Quest for Growth

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
de Senacour
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 46

Re: Quest for Growth

Berichtdoor de Senacour » 03 Apr 2018 09:54

De situatie is voor ieder persoon anders,als ik binnen een 7-8 jaar op pensioen ga,en ik kan daarna nog eens kiezen tussen extra aandelen en geld(of zelfs in een noodgeval alles verkopen),ga ik dat echt wel een luxe vinden,er rekening mee houdend dat de pensioenen al geen vetkluif zijn,hier in Belgie,maar ok,ik kan ook wel begrijpen dat sommigen hier daar nog helemaal niet mee bezig zijn.

14-11-2014
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 593

Berichtdoor 14-11-2014 » 03 Apr 2018 10:48

En op dit eigenste moment: 7,50 euro (-19.53 %).

En ook dát klopt weeral niet, zodat het noodzakelijke beroep op de vrijheid van meningsuiting met secundaire bronnen begrijpelijk is. nete begrijpt telkens niet helemaal hoe dividend werkt, wat meer respect verdient dan het uiten van onbegrepen fake news en dito "meningen" over dividend, al dan niet afkomstig van een beleggingsclub of van een "kennis. Kom op, he. Dat kan beter...

Reality check via Euronext, ook @ €7,50 en zijnde een niet-inferieure, primaire, correcte gegevensbron: een niet ter zake doende -3,60%, in plaats van netes onjuiste voorstlling van zaken met -19,53%.

-3,60%: onbelangrijk feit. Dat het beter kan: hoop, en zienswijze. :)
cardoman liked last!

14-11-2014
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 593

Berichtdoor 14-11-2014 » 03 Apr 2018 11:19

Ik twijfel echt nog wat ik best doe.

Een nadeel van het geforceerd aantrekkelijk maken van een KV is dat velen dezelfde twijfel hebben, en zich als het ware af hebben moeten vragen of je met contanten nu aandelen QfG zou bijkopen. Met een positieve houding door de bestaande positie, een oordeel "houden" kan voldoende zijn, maar het forceert toch de heroverweging, en dan zijn er die op "verkopen" of "reduce" uitkomen.

Een beetje vergelijkbaar met analisten met vooraf een advies "houden" (of beter), die na cijfers dat advies neerwaarts kunnen bijstellen. "Houden" kan dan "kopen" worden, maar door de extra (cijfers, én dividend) geforceerde situatie zijn er minder grijstinten: "Reduce" of slechter (zwart), "houden" of beter (wit). Verschiet de kleur, dan kan dat reden zijn om afscheid van de hele positie te nemen.

Van zwart naar wit komt niet voor, want wie vooraf aan "verkopen" deed zal het dividend niet hebben gekregen. Van wit naar zwart komt wel voor. Vandaar iets meer negatieve dan positieve druk. Bovendien gebeurt het witte "accumulate" nu via het stockdividend in plaats van via de beurs.

Geen zeer zwaarwegende factoren, maar wel een weerslag van het geforceerd ontstane evauluatiemomentje casu quo geforceerd onstane twijfels. Geen korting had aantrekkelijker geweest kunnen zijn voor de aandeelhouders; wel een korting is vooral aantrekkelijk voor het succes van de KV van QfG.

nete
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor nete » 03 Apr 2018 12:41

14-11-2014 schreef:
En op dit eigenste moment: 7,50 euro (-19.53 %).

En ook dát klopt weeral niet, zodat het noodzakelijke beroep op de vrijheid van meningsuiting met secundaire bronnen begrijpelijk is. nete begrijpt telkens niet helemaal hoe dividend werkt, wat meer respect verdient dan het uiten van onbegrepen fake news en dito "meningen" over dividend, al dan niet afkomstig van een beleggingsclub of van een "kennis. Kom op, he. Dat kan beter...

Reality check via Euronext, ook @ €7,50 en zijnde een niet-inferieure, primaire, correcte gegevensbron: een niet ter zake doende -3,60%, in plaats van netes onjuiste voorstlling van zaken met -19,53%.

-3,60%: onbelangrijk feit. Dat het beter kan: hoop, en zienswijze. :)

Wat klopt er niet ?

Ik zie hier https://www.euronext.com/nl/products/eq ... 30448-XBRU een slotkoers op 29 maart van 9,32 euro. Vrijdag waren de beurzen dicht en vandaag opent QfG aan 7,52 euro. Als ik het dividend eraf trek (1,54) dan zou de koers nog altijd 7,78 moeten zijn. Ze zakken dus verder weg, zal wel te maken hebben met de verwatering na telkens opnieuw een KV.
Blijft dat u mij onterecht van onwaarheden beticht: de koers is een kleine 20% lager dan de slotkoers van vrijdag.
Wat ik bedoel:
QfG koers in 2004 rond 7 euro, in 2018 rond 7 euro, enkel om de paar jaar een deftig dividend en onmiddellijk daarop een KV en verwatering.
Vergelijk dat eens met een ander dividend-aandeel: Care Property Invest: koers in 2004 9 euro, nu 18 euro, en ELK jaar een mooi dividend.
Nogmaals, op zich kan ik QfG wel appreciëren, maar ze zitten met die verplichting van 90% van de winst te moeten uitkeren, met een kolossale molensteen rond de hals.

Bibendum
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 2

Berichtdoor Bibendum » 03 Apr 2018 16:50

De koers is gezakt omdat het vandaag ex-dividend noteert.

Dus als je vandaag verkoopt aan 7.5 krijg je nog 1.52 op 17/04 :!:
14-11-2014 liked last!

nete
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor nete » 04 Apr 2018 09:31

Bibendum schreef:
1) De koers is gezakt omdat het vandaag ex-dividend noteert.

2) Dus als je vandaag verkoopt aan 7.5 krijg je nog 1.52 op 17/04 :!:

1) Klopt. Maar de koers zakte méér dan het dividend.

2) Klopt als je ze aan 7,5 of lager hebt gekocht, anders knabbelt het koersverlies je winst weg.

Als je ze nu koopt aan 7,5 en ze geraken binnen een paar jaar vlak voor een volgend dividend aan 10 euro dan heb je bij verkoop 2,5 euro - 30% = 1,75 euro... Je wacht een paar dagen en je kan ze zo goed als zeker opnieuw kopen aan 7,5 euro...
Dit is een vermoedelijke evolutie die je min of meer kan distilleren uit de koersgrafiek op lange termijn.

Als je ze ooit aan 3 euro gekocht hebt is het natuurlijk een heel ander plaatje.

Lieve16
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1812

Berichtdoor Lieve16 » 05 Apr 2018 18:01

NAV per aandeel op 31/03/2018: 10,61 euro
https://www.questforgrowth.com/nl/syste ... ht_nav.pdf
blotte marc liked last!

Eli82
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 44

Berichtdoor Eli82 » 06 Apr 2018 09:08

ik begrijp niet goed waarom er zo kritisch wordt aangekeken tegenover de jojo beweging. Nu ze kunnen opteren voor het keuzedividend groeit je aandelenaantal met het uitkeren van het dividend. Hiermee hebben ze dus nog cash in de hand, die ze kunnen gebruiken om hun "quest" naar groeibedrijven voort te zetten. Ze hebben hierin meer expertise dan de meerderheid hier samen en bij goede beursjaren stijgt de koers navenant. Bij uitkeren dividend krijg je dan extra aandelen en de koers gaat rond zijn beginniveau. Mijn wiskunde van het derde leerjaar bovenhalend is meer aandelen x dezelfde prijs groter dan minder aandelen aan dezelfde prijs ...
cardoman liked last!

nete
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor nete » 06 Apr 2018 09:24

Eli82 schreef:ik begrijp niet goed waarom er zo kritisch wordt aangekeken tegenover de jojo beweging. Nu ze kunnen opteren voor het keuzedividend groeit je aandelenaantal met het uitkeren van het dividend. Hiermee hebben ze dus nog cash in de hand, die ze kunnen gebruiken om hun "quest" naar groeibedrijven voort te zetten. Ze hebben hierin meer expertise dan de meerderheid hier samen en bij goede beursjaren stijgt de koers navenant. Bij uitkeren dividend krijg je dan extra aandelen en de koers gaat rond zijn beginniveau. Mijn wiskunde van het derde leerjaar bovenhalend is meer aandelen x dezelfde prijs groter dan minder aandelen aan dezelfde prijs ...

Klopt als een bus.

Maar... ik denk dat je tenslotte ook belegt om bij gelegenheid eens je winst te verzilveren en er iets mee te doen, en dan krijg je bij QfG een heel ander plaatje. Anders blijft het eeuwig likkebaardend zitten kijken naar een virtuele portefeuille.
Daarom denk ik dat het iets meer opbrengt door ze steeds te kopen NA een dividenduitkering en de daaraan gekoppelde koersval en te verkopen net voor de volgende ex-dividend notering.
Nog eens, de 90% verplichting zet een bijna onverbiddelijke rem op een gestage koersstijging over de jaren heen.

Eli82
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 44

Berichtdoor Eli82 » 06 Apr 2018 09:58

Kan ik inkomen, maar ik ben een belegger voor de zeer lange termijn. dus ik heb graag dat mijn "virtuele" portefeuille aangroeit en die meer geld kan genereren. Vandaar dat ik quest ook een goede belegging vind. Is eigenlijk onrechtstreeks een fonds (beurskenners die het beheren) waar je meer rendement uithaalt.
Is in mijn ogen iets veiliger dan een gewoon aandeel, daar het zoiezo gespreid is over meerdere bedrijven.
cardoman liked last!