Quest for Growth

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing
Lieve16
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 2348

Re: Quest for Growth

Berichtdoor Lieve16 » 07 Feb 2019 18:10

NAV per aandeel op 31/01/2019: 7,50 euro

https://www.questforgrowth.com/nl/syste ... _-_nav.pdf
blotte marc liked last!

Word gratis lid op Beursig.com

Discussieer met duizenden beleggers en profiteer
van minder advertenties en abonneer op onderwerpen.

Registreer nu binnen enkele tellen

powered by Surfing Waves

nete
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 162

Berichtdoor nete » 07 Feb 2019 20:06

Lieve16 schreef:NAV per aandeel op 31/01/2019: 7,50 euro

Bij een koers van 6,00 euro schiet je daar veel mee op... ;)
Beleggen=maximaliseer je winst, BEPERK je verlies.

Port: AB Inbev, Aedifica, BESI, Care Property, Coca Cola, Elia, Dax Global Mining, Melexis, Ontex, Shurgard, Sofina, Tencent Holdings, Umicore, WDP

nete
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor nete » 10 Feb 2019 15:41

nete schreef:
Lieve16 schreef:NAV per aandeel op 31/01/2019: 7,50 euro

Bij een koers van 6,00 euro schiet je daar veel mee op... ;)

Intussen nog maar 5,84 euro.

Voor wie ze kocht in 2010-2011 aan ongeveer 3 euro is het een interessante belegging.
Het feit dat, als ze een keer winst maken die verplicht 90% moeten uitbetalen aan de aandeelhouders hangt als een molensteen rond het aandeel zijn nek. De koers zakt bij zo'n uitbetaling met het bedrag van het dividend, maar door de onwetendheid wanneer er een volgend dividend gaat komen herstelt de koers zich nauwelijks.

Port: AB Inbev, Aedifica, BESI, Care Property, Coca Cola, Elia, Dax Global Mining, Melexis, Ontex, Shurgard, Sofina, Tencent Holdings, Umicore, WDP

de Senacour
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 54

Berichtdoor de Senacour » 11 Feb 2019 09:21

Ben niet volledig eens,aandelhouders kunnen nu kiezen tussen uitkering van de winst in aandelen,(is nog niet lang zo)ik heb bijv. de laatste keer gekozen voor extra aandelen i.p.v. een bedrag.
Zodoende kan het bedrijf wel meer posities innemen,aangezien de kas gespijsd word op die manier.
Biscuitpower liked last!

nete
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor nete » 11 Feb 2019 16:26

de Senacour schreef:Ben niet volledig eens,aandelhouders kunnen nu kiezen tussen uitkering van de winst in aandelen,(is nog niet lang zo)ik heb bijv. de laatste keer gekozen voor extra aandelen i.p.v. een bedrag.
Zodoende kan het bedrijf wel meer posities innemen,aangezien de kas gespijsd word op die manier.

Je redenering houdt wel steek, maar ikzelf zie graag eens iets "terugkeren" van een belegging (dividend dus). Jij krijgt elke keer een groter aantal aandelen, maar als dan de koersdaling elke keer je meerwaarde virtueel vernietigt is dat toch minder leuk.
Nu, best dat er verschillende opinies zijn, het zou anders maar een grijs boeltje zijn. ;)
Biscuitpower liked last!

Biscuitpower
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 18

Berichtdoor Biscuitpower » 13 Feb 2019 10:08

Ik heb hier al enkele interessante meningen gelezen over dit speciaal aandeel. Ik beleg voor de lange termijn. Zouden jullie nog afwachten dit te kopen of toch al aanschaffen aan de huidige koers? Ik vind zeer weinig info online, buiten hun eigen website uiteraard.

de Senacour
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 54

Berichtdoor de Senacour » 13 Feb 2019 10:27

Men moet dit 'beleggins vehicle' proberen te kopen als het absoluut zeer slecht gaat,zodat ook de koers van qfg. zeer laag staat,ben hier op het forum mensen tegen gekomen die dit ongeveer tussen de 3-4€ gekocht hebben,eentje zelfs onder de 3€.
Waarom? als je kan kopen op een zeer slecht moment,zullen de beurzen op een bepaald ogenblik terug herstellen,en kan men je port aanvullen met exta aandelen van qfg,zo kan men een mooi bedrag samensparen.
Let op,het is niet altijd gloria,bij een beursjaar waarin het mossel nog vis is(zoals nu het geval eigenlijk,)keert qfg helemaal niets uit,U moet dus geduldig kunnen zijn,en op zeer lange termijn kunnen plannen.
nete liked last!

BSU
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 15

Berichtdoor BSU » 25 Feb 2019 15:36

Biscuitpower schreef:Ik heb hier al enkele interessante meningen gelezen over dit speciaal aandeel. Ik beleg voor de lange termijn. Zouden jullie nog afwachten dit te kopen of toch al aanschaffen aan de huidige koers? Ik vind zeer weinig info online, buiten hun eigen website uiteraard.

Volgens mijn berekeningen staan ze nu aan een korting tussen de 25 en 30 procent. Heb hier al een grote positie, dus ik hou nog liever wat cash. Indien ze nog verder dalen en het algemene beurssentiment blijf hetzelfde dan koop ik midden maart een pakket bij.

Mijn trigger is een korting tussen de 35 en 40 procent.

wimvd
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 631

Berichtdoor wimvd » 26 Feb 2019 13:40

Biscuitpower schreef:Ik heb hier al enkele interessante meningen gelezen over dit speciaal aandeel. Ik beleg voor de lange termijn. Zouden jullie nog afwachten dit te kopen of toch al aanschaffen aan de huidige koers? Ik vind zeer weinig info online, buiten hun eigen website uiteraard.

Ik zou afwachten. Beurs zal nog een tijdje ter plaatse blijven trappelen en er zijn weinig instappers te vinden voor QfG die op korte termijn fameus rendement gaan optekenen. Dus 2019 wordt een vlak jaartje voor QfG, vandaar de daling. Ik heb een kleine positie ingenomen destijds als experiment, sta er al met 18% verlies op intussen. Ik wacht tot rond de 3 a 4 EUR zoals hier ook gezegd wordt om bij te kopen. Bij het 1e groene beursjaar zet ik ze in de etalage, er zijn andere aandelen die wel elk jaar dividend uitkeren en dus wel elk jaar renderen (zelfs bij dalende beurskoers).
In port: Shell (€17,95), Befimmo (€49,43), Euronav (€3,87)

wimvd
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 631

Berichtdoor wimvd » 27 Feb 2019 12:02

Ter info: ik heb mijn (kleine) positie verkocht met 15% verlies. Aandeel zal nog een tijd in downtrend blijven zitten (is puur mijn idee, kan helemaal anders uitdraaien). Maar voorlopig kan ik die centen beter in een aandeel steken dat op zijn minst dividend opbrengt en waarvoor ik niet elk jaar bewaarkosten voor moet betalen.
Aankoopje destijds was trouwens een experiment, ik wou even zien of dit een interessant aandeel is om in port te houden. Besluit: nee. Toch nog liever Proximus, Befimmo en andere hoge couponuitkeerders dan deze onzekere uitkeerder.
In port: Shell (€17,95), Befimmo (€49,43), Euronav (€3,87)