Order €1.000 aandelen ING = €2,30 bij DEGIRO
Beleg met zeer lage tarieven, meer informatie

Quest for Growth

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

josymar
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 113
Contacteer:

Re: Quest for Growth

Bericht door josymar »

Resultaat na zo'n dividend: vrijwel geen cash meer, dus KV, dus verwatering, dus lagere koers, dus verlies, dus geen dividend...

Ik weet niet of die redenering juist is. Resultaat na zo'n dividend: vrijwel geen cash meer. Tot daar kan ik volgen. Maar dat ze om die reden een kapitaalsverhoging moeten doen, lijkt me niet juist. Ik ben het dus niet eens met het stuk vanaf KV.
Ik ben het ook met u eens dat dit aandeel nooit de verwachtingen heeft ingelost en sluit me aan bij diegenen op het forum die zich afvragen waarom de bestuurders, die blijkbaar toch geen meerwaarde bieden, daar toch nog goed voor worden betaald.

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

nete
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 287
Contacteer:

Bericht door nete »

josymar schreef:
09 mei 2020 15:27
Resultaat na zo'n dividend: vrijwel geen cash meer, dus KV, dus verwatering, dus lagere koers, dus verlies, dus geen dividend...

Ik weet niet of die redenering juist is.
Ik weet dat ook niet hoor, het is enkel mijn opinie, en die opinie is geen dogma hé.
29 juli. Port (cash incl.) +7,50%
Aedifica+13,43%, Microsoft+8.89%, VGP+16,46%

Lieve16
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 4625
Contacteer:

Bericht door Lieve16 »

NAV per aandeel op 31/05/2020: 7,19 euro
https://www.questforgrowth.com/nl/syste ... i_2020.pdf

gert
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 288
Contacteer:

Bericht door gert »

Commentaren over die kapitaalverhoging: zijn wat van de pot gerukt. QfG is in feite een beleggingsfonds en zij moeten geen cash aanhouden voor terugbetalingen (het is een gesloten fonds) of voor dividenden (geen dividend, want overgedragen verlies). In feite hebben ze wel quasi-cash, want hun liquiditeiten beleggen ze regelmatig in commercial paper op 1 of 3 maand. Die quasi-cash kan dus snel cash worden, ze hebben nog wat verplichtingen om te storten in de Capricornfondsen als die het opvragen na investeringen.
Nu naar de huidige situatie: eind mei intrinsieke waarde 7,19 euro, beurskoers toen toonde een heel hoge discount van 35%. De dag dat er terug zicht is op een dividend, zal de discount terug vernauwen naar 10% tot 15%. Wanneer is er zicht op dividend? Eerst moet het overgedragen verlies gecompenseerd worden: dat bedroeg 0,65 euro per aandeel eind 2019 op een intrinsieke waarde van 8,12 euro. De intrinsieke waarde moet dus eerst naar 8,77 euro of 21% hoger dan de intrinsieke waarde van eind mei 2020. Of dat dit jaar gefixt wordt, lijkt mij wel moeilijk. Maar iemand die wil beleggen voor 12 tot 18 maanden kan misschien zijn gading vinden in dit aandeel
Lieve16 liked last!

mulder
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 150
Contacteer:

Bericht door mulder »

gert schreef:
04 jun 2020 21:51
Commentaren over die kapitaalverhoging: zijn wat van de pot gerukt. QfG is in feite een beleggingsfonds en zij moeten geen cash aanhouden voor terugbetalingen (het is een gesloten fonds) of voor dividenden (geen dividend, want overgedragen verlies). In feite hebben ze wel quasi-cash, want hun liquiditeiten beleggen ze regelmatig in commercial paper op 1 of 3 maand. Die quasi-cash kan dus snel cash worden, ze hebben nog wat verplichtingen om te storten in de Capricornfondsen als die het opvragen na investeringen.
Nu naar de huidige situatie: eind mei intrinsieke waarde 7,19 euro, beurskoers toen toonde een heel hoge discount van 35%. De dag dat er terug zicht is op een dividend, zal de discount terug vernauwen naar 10% tot 15%. Wanneer is er zicht op dividend? Eerst moet het overgedragen verlies gecompenseerd worden: dat bedroeg 0,65 euro per aandeel eind 2019 op een intrinsieke waarde van 8,12 euro. De intrinsieke waarde moet dus eerst naar 8,77 euro of 21% hoger dan de intrinsieke waarde van eind mei 2020. Of dat dit jaar gefixt wordt, lijkt mij wel moeilijk. Maar iemand die wil beleggen voor 12 tot 18 maanden kan misschien zijn gading vinden in dit aandeel
Gewoon opdoeken,denk niet dat een van de managers hier bij Sofina ook maar een sollicitatiegesprek krijgt. Gewoon Nasdaqfonds kopen en ben je van die dure managementskosten vanaf.

Lieve16
Premiummember
Premiummember
Contacteer:

Bericht door Lieve16 »

Positieve impact van de verkoop van BlueBee op de netto inventariswaarde van Quest for Growth:
https://www.questforgrowth.com/nl/syste ... luebee.pdf

Lieve16
Premiummember
Premiummember
Contacteer:

Bericht door Lieve16 »

NAV per aandeel op 30/06/2020: 7,96 euro

nete
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 287
Contacteer:

Bericht door nete »

Lieve16 schreef:
02 jul 2020 21:24
Lieve, uw plaatje blijft een beetje hangen denk ik. ;) Uiteraard uw goed recht om het hier herhaaldelijk te posten.

Beurskoers 5,12 :roll: , dat is tenslotte het enige dat telt voor een belegger.
Of zijn er mensen die aandelen kunnen kopen aan 5,12 en verkopen aan de NAV ?

Die armzalige koersevolutie is ook niet abnormaal denk ik: wat doe je als je een aandeel bezit waar in de verste verte niet eens een vooruitzicht van dividend inzit ?
29 juli. Port (cash incl.) +7,50%
Aedifica+13,43%, Microsoft+8.89%, VGP+16,46%

kris1
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 1
Contacteer:

Bericht door kris1 »

We naderen natuurlijk stilaan de 8,77 euro,waardoor we dan terug een dividend kunnen verwachten,wie weet?
Misschien wel het moment om te kopen denk ik dan.

Schaakfanaat
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 16
Contacteer:

Bericht door Schaakfanaat »

nete schreef:
02 jul 2020 23:27
Lieve16 schreef:
02 jul 2020 21:24
Lieve, uw plaatje blijft een beetje hangen denk ik. ;) Uiteraard uw goed recht om het hier herhaaldelijk te posten.

Beurskoers 5,12 :roll: , dat is tenslotte het enige dat telt voor een belegger.
Of zijn er mensen die aandelen kunnen kopen aan 5,12 en verkopen aan de NAV ?

Die armzalige koersevolutie is ook niet abnormaal denk ik: wat doe je als je een aandeel bezit waar in de verste verte niet eens een vooruitzicht van dividend inzit ?
Het plaatje van Lieve blijft verre van hangen. Ze (?) post net een NAV die op een maand tijd iets meer dan 10% gestegen is, bij koersen die niet volgen. Vroeg of laat begint de koers toch een beetje te volgen, raar maar waar pas op het moment dat het betalen van een dividend duidelijk wordt.
Vandaag bericht ook Bink in zijn ochtendupdate over de wel heel hoog opgelopen korting, maakt misschien wat extra beleggers, letterlijk, wakker.
Eli Lach liked last!

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie