Quest for Growth
Beleggen met ongekend lage tarieven?
Aandelen BE/NL €2+0,03% / VS €0,50+$0,004 p/st
Kernselectie: Geen kosten turbo's, ETF's en fondsen
DEGIRO: meer informatie / rekening openen
-
- Premiummember
- waarderingen: 97
- Contacteer:
Re: Quest for Growth
Zo vrij geweest om een mail naar Franja te sturen:
Mevrouw Sienaert,
Beste Franja,
Het is even geleden dat ik nog eens op de site ben gaan kijken, ik ontdekte net de investment calculator op de site Quest For Growth.
Heel belangrijk in het resultaat van een belegging in QfG, is het dividend. Daar houdt de investment calculator geen rekening mee, waardoor je, in mijn ogen, een foutief, en vooral, veel negatiever beeld krijgt van de opbrengst van je investering.
Een stuk meer werk voor de programmeur vrees ik, maar zou het mogelijk zijn (eventueel als keuze) om het dividend mee in rekening te brengen. Zoals hierboven aangehaald, dat geeft een veel beter (en correcter) beeld, en heeft daardoor meer overtuigingskracht. Mensen overtuigen om te investeren in QfG lijkt me toch het doel van de site.
Alvast een prettig weekend gewenst,
xxx
P.S. Ik zal deze mail, en uw eventueel antwoord, plaatsen op het beste beleggersforum van België en Nederland.
- nete
- Forum veteraan
- waarderingen: 304
- Contacteer:
Hoe kan je een dividend positief in rekening brengen als er vrijwel nooit een vooruitzicht is op een dividend ?Schaakfanaat schreef: ↑09 okt 2020 10:14
Heel belangrijk in het resultaat van een belegging in QfG, is het dividend. Daar houdt de investment calculator geen rekening mee, waardoor je, in mijn ogen, een foutief, en vooral, veel negatiever beeld krijgt van de opbrengst van je investering.
Ben eens gaan kijken op de site: meestal om de twee jaar een dividend, maar ook al eens 6 jaar mogen wachten tussen 2008 en 2014.
Beurskoers stond begin 2018 +10 euro...
We hebben het ooit in portefeuille gehad, tot we het bovenstaande eens op een rijtje gezet hebben.
Wat QFG doet vind ik lovenswaardig, maar wat heeft de belegger daar aan ?
-
- Premiummember
- waarderingen: 97
- Contacteer:
Ik volg de discussies hier al lang, en heb ook dikwijls de bezorgdheden, zoals jij ze hier ook uit, ter harte genomen.
Spijtig genoeg ben ik ze kwijt, maar ik heb lang geleden eens een berekening gemaakt over een lange periode belegd blijven in QfG, en herbeleggen van dividend. Ik kwam toen op een geannualiseerde (moet ik altijd opzoeken, dat woord) opbrengst van 7%. Op basis van die berekening ben ik aandeelhouder gebleven. Het dividend herbeleggen is trouwens makkelijk, sinds het een keuzedividend is geworden.
Ik verwacht hoon en ongeloof ivm dat rendement (en ik vermoed dat als je op dit moment bv. 10 jaar teruggaat, het wel wat minder zal zijn), dus ik zal dat binnenkort, als ik ooit eens 5 minuten tijd heb, om het met een bekende Vlaamse bard te zeggen, nog eens berekenen.
-
- Forum veteraan
- waarderingen: 537
- Contacteer:
In elk geval een beter return dan wat er in je signature staat. Nogal grote teut hier op het forum voor de magere returns in je model PF.......nete schreef: ↑09 okt 2020 12:09Hoe kan je een dividend positief in rekening brengen als er vrijwel nooit een vooruitzicht is op een dividend ?Schaakfanaat schreef: ↑09 okt 2020 10:14
Ben eens gaan kijken op de site: meestal om de twee jaar een dividend, maar ook al eens 6 jaar mogen wachten tussen 2008 en 2014.
Beurskoers stond begin 2018 +10 euro...
We hebben het ooit in portefeuille gehad, tot we het bovenstaande eens op een rijtje gezet hebben.
Wat QFG doet vind ik lovenswaardig, maar wat heeft de belegger daar aan ?
- nete
- Forum veteraan
- Contacteer:
Ik nodig je uit om dezelfde signature te plaatsen. Wel vanaf de start van je portefeuille tot nu hé, met andere woorden, wat hij waard is als je nu alles verkoopt + je cash, verminderd met wat je er ingestopt hebt sinds de start.
Bij u misschien niet, maar ik denk dat er een heel aantal nog raar zouden opkijken.
- nete
- Forum veteraan
- Contacteer:
-
- Forum veteraan
- waarderingen: 537
- Contacteer:
Ik ga me niet bezig houden met mijn volledige PF in mijn signature up to date te houden. Maar mijn "all in" PF return is al jaren ongeveer 8%/jaar. Whatever dat all-in gedoe means... Er is maar 1 manier om het te berekenen en dat is dollars in/dollars uit.nete schreef: ↑10 okt 2020 00:45Ik nodig je uit om dezelfde signature te plaatsen. Wel vanaf de start van je portefeuille tot nu hé, met andere woorden, wat hij waard is als je nu alles verkoopt + je cash, verminderd met wat je er ingestopt hebt sinds de start.
Bij u misschien niet, maar ik denk dat er een heel aantal nog raar zouden opkijken.
Ik wil je gerust de laatste 10 uit mijn PF geven om je een idee te geven.
Resilux: -23.82% (zonder het super divi - met zal het ongeveer break even zijn)
Roche: +120.51%
Shell: -56.93% (zonder dividend... - maar met ziet het er nog altijd niet fantastisch uit)
Sanofi: +12.43%
Solvay SA: +5.76%
South32 LTD: +315.05%
Tessenderlo: +6.61%
Tubize: +90.18%
Twist Bioscience Corp: +274.14%
Van De Velde: -38.99%
Er zitten nog een paar kanonnen in de rest van PF, vb GLPG aan +1500% en floppers zoals nyrstar. Maar een 15 bagger compenseert flops zoals nyrstar handig

Volgende returns, money weighted:
1M: +2.92%
3M: +1.45%
YTD: -5.11%
1Y: +4.22%
3Y: +14.26%
5Y: +24.76%
since start: +124.09%
45.000 winst sinds start.
Deelnemen aan het forum + meer functies?
Deel kennis en vragen met duizenden beleggers,
minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!