Quest for Growth

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing

cardoman
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 15

Re: Quest for Growth

Berichtdoor cardoman » 27 Okt 2018 16:44

jens_dev schreef:Goh slecht, ze hebben de afgelopen jaren uitstekend aan stockpicking gedaan.

Idd ik ben blij met de 6 hoewel ik er ook heb aan 3...

powered by Surfing Waves

nete
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 182

Berichtdoor nete » 27 Okt 2018 20:46

cardoman schreef:Heeft er al iemand een bijkooppoging gewaagd na de terugval?

De terugval is nog altijd volop bezig, elke dag opnieuw -xx% (zelf in te vullen).
Je moet al een beetje masochist zijn om NU blindelings te gaan kopen met ongeveer 90% kans dat je de dag daarop met verlies zit.
Beleggen: BEPERK je verlies.
AB Inbev, Aedifica, Care Property, Carlsberg, Coca Cola, Cofinimmo, Deutsche Börse, Dax Global Mining, HelloFresh, Ontex, Sofina, Tencent Holdings, WDP, Xior (+ wat cash)

cardoman
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 15

Berichtdoor cardoman » 28 Okt 2018 00:08

nete schreef:

De terugval is nog altijd volop bezig, elke dag opnieuw -xx% (zelf in te vullen).
Je moet al een beetje masochist zijn om NU blindelings te gaan kopen met ongeveer 90% kans dat je de dag daarop met verlies zit.

Masochist, weet niet hoor. Aankopen lijken me nooit blindelings, neen? Het lijkt me contextgericht en afhankelijk van ieders aankoophistoriek. Never catch a falling knive maar wanneer bereikt het mes de grond?

nete
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor nete » 28 Okt 2018 15:45

cardoman schreef:
nete schreef:

Masochist, weet niet hoor. Aankopen lijken me nooit blindelings, neen? Het lijkt me contextgericht en afhankelijk van ieders aankoophistoriek. Never catch a falling knive maar wanneer bereikt het mes de grond?

Herlees mijn post nog eens aandachtig.
Je koopt toch een aandeel omdat je denkt dat de koers gaat stijgen ? Als je dan bijna 100% zeker bent dat het de volgende dagen nog meer gaat dalen (stel dat je begin vorige week een aankoop had gedaan, 7 dagen onafgebroken rood, dan zat je nu al met een ferm verlies).
Ik wacht bij zo'n toestanden tot er een positieve kentering plaatsvind en je IETS meer kans hebt dat je een dag later niet al met verlies zit op je aankoop. Ik heb dan niet de allerlaagste aankoopkoers, maar die heb je nu vrijwel zeker ook niet.

Ik zou dus wachten tot het "falling knife" teruggekaatst is op de bodem. ;)
AB Inbev, Aedifica, Care Property, Carlsberg, Coca Cola, Cofinimmo, Deutsche Börse, Dax Global Mining, HelloFresh, Ontex, Sofina, Tencent Holdings, WDP, Xior (+ wat cash)

nete
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor nete » 28 Okt 2018 17:57

Maar bij Quest for Growth zou ik durven kopen aan 4 of 5 euro. Dit speciale geval stijgt altijd pijlsnel als ze een dividend aankondigen om direct na het dividend naar een koers in de omgeving van 7 euro terug te vallen en daar dan te blijven hangen tot er weer een dividend aangekondigd wordt.
In zoverre dat men zich moet afvragen of het niet méér opbrengt met QfG te kopen NA een coupon en te verkopen met winst, vlak voor de uitbetaling van de volgende coupon.

gert
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 265

Berichtdoor gert » 28 Okt 2018 20:31

Als QFG 2018 afsluit met verlies (kans is heel groot), dan komt er geen dividend en dan zal de discount weer gaan stijgen. QFG deed het de voorbije jaren wel steeds beter dan de markt, maar als de markt bijna 15% daalt, dan moet je al van ver komen, om het jaar nog met winst af te kunnen sluiten.

nete
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor nete » 29 Okt 2018 09:50

Kijk hier even op de grafiek van 10 jaar: https://www.trivano.com/aandeel/quest-f ... 87.grafiek
Wel even 10 jaar kiezen ipv 6 maanden en dan "grafiek bijwerken".
QFG stond in 2011 rond de 6,10 en in 2018 ro,d de 6,10...
Je ziet wel mooi wanneer er een dividend wordt betaald: juist ervoor een topkoers, onmiddellijk daarna keldert de koers, omdat QFG zichzelf verplicht om 90% van de winst uit te betalen en het hierdoor verplicht is om elke keer een kapitaalsverhoging te doen om werkmiddelen te genereren. Dus elke keer verwatering van het aandeel.

marvan
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 252

Berichtdoor marvan » 08 Nov 2018 12:02

This document has not been produced by KBC Securities USA, INC.

https://www.questforgrowth.com/sites/de ... 26_kbc.pdf
blotte marc liked last!

Lieve16
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 2871

Berichtdoor Lieve16 » 08 Nov 2018 18:29

NAV per aandeel op 31/10/2018: 7,80 euro
https://www.questforgrowth.com/nl/syste ... ht_nav.pdf
marvan liked last!

nete
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor nete » 09 Nov 2018 08:25

Lieve16 schreef:NAV per aandeel op 31/10/2018: 7,80 euro
https://www.questforgrowth.com/nl/syste ... ht_nav.pdf

Dat is voor ons (we hebben ze ook nog in portefeuille gehad) helaas: blij zijn met een dooie mus.
QFG noteert 6,20, zo'n 40% onder de top van januari.
Zelfs de NAV zit meer dan 20% onder de koers van januari.
Correct me if I'm wrong.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. 
Registreer binnen enkele tellen