/st
Kernselectie: Geen kosten turbo's, ETF's en fondsen
DEGIRO: meer informatie / rekening openen

Schaakfanaat
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 97
Contacteer:

Re: Quest for Growth

Bericht door Schaakfanaat »

En daarmee blijft de korting beurskoers t.o.v. de intrinsieke waarde perfect 32 %, dezelfde waarde die Phil 2 maand geleden becijferde. Zowel de beurskoers als, belangrijker, de intrinsieke waarde, stijgen wel langzaam maar zeker.

Zo vrij geweest om een mail naar Franja te sturen:

Mevrouw Sienaert,
Beste Franja,

Het is even geleden dat ik nog eens op de site ben gaan kijken, ik ontdekte net de investment calculator op de site Quest For Growth.
Heel belangrijk in het resultaat van een belegging in QfG, is het dividend. Daar houdt de investment calculator geen rekening mee, waardoor je, in mijn ogen, een foutief, en vooral, veel negatiever beeld krijgt van de opbrengst van je investering.

Een stuk meer werk voor de programmeur vrees ik, maar zou het mogelijk zijn (eventueel als keuze) om het dividend mee in rekening te brengen. Zoals hierboven aangehaald, dat geeft een veel beter (en correcter) beeld, en heeft daardoor meer overtuigingskracht. Mensen overtuigen om te investeren in QfG lijkt me toch het doel van de site.

Alvast een prettig weekend gewenst,

xxx

P.S. Ik zal deze mail, en uw eventueel antwoord, plaatsen op het beste beleggersforum van België en Nederland.
Lieve16 liked last!

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

nete
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 304
Contacteer:

Bericht door nete »

Schaakfanaat schreef:
09 okt 2020 10:14

Heel belangrijk in het resultaat van een belegging in QfG, is het dividend. Daar houdt de investment calculator geen rekening mee, waardoor je, in mijn ogen, een foutief, en vooral, veel negatiever beeld krijgt van de opbrengst van je investering.

Hoe kan je een dividend positief in rekening brengen als er vrijwel nooit een vooruitzicht is op een dividend ?

Ben eens gaan kijken op de site: meestal om de twee jaar een dividend, maar ook al eens 6 jaar mogen wachten tussen 2008 en 2014.
Beurskoers stond begin 2018 +10 euro...

We hebben het ooit in portefeuille gehad, tot we het bovenstaande eens op een rijtje gezet hebben.
Wat QFG doet vind ik lovenswaardig, maar wat heeft de belegger daar aan ?

Schaakfanaat
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 97
Contacteer:

Bericht door Schaakfanaat »

Dag Nete,

Ik volg de discussies hier al lang, en heb ook dikwijls de bezorgdheden, zoals jij ze hier ook uit, ter harte genomen.
Spijtig genoeg ben ik ze kwijt, maar ik heb lang geleden eens een berekening gemaakt over een lange periode belegd blijven in QfG, en herbeleggen van dividend. Ik kwam toen op een geannualiseerde (moet ik altijd opzoeken, dat woord) opbrengst van 7%. Op basis van die berekening ben ik aandeelhouder gebleven. Het dividend herbeleggen is trouwens makkelijk, sinds het een keuzedividend is geworden.

Ik verwacht hoon en ongeloof ivm dat rendement (en ik vermoed dat als je op dit moment bv. 10 jaar teruggaat, het wel wat minder zal zijn), dus ik zal dat binnenkort, als ik ooit eens 5 minuten tijd heb, om het met een bekende Vlaamse bard te zeggen, nog eens berekenen.

Lieve16
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 4772
Contacteer:

Bericht door Lieve16 »

joachimds
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 537
Contacteer:

Bericht door joachimds »

nete schreef:
09 okt 2020 12:09
Schaakfanaat schreef:
09 okt 2020 10:14

Hoe kan je een dividend positief in rekening brengen als er vrijwel nooit een vooruitzicht is op een dividend ?

Ben eens gaan kijken op de site: meestal om de twee jaar een dividend, maar ook al eens 6 jaar mogen wachten tussen 2008 en 2014.
Beurskoers stond begin 2018 +10 euro...

We hebben het ooit in portefeuille gehad, tot we het bovenstaande eens op een rijtje gezet hebben.
Wat QFG doet vind ik lovenswaardig, maar wat heeft de belegger daar aan ?
In elk geval een beter return dan wat er in je signature staat. Nogal grote teut hier op het forum voor de magere returns in je model PF.......

nete
Forum veteraan
Forum veteraan
Contacteer:

Bericht door nete »

joachimds schreef:
09 okt 2020 19:37

In elk geval een beter return dan wat er in je signature staat. Nogal grote teut hier op het forum voor de magere returns in je model PF.......
Ik nodig je uit om dezelfde signature te plaatsen. Wel vanaf de start van je portefeuille tot nu hé, met andere woorden, wat hij waard is als je nu alles verkoopt + je cash, verminderd met wat je er ingestopt hebt sinds de start.

Bij u misschien niet, maar ik denk dat er een heel aantal nog raar zouden opkijken.

nete
Forum veteraan
Forum veteraan
Contacteer:

Bericht door nete »

In feite met andere woorden ongeveer wat ik schrijf.

joachimds
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 537
Contacteer:

Bericht door joachimds »

nete schreef:
10 okt 2020 00:45
joachimds schreef:
09 okt 2020 19:37

Ik nodig je uit om dezelfde signature te plaatsen. Wel vanaf de start van je portefeuille tot nu hé, met andere woorden, wat hij waard is als je nu alles verkoopt + je cash, verminderd met wat je er ingestopt hebt sinds de start.

Bij u misschien niet, maar ik denk dat er een heel aantal nog raar zouden opkijken.
Ik ga me niet bezig houden met mijn volledige PF in mijn signature up to date te houden. Maar mijn "all in" PF return is al jaren ongeveer 8%/jaar. Whatever dat all-in gedoe means... Er is maar 1 manier om het te berekenen en dat is dollars in/dollars uit.

Ik wil je gerust de laatste 10 uit mijn PF geven om je een idee te geven.

Resilux: -23.82% (zonder het super divi - met zal het ongeveer break even zijn)
Roche: +120.51%
Shell: -56.93% (zonder dividend... - maar met ziet het er nog altijd niet fantastisch uit)
Sanofi: +12.43%
Solvay SA: +5.76%
South32 LTD: +315.05%
Tessenderlo: +6.61%
Tubize: +90.18%
Twist Bioscience Corp: +274.14%
Van De Velde: -38.99%

Er zitten nog een paar kanonnen in de rest van PF, vb GLPG aan +1500% en floppers zoals nyrstar. Maar een 15 bagger compenseert flops zoals nyrstar handig :-)

Volgende returns, money weighted:
1M: +2.92%
3M: +1.45%
YTD: -5.11%
1Y: +4.22%
3Y: +14.26%
5Y: +24.76%
since start: +124.09%

45.000 winst sinds start.

bien
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 151
Contacteer:

Bericht door bien »

ja word tijd dat ze ne keer een dividend uitkeren . de begeerskosten zijn ook hoog bij dit aandeel de besten zijn die aan de bron zitten die verdiennen dik geld en ze bakken er niet veel van. profs zijn het zeker niet

nete
Forum veteraan
Forum veteraan
Contacteer:

Bericht door nete »

bien schreef:
11 okt 2020 11:37
ja wordt tijd dat ze een keer een dividend uitkeren
Kan niet, verlies van 2019 moet eerst weggewerkt worden, niet eenvoudig in Corona tijden.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Deel kennis en vragen met duizenden beleggers,
minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie